Wysłany: Nie Sie 23, 2009 21:45 [R620] Szarpanie silnika
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996
Witam
Mam problem z szarpaniem silnika. Jak jade na rownych obrotach oraz jak jade na spuszczonym gazie to silnik zaczyna szarpac. Wie ktos co to moze byc? Czy moze to byc spowodowane zerwana poduszka silnika? Chodzi o ta co jest z przodu. Chcialem ja kupic ale niestety jest problem ja dostac. Przy okazji chcialem zapytac czy jest ktos z rzeszowa lub okolic kto ma do sprzedania czesci do tego autka glownie chodzi mi wlasnie o ta poduszke ale bede rowniez potrzebowal poloske oraz tylna klape bagaznika. Jesli podobny temat sie juz pojawil to go nie znalazlem i prosilbym o link.
Pozdrawiam
Daniel
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Gru 08, 2010 21:49, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Nie Sie 23, 2009 21:45 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Witam,
Podepne się pod temat bo mam bardzo podobny problem , poczytałem sobie troche tematów i podejrzewam że będzie to silnik krokowy , jutro chce go wykrecic i wyczyścić. Może ktoś podpowie czy to celny strzał ? Dodam że u mnie nie faluja obroty aż tak bardzo w sumie to w ogole , z tym że jak jest zimno po odpaleniu gaśnie , po ponownym odpaleniu i wcisnieciu pedalu gazu silnik sie dlawi ale z czasem wchodzi na 1500 i się trzyma po paru minutach jest 700 i tak się trzyma pracuje równo. Dodam że jak temperatura nie przekroczy polowy skali to podczas jazdy i hamowaniu np na skrzyzowaniu auto gasnie , jest to o tyle niebezpieczne ze wylacza to uklad hamulcowy i wspomaganie. Proszę bardzo o pomoc doświadczonych kolegów.
http://usterki.hobby-elektronika.eu/lexus.html
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez djkrysztof Pon Lut 20, 2017 14:50, w całości zmieniany 1 raz
lu_cky, podobne tematy i owszem, były, ale ja nie będę szukał, no być może jest to ta poduszka z przodu, dość łatwo to zdiagnozować bo nie trzeba szukać tej poduszki, podnieś maskę, zapal silnik, zrób oględziny poduszki i będziesz widział czy to to, poduszkę możesz kupić np. tutaj http://allegro.pl/poduszk...1324892060.html , ale równie dobrze mogą być to świece, przewody WN, kopułka czy rozdzielacz lub złej jakości paliwo, więc jak wykluczysz poduszkę to na początek sprawdź elektrykę, niewykluczone, że przepaliła się uszczelka pod głowicą między którymś cylindrem, więc niema ciśnienia=niema zapłonu i szarpie, ale to tylko jeden z gorszych scenariuszy.
djkrysztof, oczywiście możesz zrobić czyszczenie krokowca i przy okazji przepustnicy jak ci się będzie chciało, na pewno nie zaszkodzi o ile zrobisz to poprawnie, pamiętaj ze jest okres zimowy, jest zimno i wilgotno i silniki różnie reagują na taki klimat, jak poczekasz to podeślę ci instrukcję w PDF jak należy wyczyścić IAC oraz przepustnicę i przeprowadzić regulację obrotów biegu jałowego.
Dzięki za podrzucenie instrukcji , na pewno to wykonam niebawem z tym że nadal nie wiem czy to szarpanie po puszczeniu gazu jestspowodowane wlasnie tymi rzeczami.
Może rozwinę o co chodzi z tym szarpaniem :
gdy silnik sie rozgrzeju wg opisu jw. to podczas puszczenia gazu np na 5 , 4 nic sie nie dzieje natomiast jesli jade w korku na 1,2 auto na wolnych obrotach (do 2000) niemilosiernie szarpie , nie jest to normalny objaw. Nie jestem w stanie np na 2 jechac plynnie przy obrotach 1000. Czy może wie ktos z doswiadczenia co to moze byc ? ewentualnie czy moze ktos sie domysla ?
Pozdrawiam
_________________ Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
Moj też szarpał. Zakupiłem używany czujnik położenia wału za 40 zł od kogoś z tego forum i smigam juz tak parę dni i narazie nic podobnego mnie nie spotkało.
Chodzi o ta co jest z przodu. Chcialem ja kupic ale niestety jest problem ja dostac. Przy okazji chcialem zapytac czy jest ktos z rzeszowa lub okolic kto ma do sprzedania czesci do tego autka glownie chodzi mi wlasnie o ta poduszke
Ja miałem taki sam problem, jadąc na 1 lub 2 biegu bez gazu auto szarpie (jakby zarzucało silnikiem). Po pierwsze jeśli spojrzysz na tą poduszkę z przodu i widać, że jest pęknięta to trzeba ją wymienić. Tę poduszki bardzo często padają. Kupić je można albo na allegro jak koledzy wyżej podali, albo w intercarsie, tylko szukaj od hondy accord cc7. koszt ok 120zł. Używki nie warto kupować szkoda pieniędzy.
Sprawdź jeszcze czy nie masz luzu na mechanizmie różnicowym. Wjedź na kanał i wrzuć bieg i niech ktoś pchnie auto do przodu i do tyłu jeśli usłyszysz metaliczny stukot z okolic skrzyni biegów to będzie to.
Perez napisał/a:
Nie jezdzi sie na 2 przy takich obrotach.
E tam. U mnie na trójce przy ok. 1200 obr. można spokojnie jechać. Ale to fakt. Generalnie jest zasada, że benzyną nie powinno się schodzić poniżej 1,5k obr. Ale na dwójce auto spokojnie daje sobie radę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum