Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400] Zbyt częste przepalanie się żarówek
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R400] Zbyt częste przepalanie się żarówek
Autor Wiadomość
ascaris 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 173



Wysłany: Wto Cze 16, 2009 19:43   [R400] Zbyt częste przepalanie się żarówek

Witam!

Problem trwa już od jakiegoś czasu ale obecnie się nasilił. Mianowicie dosłownie co kilka-kilkanaście dni przepala mi się żarówka świateł mijania (H7) Raz jedna raz druga. I to niezależnie czy kupie jakieś droższe czy z tych tańszych, czy kupie pojedynczą czy parę. Już nie wspominam o nerwach jakie człowiek musi ponieść przy wymianie owych :)

Nawet elektryk stwierdził, że kostki przy żarówkach są OK, a ładowanie akumulatora w sam raz. Dobrze że teraz dzień dłuższy to jazda z jednym światłem nie jest aż tak uciążliwa

Co może być tego przyczyną? Może trzeba zainwestować w jakieś żarówki naprawdę z wyższej półki bo mimo wszystko te droższe trzymały dłużej:)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Cze 16, 2009 19:43   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Sro Cze 17, 2009 09:16   

Przyczyna może być bardzo prozaiczna :P
Nie wolno dotykać żarówek halogenowych na szkle, bo szybko się przepalą, łapiesz tylko i wyłącznie od spodu za metal i wkładasz :)
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sro Cze 17, 2009 09:23   

Krzysi3k5 napisał/a:
Nie wolno dotykać żarówek halogenowych na szkle, bo szybko się przepalą, łapiesz tylko i wyłącznie od spodu za metal i wkładasz

a to by było ciekawe jakby o tym nie wiedział :lol:
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Sro Cze 17, 2009 09:39   

Eee tam po dotknięciu łapą nie tyle, że się szybciej przepali (chociaż to też) co się przypieką tłuste odciski paluchów i będzie słabiej świeciło. Ten elektryk to sprawdzał napięcia? Może jakieś zbyt wysokie wahania w instalacji?
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Cze 17, 2009 09:47   

a ja będę nudny sprawdzałeś stan amortyzatorów? tak, tak amory jak są do d...y to żarówki w kilka dni wytrząsa i zniszcza
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
magneto 




Pomógł: 80 razy
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 1047
Skąd: Nakło Śląskie



Wysłany: Sro Cze 17, 2009 11:17   

Ja mam ten sam problem tyle że dotyczy tyłu.w ciągu roku wymieniłem żarowki świateł pozycyjnych i stopu przynajmniej po 2 razy z każdej strony.8 żarówek na rok to trochę dużo ale nie martwię sie tym bo nie są drogie.Może ten tp tak ma
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sro Cze 17, 2009 11:28   

magneto może też powinieneś sprawdzić amory tyle że z tyłu :lol:
 
 
magneto 




Pomógł: 80 razy
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 1047
Skąd: Nakło Śląskie



Wysłany: Sro Cze 17, 2009 12:53   

są Ok :lol:
 
 
 
ceremony 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 145
Skąd: Warszawa-Gocław



Wysłany: Sro Cze 17, 2009 14:36   

Ja tez mam podobny problem, ale ostatnio nawet bezpiecznik mi padl a nie zarowka jak wczesniej myslalem. Do tego widac na klemie aku nalot i nawet jak go wyczyszcze, znowu sie odklada, moze to zbyt wysokie ladowanie.. sam nie wiem bo sprawdzili mi ladowanie i jest ok :roll:
_________________
_____________________
MG ZR 180 ;)
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10922
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Cze 17, 2009 14:40   

sprawdź połączenia z drugiej strony przewodów akumulatora... (przy masie, przy rozryszniku i przy skrzynce bezpieczników)
jak tam z którymś będzie cos słabo, to też będą klemy śniedziały...
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
-BEST- 




Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 38
Skąd: WROCŁAW



Wysłany: Czw Sie 13, 2009 02:39   

I ja mam to samo z przodu. W tym roku poszły już dwa komplety.
Ktoś wie od czego to zależy ?? ??? Tylko proszę bez tych "jaj z amorami, musiały by tłuc aż maska podskakuje :lol: Dla zwolenników tej teorii dodam że amory są OK :ok:

Pozdrawiam
_________________
-BEST-
 
 
xkrzychux 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 28 Gru 2006
Posty: 132
Skąd: Rawa



Wysłany: Czw Sie 13, 2009 06:41   

Miałem podobnie w zeszłym roku wymieniłem chyba 4 H7 w przeciągu 10mies. (cały czas kupowałem firmy Philips).
Jednak od ostatniej wymiany minęło coś około 9mies. i wszystko jest OK.
Więc chyba zależy to od żarówek (nie ma reguły ile wytrzyma).
_________________
Krzychu (Rawa Maz.)
R 416Si
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Czw Sie 13, 2009 07:39   

żarówki H7 mają to do siebie że szybko się przepalają,ich żywotność jest krótsza niż np.żarówek H4
 
 
magneto 




Pomógł: 80 razy
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 1047
Skąd: Nakło Śląskie



Wysłany: Czw Sie 13, 2009 07:41   

szosownik napisał/a:
żarówki H7 mają to do siebie że szybko się przepalają,ich żywotność jest krótsza niż np.żarówek H4

no ale nie aż tak krótką zeby wymieniać 3 razy /rok tak jak u mnie ma to miejsce
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Sie 13, 2009 09:34   

1. sprawdzić napięcie ładowania (13,8 - 14,4 V)
2. sprawdzić styki masy, klemy itp
3. sprawdzic czy lampa jest sztywno umocowana i czy sama żarówka i jej mocowanie nie ma luzów i nie drży na nierównościach/wolnych obrotach silnika

Co do żarówek tych wzmacnianych, to niestety niektóre bardzo szybko się przepalają. Osram Nigtbreaker u dwóch osób wytrzymywał ok. 4 - 6 miesięcy.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Czw Sie 13, 2009 09:44   

Brt napisał/a:
Osram Nigtbreaker u dwóch osób wytrzymywał ok. 4 - 6 miesięcy.

sprzedawałem te żarówki i przyznam że ludzie narzekali :wink:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400, 1,6 benz ] Wydaje mi się, że zbyt wysokie obroty...
adamek.o2 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Czw Gru 01, 2011 17:52
pablo773
Brak nowych postów [R400] Silniczek krokowy zbyt wolno reaguje?
wpietruszewski Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Wto Lip 05, 2011 08:54
borsi
Brak nowych postów [R400] Światła - wymiana żarówek - masakra :(
JeRRy3D Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 35 Sro Lis 21, 2012 12:58
andrew0503
Brak nowych postów [MG ZS iDT] Zaczep żarówek
szylozbi Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Czw Lut 14, 2013 20:20
Senn
Brak nowych postów [R414] Zbyt wczesnie załączający sie ABS
coliniak Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 19 Wto Paź 20, 2015 19:41
kolin17_71



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink