Wysłany: Sob Sty 02, 2010 15:46 [R All benzynowe] paliwo
Tak się ostatnio zastanowiłem nad sensem lania paliwa 95 czy 98.
Czy silniki w roverkach rozróżniają jakie paliwo zostało wlane? Tzn czy komputer wykrywa, że zostało wlane np paliwo 98 i zostaje odpowiednio przestawiony kąt wyprzedzenia zapłonu? Są tam w ogóle czujniki spalania stukowego?
Od jakiegoś czasu tankuję tylko benzynę 98 ale (chyba) żadnej różnicy nie zauważyłem. No poza różnicą w portfelu
SPAMU¦
Wysłany: Sob Sty 02, 2010 15:46 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Tak, silniki z serii K zostały przystosowane do paliwa 95 oktanów (ale czy nasze paliwo tyle ma ? tego nie wie chyba nawet dystrybutor...).
Ba, co lepsze, nawet jak by odróżniał to by nic nie mógł zrobić bo coś takiego jak czujnik spalania stukowego nie występuje.
A żeby jeszcze bardziej dopieścić, nie ma wyprzedzania zapłonu. Jest on zrealizowany niby na tranzystorze sterującym cewką, ale co z tego jak rozdzielacz mechaniczny ? To taka precyzja jest w tym sterowaniu wyprzedzeniem....
Mogli chociaż mechaniczny system wyprzedzania dać... a tu nic, na sztywno palec rozdzielacza napędzany w wałka rozrządu i koniec...
A więc panie i panowie do serii K lejemy 95 Z technicznego punktu widzenia nie ma sensu zalewać 98. A nie wiecie może czy taka sama sytuacja występuje w silnikach audi (np A4 rocznik 99)
Pomógł: 47 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 1080 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Nie Sty 03, 2010 01:27
Tata ma Audi A4 1.6 z `99 i na klapce wlewu paliwa jest naklejka żeby lać 95 oktanów.
_________________ Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
hvil [Usunięty]
Wysłany: Nie Sty 03, 2010 02:34
hmmm ja na 1.8 turbo pomimo ze seria K leję 98 jakoś spokojniej odpala i ja jestem spokojniejszy o użytkowanie dłuższe silnika. Co mnie dziwi nie tylko o benzynę, Seria K na turbince karzą lać olej 10W40! tak gęstego to ja nawet w 16 letniej maździe nie używam. A tu w dodatku turbina, wydawało mi się ze do turbo silników olej powinien być rzadszy.
Czy 95 czy 98 to zależy od producenta, jeśli do OBOJĘTNIE jakiego auta, które pije 95 zalejemy 98 lub jakieś inne V-power to on tego nie odczuje, po prostu strata pieniędzy na droższe paliwo... chyba że masz mustanga
izeK, u na sw Polsce to brzmi jak sucha teoria.
Niestety tutaj benzyna nie jest jak w Niemczech bądź Francji.
Różnica w tankowaniu lepszej benzyny jest tak jak pisze to hvil, u nas benzyna na te 95 ma pewnie 89 a 98 ->95 i dlatego jest różnica.
Jeżdżę służbowym Fiatem Pandą 1.1 i tam niby trzeba lać 95.
Przy 95 auto "się toczy" nawet przy wysokich obrotach, od pewnego czasu leje tylko V-powera i jest różnica(nie żeby odrzutowiec z tego był ) ale jak przeciągam do 5tyś. to nadal idzie-nie to co na 95...
Do mojego R tylko raz nalałem 98VERVA i chyba dwa 98 z lotosu.
Przy VERVIE dużej różnicy nie było, za to z lotosu lałem przed mrozami i lepiej palił niż na 95.
Podsumowując, tam gdzie nie płacimy lejmy lepszą , a do swojego kochanego autka wybierajmy sprawdzone stacje w których można zalać tą 95.
_________________ Lubisz jeździć?To jeździj, ale rób to tak aby inni też mogli czerpać przyjemność z
jazdy.
Ja wam powiem że 95 jest najlepsza na Lukoil z resztą 98 też, kolega do Civica jak zalał 98 na Luku to powiedział że innego paliwa nie chce widzieć i tankuje już tylko na Lukoil
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Na poznańskich stacjach Lukoila mają rewelacyjne paliwo Zukowaty do R75 2,5V6 jak zalał (tam mamy czujnik spalania stukowego) to dzwonił do mnie że nie spodziewał się że aż taka różnica jest jak to rzekł "ekonomia jazdy poszła się bujać" bo jeździł cały czas z pedałem w podłodze tak fajnie maszyna szła
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Dzięki aiwer Rzeczywiście w audicy jest na wlewie paliwa jakaś tabelka ale nigdy się jej dokładnie nie przyjrzałem
Następne moje tankowanie to powrót do starej 95. A co tam przynajmniej kilka razy bak przemyłem mocniejszym paliwkiem
hvil [Usunięty]
Wysłany: Nie Sty 03, 2010 12:55
98 w polskich warunkach to nie tyle wiecej mocy (to sie liczy procentowo im wiekszy masz silnik wieksza moc tym bardziej wyczujesz roznice ale w polsce i tak gowniane paliwa wiec niema co liczyc na poprawe osiagow) w naszych realiach 98 to poprsotu stabilniejsza praca silnika, lepsze odpalanie i mniejsze zuzywanie sie silnika ze wzzgledu na lepsza jakosc miesznaki w tlokach. A co do verwy to w najnowszych konstrukcjach radze uwazac ta benzyna ma dodatki biopaliwowe i przy najnowszych silnikach nawet piszą w gwarancji przy dislach to juz standard a ostanio nawet przy benzyniakach ze jednostka napedowa niemoze byc tankowana paliwem z dodatkami biopaliw. Takze majac jakies fikusne 2-3 letnie wozki radze omijac verwe:-)
Na mojej klapce w 600 tez jest naklejka 95 i zawsze lalem 95, ale na vpowerze tym niby 100oktanow lepiej zapala zima, wiec leje vpowera. Benzyna mi sluzy do odpalania i rozgrzewania, a potem gaz, wiec niech ma chlopak co najlepsze na starcie.
_________________ Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
hvil [Usunięty]
Wysłany: Nie Sty 03, 2010 13:27
to w twoim przypadku jak najbardziej, wiecej oktanow ulatwia ci rozruch a i jak duzo na gazie jezdzisz to taka benzynka lepiej dziala na nieuzywany za czesto caly ukad paliwowy.
W moim R600 na klapce pisze jak byk dużymi literami(i cyframi) żeby lać Pb 95 lub wyższą,mowa w piśmie o silniku F20Z1,wynika z tego że producent nie ma przeciwwskazań aby lać paliwo z wyższą liczbą oktan,wręcz zaleca,niemniej nie inaczej znaczy to im więcej tym lepiej dla tego silnika
Ja wam powiem że 95 jest najlepsza na Lukoil z resztą 98 też, kolega do Civica jak zalał 98 na Luku to powiedział że innego paliwa nie chce widzieć i tankuje już tylko na Lukoil
to chyba kolega nie czytał raportu 2009 jaka gdzie benzyna najlepsza ... polecam
to chyba kolega nie czytał raportu 2009 jaka gdzie benzyna najlepsza ... polecam
nie czytałem ale tankowałem paliwo i raczej z czytania nic nie będzie dopuki nie zatankuję. Wiem jedno tankuję na różnych stacjach i sredniej jakości paliwo jest na Auchan kiepskie trafiłem na Orlenie i na Statoil dobre tankowałem tylko na Shell, BP,albo na Lukoil ew. na prywatnej stacji w okolicy (Kupują Lotosa) i też twierdzę że Lukoil najlepsze paliwo ma w moich okolicach.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum