Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214 1.4i 98] zbyt wysokie obroty !!
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R214 1.4i 98] zbyt wysokie obroty !!

zbyt wysokie obroty
Autor Wiadomość
pawel.o83 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 113
Skąd: kielce



Wysłany: Pią Sie 07, 2009 21:20   [R214 1.4i 98] zbyt wysokie obroty !!

Witam
mam problem ze swoim roverkiem, mianowicie teraz latem, gdy dni są naprawdę gorące jadąc w korku dłuższy czas, gdy silnik sie rozgrzeje po wrzuceniu biegu jałowego(luz) obroty wskakuja mi na 2000-2500tyś.
natomiast gdy silnik jest średnio nagrzany ,obroty na luzie są normalne czyli w granicach 1000 obr.
nie wiem w czym jest problem, byc moze czujnik położenia przepustnicy jest uszkodzony bądż przepustnica ale dlaczego tylko w tedy gdy silnik jest mocno nagrzany??!!
przepustnica powinna byc ok bo patrzyłem czy aby czasem sie nie zatyka i wyczyściłem ją przy okazji.
prosze o pomoc bo 2 mechaników nie ma pojęcia.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Sie 08, 2009 19:10, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Sie 07, 2009 21:20   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Ciufa 




Pomógł: 65 razy
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2012
Skąd: Piekary Śląskie



Wysłany: Pią Sie 07, 2009 23:05   

pawel.o83 napisał/a:
przepustnica powinna byc ok bo patrzyłem czy aby czasem sie nie zatyka i wyczyściłem ją przy okazji.
prosze o pomoc bo 2 mechaników nie ma pojęcia.
przeczytaj to: http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=15017 i popraw temat
wyczyść jeszcze silniczek krokowy, ewentualnie wymień na nowy
jak napiszesz w temacie rocznik auta to znajdę ci taki silniczek
_________________
CHOCIAŻ W DOMU GŁÓD I NĘDZA, 6 CYLINDRÓW MNIE NAPĘDZA
http://www.youtube.com/user/ciufciaaaa
 
 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Pią Sie 07, 2009 23:07   

Proszę poprawić temat.
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
Ciufa 




Pomógł: 65 razy
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2012
Skąd: Piekary Śląskie



Wysłany: Sob Sie 08, 2009 14:08   

no prawie dobrze, koniec nawiasu powinien byc za rocznikiem a opis problemu poza nawiasem ;P
wyczyść silniczek krokowy a jak ie pomoże tu masz nowy: http://www.tomateam.pl/sk...m_dzial=&c=1221
niektórzy kupują używane ale ja bym nie ryzykował
_________________
CHOCIAŻ W DOMU GŁÓD I NĘDZA, 6 CYLINDRÓW MNIE NAPĘDZA
http://www.youtube.com/user/ciufciaaaa
 
 
 
Dydo 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 307
Skąd: Grabów nad Prosną



Wysłany: Sob Sie 08, 2009 16:24   

Większość kupuje używane, bo wydać 400 zł. na nowy to nie sztuka ;) Wiadomo, co nowe to nowe, bez obaw, że może paść, albo nie wiadomo czy w ogóle sprawne, tak jak w przypadku używki, jednak nie każdego stać, aby wydać odrazu na takie 'pierdółko', bądź co bądź - ważne, 400 zł. Choć sam jestem za tym, aby dbać należycie o Roverka, jednak mimo wszystko rozważył bym zakup używki.

Sam mam problemy z obrotami, bo czasami potrafią zawiesić się na 2000 tys., 2500, po czym powoli opadają, lub przez jakis czas, wrzucając na bieg jałowy, zatrzymują się na 1200 obr. i dopiero potem spadają na 1000 obr., więc trzeba będzie przeczyscic krokowca a jeśli to nie pomoże to zakupić używkę. A jeśli używka nie pomoże to szukać przyczyny dalej.
 
 
 
Ciufa 




Pomógł: 65 razy
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2012
Skąd: Piekary Śląskie



Wysłany: Sob Sie 08, 2009 18:59   

przedstawiłem tylko moje zdanie i sposób w jaki ja się pozbyłem problemu falujących i rosnących obrotów :)
_________________
CHOCIAŻ W DOMU GŁÓD I NĘDZA, 6 CYLINDRÓW MNIE NAPĘDZA
http://www.youtube.com/user/ciufciaaaa
 
 
 
Mayday 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 199
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Nie Sie 09, 2009 16:01   

Te silniczki raczej nie padają. Wyczyścić krokowca i tyle, pomoże na 99,999% ;) Ewentualnie mogłeś poruszyć śrubkę przy przepustnicy. Jeśli tak to musisz podpiąć miernik do styków czujnika położenia przepustnicy (chyba styk pierwszy i ostatni) i kręcąc tą śrubką ustaw rezystancję TPS przy zamkniętej przepustnicy 595 ohm.
_________________
Tom
 
 
 
pawel.o83 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 113
Skąd: kielce



Wysłany: Nie Sie 09, 2009 17:29   

dzięki za te wszystkie informacje. wyczyściłem to małe cholerstwo, był naprawde bardzo zabrudzony pokryty czarną sadzą.
jeździłem cały dzień i wszystko było w porządku, choć w korkach nie stałem i być może silnik nie rozgrzał sie na tyle aby przekonac sie czy rzeczywiście pomogło. jutro czeka mnie droga do pracy zazwyczaj w korku wiec myślę że dowiem sie czy pomogło :wink: pozdawiam
 
 
Dydo 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 307
Skąd: Grabów nad Prosną



Wysłany: Nie Sie 09, 2009 18:55   

Ciufcia napisał/a:
przedstawiłem tylko moje zdanie i sposób w jaki ja się pozbyłem problemu falujących i rosnących obrotów :)


I szanuje Twoje zdanie. Żeby nie było, że się czepiam :)

A gdzie dokładnie jest ten krokowiec w R200 ? Bo nie wiem czy to jest to miejsce, o którym myślę a nie chcę czegoś sknocić ;P Trudno jest to wymontować i później zmontować po wyczyszczeniu ?
 
 
 
Robertus74 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 317
Skąd: Podkarpacie



Wysłany: Nie Sie 09, 2009 18:59   

pawel.o83 napisał/a:
dzięki za te wszystkie informacje. wyczyściłem to małe cholerstwo, był naprawde bardzo zabrudzony pokryty czarną sadzą.
Witam!
Jestem raczej mało zorientowany w tematyce budowy samochodów (mam 214Si) i mimo że na razie nie mam tego problemu, to chciałbym się dowiedzieć gdzie ten silniczek się znajduje i jak się do niego dostać.
Z góry dziękuję.
 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Nie Sie 09, 2009 19:05   

Proszę zobaczyć ten temat: http://forum.roverki.eu/v...zek+krokowy+200
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
pawel.o83 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 113
Skąd: kielce



Wysłany: Nie Sie 09, 2009 19:49   

jest przykręcony do kolektora, między pokrywą zaworu(góra silnika) a przepustnicą.
ilustruje ten rysunek http://www.roverki.pl/article.php?sid=413
zaznaczony 1ką
 
 
Robertus74 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 317
Skąd: Podkarpacie



Wysłany: Nie Sie 09, 2009 21:20   

Dzięki wam za linki. :)
 
 
pawel.o83 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 113
Skąd: kielce



Wysłany: Pon Sie 10, 2009 19:03   

miałem napisać czy pomogło :wink: i chyba pomogło. silnik rozgrzał sie dosyć mocno i wszystko było ok, choc przez moment obroty sie zawiesiły na 1500obr ale to było po tym jak zgasiłem auto aby zatankować i odpaliłem ponownie po zatankowaniu i właśnie w tedy coś na zegarze sie ruszyło ale po prze gazowaniu opadło na prawidłową wartość i już do domku było ok :smile: pzd
 
 
Dydo 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 307
Skąd: Grabów nad Prosną



Wysłany: Czw Sie 20, 2009 20:26   

Mam pytanie odnośnie tego krokowca jeszcze.. Wystarczy tylko odkręcić, przeczyścic i spowrotem przykręcić tak ? Nie będą po tym mi świrowały jeszcze bardziej obroty czy po wyczyszczeniu będzie trzeba jakoś ustawiac obroty czy coś ?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214] Wysokie obroty
elpueblo Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Czw Lut 03, 2011 13:06
rafi_
Brak nowych postów [R214] Wysokie obroty na luzie
dina735 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pon Gru 13, 2010 08:19
ADI-mistrzu
Brak nowych postów [r214 16v] trzyma wysokie obroty. krokowiec?
kowal_ldz Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Czw Paź 01, 2009 12:38
tian
Brak nowych postów [R214 1.4 si 96' benz.] wysokie obroty na biegu jalowym
1kokos11 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Nie Cze 07, 2009 14:07
oprawca_1978
Brak nowych postów [R214 1,4 16V 1996] Wysokie obroty na biegu jałowym
Sasni Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sro Sty 26, 2011 13:46
leszczu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink