Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416Si '97] Klima a spadek obrotów, gaśnie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R416Si '97] Klima a spadek obrotów, gaśnie

gaśnie, obroty spadają, gdy wlączona jest klima
Autor Wiadomość
luqar 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 130
Skąd: Ostrowiec Św.



Wysłany: Pią Lip 17, 2009 21:06   [R416Si '97] Klima a spadek obrotów, gaśnie

W zeszłym tygodniu zrobiłem w zakładzie generalkę klimy, czyli sprawdzenie szczelności, odgrzybianie, napełnianie, filtr - razem 220 zł. (z moim filtrem). Wszystko ładnie i pięknie, ale dzisiaj samochód zaczął wariować z obrotami. Dojeżdżam do świateł, wrzucam luz i obroty gwałtownie spadają do 400-450, a czasami silnik mi gaśnie. Po wyłączeniu klimy wszystko wraca do normy i nic się złego nie dzieje.
Miał ktoś z was coś podobnego? Po to jest klima, żeby ją używać, a szczególnie w takie upały jak teraz.
_________________
Born To Beer Free
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lip 17, 2009 21:06   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pią Lip 17, 2009 21:22   

hmm ciężka sprawa a czy klima wcześniej Ci chodziła? bo nie wiem czy to jest możliwe i realne... ale może złe ciśnienie (za duże) ktoś dowalił i za duży opór daje,
ja miałem problem gaśnięcia ale na gazie, wystarczyła regulacja i gotowe,
w tym momencie zdarzy mi się rzadko, że samochód mi zgaśnie ale musi być jednocześnie: włączenie klimy, dojazd do krzyżówki (hamowanie) i skręcenie kierownicy, wtedy silnik dostaje takie obciążenie, że "zdycha"
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
ash 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 587
Skąd: Civitas Kielcensis



Wysłany: Pią Lip 17, 2009 21:47   

tez ostatnio to przezylem, zaczal mi gasnac po intensywnym uzywaniu klimy. Nie mam pojecia dlaczego. Teraz jezdzi normalnie ale mniej uzywam klimy bo sie boje, ze znow cos bedzie nie tak. :/
 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Pią Lip 17, 2009 21:55   

przeczyść silnik krokowy i przepustnice, może Ci przycina i nie potrafi utrzymac odpowiednich obrotów. Ja tak miałem.
 
 
 
Ksysio 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Lut 2009
Posty: 62
Skąd: Oborniki Śl./Wrocław



Wysłany: Sob Lip 18, 2009 11:42   

chłopaki ja również mam to samo... raz nawet mi się zdarzyło śmigam ok. 100 k/m wrzucam na luz a tu :shock: zgasł... ;/ ostatnio tez przy zawracaniu... pełny skręt włączona klima, luz i zdechł... i tez na klimie potrafi sobie szarpnąć... jest już nas trzech... :)
_________________
:)
 
 
 
Lewis 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 310
Skąd: Wola

Rover 200

Wysłany: Sob Lip 18, 2009 16:56   

o lol myslałem ,ze tylko u mnie tak jest ;D hmm...
 
 
 
luqar 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 130
Skąd: Ostrowiec Św.



Wysłany: Sob Lip 18, 2009 21:36   

Przejrzałem wiele postów na tym forum o czyszczeniu krokowca, ale mam wątpliwości czy niczego nie zepsuję robiąc to samemu. Trzeba go rozebrać, czy wystarczy tylko go wyczyścić z zewnątrz? Czym go czyścić, może być WD40? Żeby wyszedł trzpień muszę włączać/wyłączać zapłon, ale czy nie pogubię np. sprężynki?
Może może mi ktoś dać linka gdzie jest to wszystko łopatologicznie wytłumaczone i pokazane? Praktyczne rady mile widziane. :smile: Wiem, że było o tym wiele razy i są artykuły na stronce, ale i tak będę wdzięczny za kilka wskazówek.
_________________
Born To Beer Free
 
 
ash 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 587
Skąd: Civitas Kielcensis



Wysłany: Sob Lip 18, 2009 23:03   

to nie jest raczej wina krokowca
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Nie Lip 19, 2009 06:25   

luqar napisał/a:
Żeby wyszedł trzpień muszę włączać/wyłączać zapłon, ale czy nie pogubię np. sprężynki?


Jeśli nie masz nikogo do pomocy to wsadź krokowca podczas włączania zapłonu do skarpety :lol: , z pewnością nie zgubisz sprężynki. Ja tak to właśnie zrobiłem ;)

Ale wracając do tematu, u mnie czyszczenie krokowca nie pomogło.
Sprawdź czy z zapłonem wszystko u Ciebie ok.
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
luqar 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 130
Skąd: Ostrowiec Św.



Wysłany: Nie Lip 19, 2009 13:14   

Kozik napisał/a:
Sprawdź czy z zapłonem wszystko u Ciebie ok.


Niedawno były sprawdzane przewody i świece. Coś jeszcze?
_________________
Born To Beer Free
 
 
Ksysio 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Lut 2009
Posty: 62
Skąd: Oborniki Śl./Wrocław



Wysłany: Nie Lip 19, 2009 22:08   

Czekamy na jakieś konkretne propozycje rozwiązania tego problemu... :cool:
_________________
:)
 
 
 
ash 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 587
Skąd: Civitas Kielcensis



Wysłany: Nie Lip 19, 2009 23:09   

znalazlem jedna zalezność - ostatnio nabijana klima - moze za duzo czynnika i kompresor dlawi za bardzo?? :idea:
 
 
storm 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Maj 2007
Posty: 141
Skąd: Tarnów



Wysłany: Pon Lip 20, 2009 08:43   

Mam to samo, dojeżdzam do świateł hamulec sprzęgło, obrotowy gwałtownie skaczą i silnik się przydławi. Ostatnio zgasł mi przy skręcaniu, fakt jechałem wtedy na luzie. Nie było to zbyt fajne gdy nagle mi wspomaganie wysiadło ..
Zdarza się to rzadko ale czasem zgaśnie z klimą, falowanie obrotów z włączoną klimą to praktycznie norma u mnie.
 
 
 
ash 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 587
Skąd: Civitas Kielcensis



Wysłany: Pon Lip 20, 2009 16:27   

Coraz wiecej osob ma takie objawy, ale nikt nie ma pomyslu. Ja to az boje sie jezdzic na klimie a co dopiero w dluzsza trase :/ Co myslicie o za duzej ilosci czynnika?
 
 
radek100nx 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 25
Skąd: WPI



Wysłany: Pon Lip 20, 2009 16:28   

Miałem podobne objawy, a jak odpalałem silnik z włączoną klimą to nie odpalał w ogóle. Potem świrował nawet bez klimy, szczególnie przy ruszaniu pod górkę, aż w końcu nie odpalił wcale (350 km od domu :( ). Po sprawdzeniu po kolei wszystkiego, mechanik doszedł do dolnego kółka rozrządu (krzywo osadzone i popękane zęby !! ! ). Teraz czekam na nowe kółko - i tu ostrzeżenie - podobno nie ma problemów z częściami do roverków - nieprawdą - na dolne koło rozrządu muszę czekać 2 tygodnie !! !!
 
 
 
luqar 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 130
Skąd: Ostrowiec Św.



Wysłany: Pon Lip 20, 2009 17:53   

ash napisał/a:
Co myślicie o za dużej ilości czynnika?


A ile tego czynnika powinno być? Jak go odbierałem, to gość coś mówił, że weszło bardzo dużo czynnika. Jakie ciśnienie powinno być w układzie chłodzenia? Pojadę jeszcze raz do tego warsztatu, żeby mi to sprawdzili.

Co do rozrządu, to był u mnie wymieniany (paski, napinacz, pompa, uszczelniacze) jakieś 2 miesiące temu, a gdzieś od 1,5 miecha wydaje mi się, że jest trochę głośniejszy. A powinno być przecież odwrotnie, powinien być silnik cichszy. Pracy silnika towarzyszy tak jakby dodatkowy syk lub szum, coś jak dźwięk pompy/kompresora/sprężarki ... , nie wiem jak to opisać.
_________________
Born To Beer Free
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10927
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Lip 20, 2009 18:27   

luqar napisał/a:
A ile tego czynnika powinno być?

czynnika powinno być 640+/-50gram
luqar napisał/a:
Jakie ciśnienie powinno być w układzie chłodzenia?

w układzie chłodzenia 1bar, a w układzie klimatyzacji nie wiem... ale na pewno są dwa różne ciśnienia ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
luqar 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 130
Skąd: Ostrowiec Św.



Wysłany: Pon Lip 20, 2009 18:46   

sTERYD napisał/a:
czynnika powinno być 640+/-50gram


I tu może być przyczyna, bo jak go odbierałem, to obiło mi się o uszy, że 700 gram weszło. Chyba, że chcieli mnie przy okazji skubnąć na kaskę :mad: Nic, jutro pojadę i niech mi sprawdzą ilość czynnika. Może spróbuję, żeby mi go trochę spuścili (tak do 600) i wtedy zobaczę czy to coś da ?!?

sTERYD napisał/a:
a w układzie klimatyzacji nie wiem...


Może ma ktoś takie informację?

[ Dodano: Wto Lip 21, 2009 19:19 ]
Klima dzisiaj jeszcze raz sprawdzona i czynnika jest tyle ile powinno, a powinno być 640 +/-25 gram.
Mam do was pytanie: czy gaśnie wam na wszystkich prędkościach dmuchawy, czy tylko na najwyższym 4 biegu? Bo mi się dzisiaj wydaje, że na wszystkich biegach wentylatora klimy obroty silnika spadają, ale tylko na 4 może on zgasnąć.
_________________
Born To Beer Free
 
 
ash 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 587
Skąd: Civitas Kielcensis



Wysłany: Sro Lip 22, 2009 00:50   

niezaleznie na jakim biegu dmuchawy, choc mnie to sie zdazylo tylko raz i to na drugim, ale nie wierze, ze biegi dmuchawy maja cos wspolnego.
 
 
Ksysio 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Lut 2009
Posty: 62
Skąd: Oborniki Śl./Wrocław



Wysłany: Sro Lip 22, 2009 07:29   

u mnie ta sytuacja występuje na każdym biegu dmuchawy...
_________________
:)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] DZIWNY SPADEK OBROTÓW
koni Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 24 Sro Cze 06, 2007 16:05
koni
Brak nowych postów [R416si+LPG] Nagły spadek mocy
sopelinho Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Czw Wrz 01, 2011 17:26
des
Brak nowych postów [R416Si] Problem z odpalaniem + spadek mocy
Nowik Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pon Sty 11, 2016 19:31
sTERYD
Brak nowych postów [R416 ] spadek obrotów i gasnący silnik przy zmianie biegów
jenderek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Nie Lip 07, 2013 20:55
sTERYD
Brak nowych postów [Rover 416Si] Brak trzymania obrotów i klima
Domass Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Sob Kwi 30, 2011 14:47
automechanik



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink