Wysłany: Czw Sie 13, 2009 00:36 [R620] Problemy z LPG
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Witam. Miesiąc temu kupiłem swojego pierwszego rovera. Wszystko byłoby pięknie i ładnie gdyby nie instalacja gazowa. Poprzedni właściciel zamontował w nim na 4 miesiące przed sprzedażą instalacje sekwencyjną firmy AG. Już w drodze powrotnej do domu dało się wyczuć, że silnik na gazie jest dużo słabszy od benzyny. Później zaczęły się cyrki z zapalającą się kontrolką od silnika. Oddałem auto do serwisu, dowiedziałem się że instalacja jest źle zamontowana. Dokładniej rzecz biorąc firma montująca nie dopasowała wtrysków, zamontowała listwę, komputer i reduktor w niewłaściwych miejscach. W każdym razie mechanik podpiął się pod komputer i przestawił parametry. Praca i dynamika silnika w dużej mierze poprawiły się, natomiast spalanie wzrosło z 11 do 15 litrów. Więc oddałem auto 2 raz do "gazowni" tym razem porozwiercali wtryski (wcześniej czas podawania gazu był 2 razy dłuższy niż benzyny), poukładali wszystkie podzespoły w komorze silnika tak jak powinny być no i ustawili porządnie komputer.
Po przejechaniu 100 km, stwierdzam że auto zachowuje się gorzej niż w momencie kupna. Praktycznie 0 mocy. Przy lekkim i stopniowym dodawaniu gazu auto jakoś się rozpędza, ale w momencie dociśnięcia pedału gazu nic się nie dzieje. Obroty nie wzrastają a co za tym idzie prędkość również. Poza tym zauważyłem że przy wciśnięciu pedału gazu do końca zapala się kontrolka od silnika. Czy ktoś z was, drodzy koledzy miał może podobne problemy w swojej 620?? Na koniec dodam że na benzynie wszystko jest ok. Auto nie "muli" i ma "kopa" jak na 2 litrowy silnik przystało.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Lut 05, 2011 00:55, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Czw Sie 13, 2009 00:36 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Przy poprawnie zamontowanej instalacji gazowej auto powinno chodzić jak na benzynie praktycznie bez ubytku mocy w swoim mam instalacje brc i nic dodac nic ująć czasem mam wrażenie ze auto lepiej zbiera sie na gazie, natomiast miałem w zeszłym tygodniu podobny przypadek ze auto troche muliło w moim przypadku wystarczyło wymienić 2 filtry fazy lotnej i gazowej i wróciło wszystko do poprzedniego stanu pozdr i szerokości
Zadzwoniłem dzisiaj do serwisu i powiedzieli mi, że mogę podjechać jeszcze raz to zmienią mapę w komputerze. Tyle że wtedy będzie więcej palić. No ale zobaczymy, może jak tam zajadę to coś jeszcze wymyślą
Kowale. Ten silnik bardzo łatwo i elegancko się "gazuje" i trzeba dużego braku wiedzy, żeby go źle zrobić.
Gdybyś mieszkał trochę na wschód, to poleciłbym Ci moich gazowników, ale z Łodzi to ze 230 km.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Zadzwoniłem dzisiaj do serwisu i powiedzieli mi, że mogę podjechać jeszcze raz to zmienią mapę w komputerze. Tyle że wtedy będzie więcej palić. No ale zobaczymy, może jak tam zajadę to coś jeszcze wymyślą
Przeraża mnie jak piszesz ich "myślenie" bo to chyba nie jest ich mocna strona.
ja bym poszukał innych "gazowników"
_________________ www.w-mp3.pl Nie trąb, robię co mogę
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum