Wysłany: Pon Sie 03, 2009 20:17 [r216 coupe 97r] Samodiagnoza Klimy
Kolejny problem jaki mam to klima.
Kupując samochód sprzedawca poinformował mnie o nie działającej klimie i nie przeszkadzało mi to.
Mam pytanie jak ją zdiagnozować samemu bo złodzieje z NorAuto policzyli sobie prawie 500zl z napełnieniem!!!
Co wiem?
Wiem, że:
Klima jest na pewno pusta.
Wentylator od chłodnicy klimy był rozłączony na złączce, która znajdowała sie w przednim
zderzaku. Podłączyłem kostke i wentylator działa, ALE strasznie hałasuje i podejrzewam że to było przyczyną jego odłączenia. Wentylator po podłączeniu kostki chodzi non stop nawet jak klima jest wyłączona. Nie wiem czy tak powinno być?
Po trzecie włączam klime daje nawiew przykładowo na 3 poziom i nic się oczywiście nie dzieje bo klima jest pusta ale spodziewałem się spadku obrotów bo ponoć klima tak bardzo obciąża silnik a u mnie nic wskazówka od obrotów na biegu jałowym pokazuje 1tystak jak przed włączeniem a jeśli spada na dół to może o jakieś 2 mm więc jest to nie zauważalne a czytając forum i wypowiedzi że ludziom obroty na klimie spadają nawet o 400 obrotów to mnie dziwi że u mnie nic się nie dzieje. Na biegach dokładnie tak samo. Przychodzi na myśl pytanie czy kompresor w ogóle pracuje i jak to sprawdzić???
Jeszcze jedno pod maską na rurkach od klimy znajdują sie dwa zaworki takiem małe czarne do czego one służą??? Może one są zakręcone i dlatego klima nie działa???
Nie wiem czy to pomocne ale jak włączam przycisk klimy i włącze nawiew to zapala się lampa od klimy na przycisku, więc napięcie chyba jest.
Wentylator od klimy obecnie odłączyłem bo drażni mnie ten hałas będe musiał go wymienić na jakiś inny.
SPAMU¦
Wysłany: Pon Sie 03, 2009 20:17 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Czyli chcesz mi powiedzieć że klima posiada jakiś sterownik bądź czujnik który sprawdza czy w układzie znajduje się czynnik i załącza klime tylko gdy owa substancja znajduje sie na pokładzie????
Nie pokrywa sie to z wypowiedziami innych forumowiczów. Ostatnio jeden użytkownik pisał że czynnik bardzo szybko uciekł mu z układu a klima pracowała dalej i normalnie obciążała silnik tyle że nie chłodziła
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Ostatnio jeden użytkownik pisał że czynnik bardzo szybko uciekł mu z układu a klima pracowała dalej i normalnie obciążała silnik tyle że nie chłodziła
To musiał mieć cos uszkodzone. Klima nie ma prawa sie włączyć jak nie ma czynnika w wystarczającej ilości w układzie, lub jeśli ciśnienie przekracza wartosc bezpieczną. Po pierwsze jedź do normalnego zakładu klimatyzacji niech Ci napełnią układ i sprawdzą szczelnosć, później jeśli po napełnienieu nie ruszy to szukasz przyczyny w układzie sterowania
ja sie tam nie znam na klimie nie mialem wczesniej klimy a opieram się o forum. Sory ale należe do tych co najpierw czytają posty i próbują szukać na forum informacji a dopiero później pytają. W tamtym temacie nikt nie pisał że to objaw jakiejś usterki... i dzięki za linka bo z miłą chęcią dowiem się jak to działa
[ Dodano: Pon Sie 03, 2009 22:45 ]
Ok z informacji które podałeś już wiem że jest jakaś usterka bo wentylator od klimy chodzi non stop nawet jak jest wyłączona a powinien się załączać po włączeniu klimy...
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pon Sie 03, 2009 22:14
krótko:kompresor napędzany przez silnik auta, spręża czynnik i zapewnia jego cyrkulację i jest włączany/wyłączany przy odpowiednich ciśnieniach czynnika i temperaturze.Faza sprężania jest odczuwalna na silniku , ale do tego jest potrzebny czynnik roboczy, inaczej sprężarka nie ma co sprężać i nie ma obciążenia.W skraplaczu czynnik napływający od strony sprężarki , oddaje ciepło i się skrapla. W parowniku czynnik odparowuje schładzając napływające powietrze do auta.
no to to już wiem wyczytałem to z tamtego technicznego FAQ a mnie interesuje czemu ten (cenzura) wiatrak chodzi non stop skoro powinien pracować tylko przy właczonej klimie
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
skoro wiatrak pracuje cały czas, to albo przekaźnik jest zespawany, albo komputer myśli, ze silnikowi jest gorąco, albo komputer myśli, ze jest przerwa w obwodzie czujnika temperatury...
przekaźniki od wentylatorów, to taka czarna puszka wielkości plus minus paczki papierosów (W R200 powinna być koło prawego kielicha, ale nie dam głowy, czy w coupe też )
czujnk temperatury po lewej stronie w trójniku przed silnikiem (ten z dwoma kabelkoma)
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
cóż, widać nie doczytałem, że chodzi wiatrak klimatyzacji....
wobec tego albo masz zespawany przekaźnik, albo niefortunne zwarcie w kabelkach powodujące stałe napięcie na stykach wiatraka...
tak czy inaczej czeka Cię szperanie w okablowaniu... zacznij od przekaźników, jeśli odłączysz tą paczkę przekaźników i przestanie się kręcić bez przerwy to winne są przekaźniki, jeśli nie, to trzeba przejrzeć kabelki
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Wto Sie 04, 2009 07:53
wentylator włącza ECM na podstawie sygnałów czujnika ciśnienia czynnika chłodniczego i czujnika temperatury parownika. Jeśli przekażniki będą dobre to zostają czujniki i ECM.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum