Wysłany: Nie Wrz 13, 2009 14:37 [R620] Znikający płyn chłodniczy
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1995
Witam ,Panowie czytałem o znikającym płynie chłodniczym w r75 czy coś takiego samego może sie dziać w moim r620 od ok miesiąca zauwazyłem ze ze zbiorniczka ubywa mi płynu,pod autem niema ani plamki {testowałem z rozłozonym kartonem na noc}w zbiorniczku znajduje sie czysty płyn, olej czyściutki bez jakichkolwiek oznak przedostawania sie płynu do obiegu poziom ,wygląd nic na to niewskazuje a jednak po około 300-400 km musze dolac ok 1l płynu .W aucie posprawdzane węże chłodnicze zawór ciepło- zimno ale nigdzie nic niewidac samochodzik pracuje równo normalnie przyspiesza nadmienie ze napewno niezostał przegrzany,autem jezdzi żona więc obowiązkowo co 2 dni robie ogledziny.Czesto piszecie o uszczelce kolektora ssącego i tu moje pytanie jak djagnozujecie taką usterke niechciałbym zdejmowac głowicy czy czegokolwiek ,nieupewniwszy sie ze to jest to ,doradzcie cos mechanik namawia mnie na zdjęcie glowicy a ja niechce wiem jak sie zachowuje auto z wydmuchaną lub pęknieta uszczelka napewno mojemu r to niedolega jestem na 100% pewien
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Lut 05, 2011 22:31, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Nie Wrz 13, 2009 14:37 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
korek jak najbardziej sprawny zapomniałem napisac naprawde skłaniam sie tylko co do tej uszczelki pod kolektorem ssącym ale za diabła nie wiem jak najlepiej ,zdjagnozowac ja na ciepło czy zimno fest rozgrzany i potem wyłączyć silnik i obserwowac naprawde niewiem
a rozkrecac czegoś co dobrze chodzi i sie świetnie sprawuje niepozwole ,dodam ze uzywam zultego plynu do chlodnic aluminiowych marki niebede reklamowałjest naprawde czysty niespieniony,a i ogrzewanie tez dobrze działa
W SDi raczej opcja uszczelki pod kolektorem odpada ... przez kolektor po prostu nie przepływa płyn chłodniczy jak w serii K. Ja bym się zapytał czy czasem na biało nie kopci Poszukałbym też białych zacieków gdzies na eemenach układu chłodzenia, przy opaskach itp. .... może płyn ubywa na tyle powoli, ze zdąży odparować
Brt wasnie w odpowiedzi na twoje zapytanie niema zadnego kopcenia ,auto sprawuje sie jak najbardziej wzorowo tep niepodskakuje trzyma sie tuż przed połową, na wolnych brak jakich kolwiek zakłuceń pracy idealne 850rpm przyspieszenie i jazda ok,w nastepna sobote rozkrecam wszystkie weze i opaski posprawdzam,naprawde niechce mi sie wiezyc ze poszła uszczelka pod glowica i jedyna oznaka jest brak plynu w zbiorniczku po ok 300-400km A zapomniałem napisac niema znaczenia czy to miasto czy trasa korki czy szybka jazda autostrada 300-400km i niema ok 1l płynu czyli zbiorniczek pusty tak mniejwięcej wychodzi między nim a max ok1l
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Nie Wrz 13, 2009 20:12
Odkręć troszkę korek, tak by ciśnienie w układzie się zmniejszyło. Jeżeli przestanie ubywać, to poszukaj nawet niewielkich zacieków, lub białych nalotów na pompie i wężach, odtłuść połączenia, zmień opaski i testuj dalej.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum