Pomógł: 67 razy Dołączył: 13 Lis 2001 Posty: 1096 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Sro Wrz 09, 2009 22:42 [R600] Full group czy półsekwencja - ktoś wie ?
Typ: Ti Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997
Witam
Poszukuje informacji o rodzaju wtrysku w silniku 2.0 serii-T produkowanym po 1996, czyli ten z zapłonem bezrozdzielaczowym (bez kopułki i paca). Schemat w RAVE pokazuje jak by to była półsekwencja (2x2) ale gdzie indziej jest mowa o full group. jak to w końcu jest
Co do starszych jednostek serii T to jeżeli się nie mylę jest tam na wałku ssącym czujnik identyfikujący cylinder - ale tam chyba też nie jest pełna sekwencja
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Lut 05, 2011 22:13, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Wrz 09, 2009 22:42 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
No ze schematu wychodzi ze polsekwencja i tak pewnie jest. W K serii, gdzie stosowali ten sam MEMS 1.9 tez jest polsekwencja. Silniki na kopulce prawdopodobnie chodzily w full grupie bo i K seria na kopulce (np. poldorover MEMS 1.6) tak maja. Dopiero MEMS 3 chodza w pelnej sekwencji.
Jakie inne zrodla oprocz RAVE masz na mysli?
_________________ Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
Pomógł: 67 razy Dołączył: 13 Lis 2001 Posty: 1096 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Pią Wrz 11, 2009 16:39
W dziale "Pobierz pliki" na stronie głównej jest opis systemu MEMS i tam właśnie się doczytałem że starsze Wersje T miały na wałku ssącym ten czujnik identyfikujący cylinder. Niestety nie ma tam opisanych wersji nowszych (1.9, 2J, 3)
A nie wiesz jak to jest w w MEMS3 z identyfikacją cylindra? Inne koło zamachowe?
I jeszcze pytanko na temat koła zamachowego w silnikach z MEMS 1.9 jak tam są ułożone te wypustki? Czy to poprzez jakiś określony znacznik wykrywany jest moment gdy ma nastąpić zapłon na pierwszym cylindrze?
Dzięki za odpowiedź
Pomógł: 67 razy Dołączył: 13 Lis 2001 Posty: 1096 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Sob Wrz 12, 2009 17:54
Dzięki właśnie tego tematu szukałem - ale nie mogłem go namierzyć
CO do "dziur w uzębieniu zamachu" jak to określiłeś to wiem o co chodzi tylko nie wiem w jaki sposób MEMS identyfikuje aktualne położenie wału korbowego. Ale jeśli dobrze pamiętam to w tym topicu coś było na temat ... zaraz se popatrzę
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum