witam,
niedawno kupilem roverka z silniczkiem 1.4 +LPG poprzedni wlasciciel mowil ze sterownik jest ustawiony na ekonomiczny tryb... i nie palil mu w miescie wiecej niz 9l...
ja juz probowalem rozne style jazdy i nie moge zejsc ponizej 12l... w trasie 10...
dlaczego az tyle pali?? jest po wymianie filtru powietrza...
zna sie ktos na regulacji sterownika razmus af800??
oprogramowanie mam kabelek kupilem...
SPAMU¦
Wysłany: Sob Wrz 05, 2009 12:35 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
mam udokumentowane ze na tej instalacji zrobil niecale 6tys... wiec wymiana filtra nie ma sensu...
a instalacja jest zwykla wielopunktowa... (NIE SEKWENCJA)
SPRAWDŹ STEROWNIK, jakiej masz firmy, wymień świece zapłonowe np. na ISKRA LPG, te lepiej sobie radzą niż nie wiadomo jakie dedykowane do benzyki. Co do sterownika to oczywiście mówię o instalacji sekwencyjnej bo akurat taką mamy, może przy twojej nie ma to znaczenia. ALE ŚWIECE to PODSTAWA, polskie ISKRY są bardzo dobre, a komplet kosztuje 38zł i wymieniam je co 20tkm.
Pomógł: 84 razy Dołączył: 20 Paź 2007 Posty: 757 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Nie Wrz 06, 2009 07:40
Witam
dziadekc1 napisał/a:
a instalacja jest zwykla wielopunktowa... (NIE SEKWENCJA)
Spalanie w twoim wypadku jest w normie 12 L LPG na wielopunkcie.
Dziwie się takim ludziom którzy szukają jeszcze oszczędności nie dość że, już oszczędzają samą jazdą na LPG to jeszcze chcieliby jeździć na samym powietrzu.
Uboga mieszanka jest gorsza niż większe spalanie.
Swoją drogą skoro tyle pali LPG i nie czujesz smrodu nie spalonego LPG to wszystko jest w porządku.
Ja również mam LPG i z 10L po mieście i 7,5 w trasie nie zejdę.
Faktem jest że, doświadczyłem już również takich przypadków w których spalanie wzrosło, ale wyniku tankowania gazu na różnych stacjach.
Potrafią być duże rozbieżności w jakości i ilości zatankowanego gazu.
Mam butlę 50L i potrafię raz zatankować 48 L a na innej stacji 45, więc wniosek sam się nasuwa.
Instalację sam sobie ustawiam przy pomocy programu i kompa, bo nie wieże tym specjalistom co za każdą wizytę trzeba płacić a i tak z czasem musisz do nich wrócić bo nie ustawią tak jak trzeba.
_________________ Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
Ostatnio zmieniony przez azor77 Nie Wrz 06, 2009 18:54, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 84 razy Dołączył: 20 Paź 2007 Posty: 757 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Nie Wrz 06, 2009 11:23
dziadekc1 napisał/a:
mi wlasnie chodzi o ustawienie tej instalacji... moze gdzies sie da uszczypnac ten litr gazu...
Eh co za ludzie chcesz oszczędzić 2 zeta na litrze, a później dołożysz 1000 zeta na remont silnik, głowicy z zaworami i wszystkim innym.
I tworzyć historię że LPG niszczy silnik
Może i dałoby się coś zmniejszyć ale do tego trzeba kumatego gościa, sprzęt i chęci
_________________ Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
Eh co za ludzie chcesz oszczędzić 2 zeta na litrze, a później dołożysz 1000 zeta na remont silnik, głowicy z zaworami i wszystkim innym.
I tworzyć historię że LPG niszczy silnik
Może i dałoby się coś zmniejszyć ale do tego trzeba kumatego gościa, sprzęt i chęci
mialem dwa wczesniejsze auta z gazem i nie narzekalem... jak sie dobrze obchodzi z silnikiem to dlugo pociagnie...
co do
Cytat:
Może i dałoby się coś zmniejszyć ale do tego trzeba kumatego gościa, sprzęt i chęci
to pisalem na poczatku ze mam oprogramowanie i kabelek by podlaczyc pod sterownik od gazu... kumatych szukalem tutaj by mnie naprowadzili a nie prawili kazania nie na temat a checi zawsze ie znajda... gdybym ich nie mail nie zakladal bym tematu i nie szukal informacji
Program i kabelek to nie wszystko. To może mieć każdy. Do tego potrzeba jeszcze wiedzy i dużego doświadczenia by odpowiednio ustawić mapę. Tego nikt na forach nie rozdaje.
Pomógł: 84 razy Dołączył: 20 Paź 2007 Posty: 757 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Nie Wrz 06, 2009 18:15
dziadekc1 napisał/a:
to pisalem na poczatku ze mam oprogramowanie i kabelek by podlaczyc pod sterownik od gazu... kumatych szukalem tutaj by mnie naprowadzili a nie prawili kazania nie na temat a checi zawsze ie znajda... gdybym ich nie mail nie zakladal bym tematu i nie szukal informacji
ok nie denerwuj się.
Jaki program posiadasz?
Podłączałeś i czytałeś coś z centralki?
A póki co to tu jest wiele informacji klik
I coś o montażu itp. tylko trzeba się zarejestrować aby ściągnąć
klik
_________________ Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
Nie ma co sie zastanawiać tylko trzeba pojechać do specjalizowanego zakładu gdzie mogą wyregulować instalację przy pomocy komputera.
Jeśli pomoże - fajnie.
Jeżeli nie pomoże - trudno.
Przed regulacją gazu przydałoby sie upewnić że wszystko jest OK z zasilaniem benzynowym.
Na marginesie zastanawiam sie czemu gość sprzedał auto po zaledwie 6tys KM na LPG. Być moze właśnie spalanie go nie zadowalało? Najlepiej niech sie temu przyjrzy zakład i powie czy instalacja jest poprawnie założona.
Mój 1.6 tez tylko raz zszedł poniżej 12L, mam zamiar pójść na regulacje gazu, może coś pomoże, a jak nie to tak zostanie.
Wiem że nietkórzy nie przekraczają 10L po mieście. Ale zależy też jakie to miasto. Moje jest górzyste i posiekane światłami, więc cudów nie oczekuje
Cinquecento paliło mi 10L...silnik 0.7L moc 31KM...myślałem że chociaż 8 będzie ale nic z tego.
nie podlaczalem bo i tak niewiedzialbym co zmienic
[ Dodano: Pon Wrz 07, 2009 08:25 ]
sobrus napisał/a:
Nie ma co sie zastanawiać tylko trzeba pojechać do specjalizowanego zakładu gdzie mogą wyregulować instalację przy pomocy komputera.
Jeśli pomoże - fajnie.
Jeżeli nie pomoże - trudno.
Przed regulacją gazu przydałoby sie upewnić że wszystko jest OK z zasilaniem benzynowym.
Na marginesie zastanawiam sie czemu gość sprzedał auto po zaledwie 6tys KM na LPG.
chcial zmienic na wieksze
Cytat:
Najlepiej niech sie temu przyjrzy zakład i powie czy instalacja jest poprawnie założona.
instalacje montowal zaklad mam wszystkie papiery i faktury...jak pisalem ma przejechane 6 a wlaciwie juz 7tys na gazie... przy 10 jest obowiazkowy przeglad za polowe ceny... jakbym pojechal teraz to pewnie wykasowali by mi jak za normalny czyli kolo stowy
Cytat:
Wiem że nietkórzy nie przekraczają 10L po mieście. Ale zależy też jakie to miasto. Moje jest górzyste i posiekane światłami, więc cudów nie oczekuje
no Poznan do malych miasteczek nie nalezy a i na brak swiatel nie mozna narzekac...
Nie chodzi czy małe, ale jak przejezdne i czy w miare płaskie.
Ważne też czy pokonujesz małe czy duże odcinki, na małych spalanie jest wyższe.
W Warszawie to można jechać i jechać, a Lublinie to ledwo sie zacznie jazdę a już sie zazwyczaj kończy
nie musisz do mnie gadac jak do malego dziecka... orientuje sie w tych sprawach...
w trasie zrobilem dystans 234,5km i jak wjezdzalem do miasta zatankowalem weszlo dokladnie 23,5l... wedlug mnie to wychodzi 10l
jezeli chodzi o stacje to bylo to BP
10l na trasie to cos nie tak, chociaż mój tez nie pali mniej (i też wydaje mi sie ze coś z nim nie tak).
Czy na trasie czy w mieście to mi pali podobnie... chociaż w trasie był dopiero 2 razy i to też niezbyt długiej (ze 100km).
Może to sonda lambda padła i daje za bogatą mieszankę?
Sprawdzałeś najczęstsze przyczyny wysokiego spalania w FAQ?
Mój ma coś nie tak z mieszanką, na teście lambda wyszła wyższa od 1 (1.03 czy coś takeigo). Tyle ze to by wskazywało ze mieszanka jest zbyt uboga, jeżeli dobrze sie orientuje (i dotyczy to również benzyny, nawet w większym stopniu niż gazu)...
Ale mój nie ma też katalizatora (posypał sie ze starości) więc nie wiem.
Pomógł: 115 razy Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1078
Wysłany: Pon Wrz 07, 2009 09:55
dziadekc1 napisał/a:
wymienic filtr?? za maly przebieg...
mam udokumentowane ze na tej instalacji zrobil niecale 6tys... wiec wymiana filtra nie ma sensu...
a instalacja jest zwykla wielopunktowa... (NIE SEKWENCJA)
Przynajmniej filtr fazy ciekłej warto wymienić, i mieć zawsze zapasowy.
U siebie wymieniałem po takich przebiegach:
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum