Forum Klubu ROVERki.pl :: [r216 coupe 97r] Samodiagnoza Klimy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r216 coupe 97r] Samodiagnoza Klimy
Autor Wiadomość
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Pon Sie 03, 2009 20:17   [r216 coupe 97r] Samodiagnoza Klimy

Kolejny problem jaki mam to klima.

Kupując samochód sprzedawca poinformował mnie o nie działającej klimie i nie przeszkadzało mi to.

Mam pytanie jak ją zdiagnozować samemu bo złodzieje z NorAuto policzyli sobie prawie 500zl z napełnieniem!!!

Co wiem?

Wiem, że:
Klima jest na pewno pusta.

Wentylator od chłodnicy klimy był rozłączony na złączce, która znajdowała sie w przednim
zderzaku. Podłączyłem kostke i wentylator działa, ALE strasznie hałasuje i podejrzewam że to było przyczyną jego odłączenia. Wentylator po podłączeniu kostki chodzi non stop nawet jak klima jest wyłączona. Nie wiem czy tak powinno być?

Po trzecie włączam klime daje nawiew przykładowo na 3 poziom i nic się oczywiście nie dzieje bo klima jest pusta ale spodziewałem się spadku obrotów bo ponoć klima tak bardzo obciąża silnik a u mnie nic wskazówka od obrotów na biegu jałowym pokazuje 1tystak jak przed włączeniem a jeśli spada na dół to może o jakieś 2 mm więc jest to nie zauważalne a czytając forum i wypowiedzi że ludziom obroty na klimie spadają nawet o 400 obrotów to mnie dziwi że u mnie nic się nie dzieje. Na biegach dokładnie tak samo. Przychodzi na myśl pytanie czy kompresor w ogóle pracuje i jak to sprawdzić???

Jeszcze jedno pod maską na rurkach od klimy znajdują sie dwa zaworki takiem małe czarne do czego one służą??? Może one są zakręcone i dlatego klima nie działa???

Nie wiem czy to pomocne ale jak włączam przycisk klimy i włącze nawiew to zapala się lampa od klimy na przycisku, więc napięcie chyba jest.

Wentylator od klimy obecnie odłączyłem bo drażni mnie ten hałas będe musiał go wymienić na jakiś inny.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Sie 03, 2009 20:17   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pon Sie 03, 2009 20:47   

Vesper416 napisał/a:
Przychodzi na myśl pytanie czy kompresor w ogóle pracuje i jak to sprawdzić???
żeby klima pracowała i działał kompresor , potrzebny jest czynnik roboczy i bez napełnienia niczego się nie dowiesz o jej sprawności.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Pon Sie 03, 2009 20:54   

Czyli chcesz mi powiedzieć że klima posiada jakiś sterownik bądź czujnik który sprawdza czy w układzie znajduje się czynnik i załącza klime tylko gdy owa substancja znajduje sie na pokładzie????

Nie pokrywa sie to z wypowiedziami innych forumowiczów. Ostatnio jeden użytkownik pisał że czynnik bardzo szybko uciekł mu z układu a klima pracowała dalej i normalnie obciążała silnik tyle że nie chłodziła
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Sie 03, 2009 21:06   

Vesper416 napisał/a:
Ostatnio jeden użytkownik pisał że czynnik bardzo szybko uciekł mu z układu a klima pracowała dalej i normalnie obciążała silnik tyle że nie chłodziła

To musiał mieć cos uszkodzone. Klima nie ma prawa sie włączyć jak nie ma czynnika w wystarczającej ilości w układzie, lub jeśli ciśnienie przekracza wartosc bezpieczną. Po pierwsze jedź do normalnego zakładu klimatyzacji niech Ci napełnią układ i sprawdzą szczelnosć, później jeśli po napełnienieu nie ruszy to szukasz przyczyny w układzie sterowania :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pon Sie 03, 2009 21:08   

Vesper416, proponuję Ci, zapoznaj się najpierw z zasadami pracy klimy np. http://www.roverki.pl/article.php?sid=465

[ Dodano: Pon Sie 03, 2009 22:10 ]
Vesper416 napisał/a:
na rurkach od klimy znajdują sie dwa zaworki takiem małe czarne do czego one służą???
połaczenia niskiego i wysokiego ciśnienia do obsługi układu

[ Dodano: Pon Sie 03, 2009 22:17 ]
Vesper416 napisał/a:
Nie pokrywa sie to z wypowiedziami innych forumowiczów.
pewnie też powinni poczytać o działaniu klimatyzacji samochodowej.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Pon Sie 03, 2009 21:39   

ja sie tam nie znam na klimie nie mialem wczesniej klimy a opieram się o forum. Sory ale należe do tych co najpierw czytają posty i próbują szukać na forum informacji a dopiero później pytają. W tamtym temacie nikt nie pisał że to objaw jakiejś usterki... i dzięki za linka bo z miłą chęcią dowiem się jak to działa

[ Dodano: Pon Sie 03, 2009 22:45 ]
Ok z informacji które podałeś już wiem że jest jakaś usterka bo wentylator od klimy chodzi non stop nawet jak jest wyłączona a powinien się załączać po włączeniu klimy...
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pon Sie 03, 2009 22:14   

krótko:kompresor napędzany przez silnik auta, spręża czynnik i zapewnia jego cyrkulację i jest włączany/wyłączany przy odpowiednich ciśnieniach czynnika i temperaturze.Faza sprężania jest odczuwalna na silniku , ale do tego jest potrzebny czynnik roboczy, inaczej sprężarka nie ma co sprężać i nie ma obciążenia.W skraplaczu czynnik napływający od strony sprężarki , oddaje ciepło i się skrapla. W parowniku czynnik odparowuje schładzając napływające powietrze do auta.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Pon Sie 03, 2009 22:28   

no to to już wiem wyczytałem to z tamtego technicznego FAQ a mnie interesuje czemu ten (cenzura) wiatrak chodzi non stop skoro powinien pracować tylko przy właczonej klimie
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10929
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Sie 03, 2009 22:37   

skoro wiatrak pracuje cały czas, to albo przekaźnik jest zespawany, albo komputer myśli, ze silnikowi jest gorąco, albo komputer myśli, ze jest przerwa w obwodzie czujnika temperatury...

przekaźniki od wentylatorów, to taka czarna puszka wielkości plus minus paczki papierosów (W R200 powinna być koło prawego kielicha, ale nie dam głowy, czy w coupe też :/ )
czujnk temperatury po lewej stronie w trójniku przed silnikiem (ten z dwoma kabelkoma)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Pon Sie 03, 2009 22:44   

no ale dlaczego komputer miałby włączać wiatrak od klimy a od chłodnicy silnika wiatrak działa normalnie???

Czy jest to w ogóle możliwe że komputer może włączyć wiatrak od klimy bo myślałem że za niego odpowiada sterownik klimy!?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10929
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Sie 03, 2009 22:53   

cóż, widać nie doczytałem, że chodzi wiatrak klimatyzacji....
wobec tego albo masz zespawany przekaźnik, albo niefortunne zwarcie w kabelkach powodujące stałe napięcie na stykach wiatraka...
tak czy inaczej czeka Cię szperanie w okablowaniu... zacznij od przekaźników, jeśli odłączysz tą paczkę przekaźników i przestanie się kręcić bez przerwy to winne są przekaźniki, jeśli nie, to trzeba przejrzeć kabelki :/
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Sie 04, 2009 07:53   

wentylator włącza ECM na podstawie sygnałów czujnika ciśnienia czynnika chłodniczego i czujnika temperatury parownika. Jeśli przekażniki będą dobre to zostają czujniki i ECM.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: [r216] kupie zderzak coupe
filipo1992 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
13 Czw Mar 02, 2017 12:10
filipo1992
Brak nowych postów [R216]Czy fotele\kanapa z R416 będą pasowały do R216 Coupe??
NismoZmc Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
4 Nie Gru 14, 2008 21:09
NismoZmc
Brak nowych postów [R216 Coupe & R416GSi] Sprężyny coupe a sedan, różnica?
Wojtek88 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
0 Pią Paź 05, 2012 20:27
Wojtek88
Brak nowych postów [r216 coupe] Kilka pytań o 216i coupe
Vesper416 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
5 Pon Cze 15, 2009 21:05
DANTE79R
Brak nowych postów [r220 coupe turbo] filtr do klimy
Gość Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
8 Sro Sie 05, 2009 17:54
dobryziom



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink