witam. u mnie to zjawisko jest za każdym razem gdy odpalam zimny motor. i tak myślałem czy wymiana oleju na inny by pomogła? obecnie jest zalany 10w40 i to 2000km temu więc nie dawno. dodam że po zalaniu tymże olejem na samym początku nie było tego zjawiska. po kilku set km sie pojawiło. pojeździć jeszcze do 10tys km i zmienić na 15w40? czy może na jakiś inny? bo troche mnie już irytuje ten odgłos silnika benzynowego który klepie jak diesel (przez pierwsze 2-3minuty)
SPAMU¦
Wysłany: Czw Wrz 03, 2009 18:50 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
A umiesz wyłowić uchem stuk samego tłoka po cylindrze, a zignorować stuk niewyprężonych panewek korbowych oraz głównych, stuk sworznia w zimnej główce korbowodu i w piastach tłoka? Do tego odrzucić stuk wałków rozrządu w zimnym korpusie, trzepanie zaworów na zimnym oleju, gdy zasilanie, z racji jego gęstości, popychaczy zaworowych jest słabe i te są głośne, zanim ciśnienie rozrzedzonego temperaturą olejku, nie zacznie ich porządnie rozpierać, pomiędzy krzywkami wałków rozrządu a trzonkami zaworowymi, pomijając zarazem fakt, czy owe, jeszcze dobrze działają, czy może się już od zanieczyszczeń, zamurowały?
Wątpię..
ps. Moim Poldoroverem przejechałem przez pięć lat prawie sto tysięcy km, czasami zmieniając w nim olej, co jakieś 20 - 25 kkm, choć na ostatnim przejechałem dwa lata i prawie 39 kkm. A silnik, przy odpalaniu, jak stukał tak samo w 2004 roku, tak i tłucze niezmiennie tak samo, po dziś dzień.
_________________ Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
Mi tam nie klekocze,olej Mobil 1 (0W40) ,jedynie moze czasem lekko stukna popychacze przy odpaleniu z rana(doslownie max 2 sekundy) bo oliwka rzadka to odplywa z popychaczy.Nic wiecej.Silnik pracuje glosniej na zimno jak kazdy inny.Ale wiem ze nie jest zupelnie wolny od tego zjawiska bo kiedys wyjazd z parkingu mialem pod gorke,no to wtedy klekotal,ale tylko pod obciazeniem i na zimno,na biegu jalowym nic.
tak. a jak zrobie już te 10 000km albo i wiecej to pozostać przy tym samym oleju czy spróbować na 15w40? teraz jest zalany 10w40 producent MG (taki mi polecili). bo zmiana na innego producenta to chyba niema wiekszego sensu??
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum