Forum Klubu ROVERki.pl :: [214i 1,4 8V 98r] wymiana silnika problem rozwiązany
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[214i 1,4 8V 98r] wymiana silnika problem rozwiązany
Autor Wiadomość
pawel.o83 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 113
Skąd: kielce



  Wysłany: Nie Sie 16, 2009 21:48   [214i 1,4 8V 98r] wymiana silnika problem rozwiązany

witam
wymieniałem silnik w moim roverku, nie pytajcie w jakich okolicznościach bo to nie ma znaczenia i sprawa wygląda następująco :
silnik jest identyczny jak poprzedni jeżeli chodzi o parametry. najważniejsze że silnik jest cichutki i tu naprawdę jestem mile zaskoczony bo poprzedni po przekroczeniu 100 km/h był bardzo głośny, a ten cichutki jak przy 50km/h, chodzi równo bez żadnych szarpań, drgań itp, natomiast to co mnie niepokoi to fakt iż auto jest słabsze i to wyraźnie. brak mu zrywności, dynamiki jak u poprzednika (spalanie paliwa bardzo zbliżone, wręcz identyczne) itp.
silnik był kupiony od kolesia który sprowadza je z UK, przebieg ok 130000 km (przynajmniej tak mówił),miał wiele silników i to nie tylko do roverków. dostałem gwarancję rozruchową na 2tyg, oczywiście koleś zaplombował silnik na wypadek gdyby było coś nie tak i gdybym chciał oddać, wiec nie mogłem wymienić rozrządu(nie słychać żadnych dzwięków z okolic rozrządu) i jeżdżę na tym jaki był, widać troszkę oleju w okolicach uszczelki pokrywy silnika ale żadnych innych wycieków. to co wymieniał mi mechanik w silniku to oczywiście olej, filtr oleju i świece.
pytałem znajomego mechanika który robił mi tą przekładkę dlaczego auto jest słabsze i powiedział że nie wiadomo jak długo silnik stał w stanie spoczynku i potrzebuje kilku dni rozruchu. jeżdżę nim już 2gi tydzień i auto nadal jest słabe.
jaka może być przyczyna? proszę o pomoc
Ostatnio zmieniony przez pawel.o83 Czw Wrz 03, 2009 12:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Sie 16, 2009 21:48   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
denirok 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 60
Skąd: częstochowa



Wysłany: Nie Sie 16, 2009 23:03   

Może coś z osprzętu np. filtry, pompa paliwa, sonda l. ....
_________________
NAWET JAK STOI ZJ....Y - JEST PIĘKNY....
 
 
kzrr 




Pomógł: 28 razy
Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 2080
Skąd: Brzeg Dolny

Rover 200

Wysłany: Nie Sie 16, 2009 23:16   

Może kwestia kompa ? A przy tej przekładce z tego co pamietam trzeba wymienic czy coś koło zamachowe, może to to ?
_________________
Bo fruwać jest generalnie nieroztropnie, więc nie pijcie przy otwartym oknie!
 
 
 
pawel.o83 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 113
Skąd: kielce



Wysłany: Pon Sie 17, 2009 15:34   

denirok napisał/a:
Może coś z osprzętu np. filtry, pompa paliwa, sonda l. ....


filtry były wymieniane 3mies temu(powietrza, paliwa), pompa paliwa na 100% sprawna, gdyż była sprawdzana przed wymianą silnika,sondy nie sprawdzałem.

[ Dodano: Pon Sie 17, 2009 15:37 ]
kzrr napisał/a:
Może kwestia kompa ? A przy tej przekładce z tego co pamietam trzeba wymienic czy coś koło zamachowe, może to to ?


jeżeli silnik jest identyczny jak poprzedni to komp może mieć coś do tego?!wydaje mi sie że raczej nie :bezradny: . zapytam o to koło zamachowe.pytałem i jak mi powiedziano koło zamachowe w tym przypadku nie ma znaczenia.
proszę o inne sugestie
:beczy:
 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Pon Sie 17, 2009 19:24   

Może po prostu silnik jest już wyrobiony pewnie ma 130tys ale mil jak z uk a to jakby nie było to sporo...
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
pawel.o83 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 113
Skąd: kielce



Wysłany: Pon Sie 17, 2009 20:45   

Vesper416 być może masz rację, choć z drugiej strony zapewne buczałby i huczał, rzegotał i jeszcze coś innego, a tu niespodzianka cichy jak niemowle, które śpi:)chyba że mnie koleś wych...ał i sprzedał od 211 :evil: . tylko czy pasowałby bez problemu
 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Pon Sie 17, 2009 21:10   

niekoniecznie musi chuczec i buczec. Wyrobione silniki czesto nie mają po prostu mocy a mogą dalej pracowac spokojnie widzialem kilka takich samochodów poloneza oraz calibre miedzy innymi
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
denirok 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 60
Skąd: częstochowa



Wysłany: Pon Sie 31, 2009 14:23   

Może komp wyczuł że silnik nie teges i przeszedł w tryb awaryjny ?
_________________
NAWET JAK STOI ZJ....Y - JEST PIĘKNY....
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Pon Sie 31, 2009 16:40   

sprawdz numer silnika , bo coś mi się wydaje że masz 1.1 bo tak samo wyglądają, w numerze silnika masz pierwsze cyfry które oznaczają pojemność , w przypadku 1.4 =14k.....

a jak będzie 1.1 to będzie= 11k4......
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
pawel.o83 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 113
Skąd: kielce



Wysłany: Wto Wrz 01, 2009 18:52   

PHJOWI napisał/a:
sprawdz numer silnika , bo coś mi się wydaje że masz 1.1 bo tak samo wyglądają, w numerze silnika masz pierwsze cyfry które oznaczają pojemność , w przypadku 1.4 =14k.....

a jak będzie 1.1 to będzie= 11k4......


PHJOWI ,oki sprawdzę to jutro jak bede miał chwilę czasu.
powiem jeszcze że filtr oleju na 100% nie został wymieniony choć mechanik mnie zapewnił że był. sprawdziłem to w taki sposób że obejrzałem filtri jest on zabrudzony i troche pordzewiały. i teraz sie zastanawiam czy olej w silniku był wymieniony!!?? da sie to jakoś sprawdzić? pozim jest na max więc nie wiem.

[ Dodano: Wto Wrz 01, 2009 18:54 ]
denirok napisał/a:
Może komp wyczuł że silnik nie teges i przeszedł w tryb awaryjny ?

jak sprawdzę czy tak jest? żadna kontrolka sie nie świeci.
dzieki za zainteresowanie

[ Dodano: Wto Wrz 01, 2009 19:05 ]
mam jeszcze takie pytanie, trochę z innej beczki mianowicie coś w tłumniku zaczęło głosniej pyrkotać i jak wjechałem na kanał to okazało sie że troche naderwana została ta część tłumnika która jest elastyczna, składa sie z aluminiwej siatki(nie wiem jak to sie nazywa), wiec nie wiem czy da sie osobno dokupić "to" czy ewentualnie wstawienie metalowej rurki wystarczy? i jaki byłby koszt?
powiem że wydatki odkąt kupiłem(4miesiace) roverka to już ok 3000 zł, wiec teraz licze sie z każym wydatkiem :cool:
 
 
wwekol 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 202
Skąd: Wrocław



Wysłany: Wto Wrz 01, 2009 23:35   

Jak chcesz sam sprawdzic czy to 1,4 czy 1,1 to wykrec swiece i zmierz "patyczkiem" skok tłoka w porównaniu ze starym silnikiem jak będzie krótszy to na bank masz 1,1 :neutral: z zewnątrz i oprócz wału i korbowodów to jest identyczny silnik :wink:
_________________
1,1 mały ale wariat;-) (2 mandaty za prędkość ;-Di jedna stłuczka (szajse);-)
 
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Wrz 02, 2009 10:56   

pawel.o83 napisał/a:
troche naderwana została ta część tłumnika która jest elastyczna, składa sie z aluminiwej siatki(nie wiem jak to sie nazywa), wiec nie wiem czy da sie osobno dokupić "to" czy ewentualnie wstawienie metalowej rurki wystarczy? i jaki byłby koszt?

to jest tłumik drgań jak go zastąpisz rurką to hałas się zwiększy niemiłosiernie w środku. koszt jakiegoś zamiennika to ok 50pln kupowałem wprawdzie do poloneza ale raczej podobny będzie
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
pawel.o83 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 113
Skąd: kielce



Wysłany: Czw Wrz 03, 2009 10:58   

PHJOWI napisał/a:
sprawdz numer silnika , bo coś mi się wydaje że masz 1.1 bo tak samo wyglądają, w numerze silnika masz pierwsze cyfry które oznaczają pojemność , w przypadku 1.4 =14k.....

a jak będzie 1.1 to będzie= 11k4......



i sprawa rozwiązana-chyba!!tak jak mi kazałeś kolego PHJOWI tak zrobiłem. w starym silniku nr zaczyna sie od 14k a w tym "nowym", który jest wrzucony do roverka nr zaczyna sie od11k. czyli koleś od którego kupiłem silnik mnie wyrolował, chyba że nie wiedział o tym.
wiec teraz pytanie czy cały osprzęt który został zamontowany od starego silnika pasuje? tzn kolektory, wtryski i wszystkie czujniki były w silniku który kupiłem. a od starego jest cała reszta czyli przepustnica, węże i komp. ma to jakieś znaczenie? dodam że silnik chodzi i pali normalnie no oczywiście poza tym że jest słabszy.
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Czw Wrz 03, 2009 12:23   

osprzęt pasuje od 8v , czy to będzie 1.4 czy 1.1 nie ma różnicy
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
pawel.o83 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 113
Skąd: kielce



Wysłany: Czw Wrz 03, 2009 12:26   

dzięki bazdzo za pomoc
 
 
cortex 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 10 Cze 2009
Posty: 136
Skąd: zabrze

Rover 200

Wysłany: Czw Wrz 03, 2009 13:32   

i wszystko jasne. 1.1 to nie 1.4 :twisted:
 
 
pawel.o83 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 113
Skąd: kielce



Wysłany: Czw Wrz 03, 2009 18:37   

cortex napisał/a:
i wszystko jasne. 1.1 to nie 1.4 :twisted:

a pali tyle samo :beczy:
 
 
DawidNB 



Pomógł: 13 razy
Dołączył: 07 Sty 2008
Posty: 590
Skąd: Zabrze



Wysłany: Czw Wrz 03, 2009 20:10   

pawel.o83 napisał/a:
cortex napisał/a:
i wszystko jasne. 1.1 to nie 1.4 :twisted:

a pali tyle samo :beczy:


swoją drogą to wydaje mi się ze gościu raczej wiedział co sprzedaje i to jest po prostu ch...wo
a kupowałeś to przez jakieś allegro albo coś, albo masz jakąś umowę itp??

pocieszę was wszystkich 1,6 Majki też tyle pali :lol:
_________________
D-4D + Ubot 520xl
 
 
pawel.o83 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 113
Skąd: kielce



Wysłany: Pią Wrz 04, 2009 22:59   

też mi się wydaje że koleś wiedział. na allegro i na dodatek z ręki do ręki, tak więc lipa :roll:
edi433 - nick sprzedającego, tak więc uważajcie!!
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Wrz 04, 2009 23:08   

dopisz w wątku o nieuczciwych allegrowiczach
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Rover 214i] remont czy wymiana silnika?
wrobcio Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Pią Lip 02, 2010 22:50
lipa0210
Brak nowych postów [rover 214i, 1997r.] Płukanie silnika przed wymianą oleju
wojzel Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Pon Mar 22, 2010 12:11
shilus82
Brak nowych postów [MG ZR/R25/R214] PILNE Centralny [Problem rozwiazany]
Pers123 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Wto Paź 07, 2014 15:30
maldini
Brak nowych postów [R200 ALL bez ABS] Problem z kiepskimi hamulcami rozwiązany!
Kozik Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Pon Lut 02, 2009 10:09
Kozik
Brak nowych postów [r214i 96 1.4 ] Problem z wieszającymi obrotami rozwiązany.
pawel4580 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Pią Cze 17, 2011 11:30
Jago



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink