Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Sie 2009 Posty: 113 Skąd: kielce
Wysłany: Nie Sie 16, 2009 20:48 [214i 1,4 8V 98r] wymiana silnika problem rozwiązany
witam
wymieniałem silnik w moim roverku, nie pytajcie w jakich okolicznościach bo to nie ma znaczenia i sprawa wygląda następująco :
silnik jest identyczny jak poprzedni jeżeli chodzi o parametry. najważniejsze że silnik jest cichutki i tu naprawdę jestem mile zaskoczony bo poprzedni po przekroczeniu 100 km/h był bardzo głośny, a ten cichutki jak przy 50km/h, chodzi równo bez żadnych szarpań, drgań itp, natomiast to co mnie niepokoi to fakt iż auto jest słabsze i to wyraźnie. brak mu zrywności, dynamiki jak u poprzednika (spalanie paliwa bardzo zbliżone, wręcz identyczne) itp.
silnik był kupiony od kolesia który sprowadza je z UK, przebieg ok 130000 km (przynajmniej tak mówił),miał wiele silników i to nie tylko do roverków. dostałem gwarancję rozruchową na 2tyg, oczywiście koleś zaplombował silnik na wypadek gdyby było coś nie tak i gdybym chciał oddać, wiec nie mogłem wymienić rozrządu(nie słychać żadnych dzwięków z okolic rozrządu) i jeżdżę na tym jaki był, widać troszkę oleju w okolicach uszczelki pokrywy silnika ale żadnych innych wycieków. to co wymieniał mi mechanik w silniku to oczywiście olej, filtr oleju i świece.
pytałem znajomego mechanika który robił mi tą przekładkę dlaczego auto jest słabsze i powiedział że nie wiadomo jak długo silnik stał w stanie spoczynku i potrzebuje kilku dni rozruchu. jeżdżę nim już 2gi tydzień i auto nadal jest słabe.
jaka może być przyczyna? proszę o pomoc
Ostatnio zmieniony przez pawel.o83 Czw Wrz 03, 2009 11:25, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Nie Sie 16, 2009 20:48 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Sie 2009 Posty: 113 Skąd: kielce
Wysłany: Pon Sie 17, 2009 14:34
denirok napisał/a:
Może coś z osprzętu np. filtry, pompa paliwa, sonda l. ....
filtry były wymieniane 3mies temu(powietrza, paliwa), pompa paliwa na 100% sprawna, gdyż była sprawdzana przed wymianą silnika,sondy nie sprawdzałem.
[ Dodano: Pon Sie 17, 2009 15:37 ]
kzrr napisał/a:
Może kwestia kompa ? A przy tej przekładce z tego co pamietam trzeba wymienic czy coś koło zamachowe, może to to ?
jeżeli silnik jest identyczny jak poprzedni to komp może mieć coś do tego?!wydaje mi sie że raczej nie . zapytam o to koło zamachowe.pytałem i jak mi powiedziano koło zamachowe w tym przypadku nie ma znaczenia.
proszę o inne sugestie
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Sie 2009 Posty: 113 Skąd: kielce
Wysłany: Pon Sie 17, 2009 19:45
Vesper416 być może masz rację, choć z drugiej strony zapewne buczałby i huczał, rzegotał i jeszcze coś innego, a tu niespodzianka cichy jak niemowle, które śpi:)chyba że mnie koleś wych...ał i sprzedał od 211 . tylko czy pasowałby bez problemu
niekoniecznie musi chuczec i buczec. Wyrobione silniki czesto nie mają po prostu mocy a mogą dalej pracowac spokojnie widzialem kilka takich samochodów poloneza oraz calibre miedzy innymi
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 317 razy Dołączył: 02 Kwi 2007 Posty: 2766 Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp
Wysłany: Pon Sie 31, 2009 15:40
sprawdz numer silnika , bo coś mi się wydaje że masz 1.1 bo tak samo wyglądają, w numerze silnika masz pierwsze cyfry które oznaczają pojemność , w przypadku 1.4 =14k.....
a jak będzie 1.1 to będzie= 11k4......
_________________ SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Sie 2009 Posty: 113 Skąd: kielce
Wysłany: Wto Wrz 01, 2009 17:52
PHJOWI napisał/a:
sprawdz numer silnika , bo coś mi się wydaje że masz 1.1 bo tak samo wyglądają, w numerze silnika masz pierwsze cyfry które oznaczają pojemność , w przypadku 1.4 =14k.....
a jak będzie 1.1 to będzie= 11k4......
PHJOWI ,oki sprawdzę to jutro jak bede miał chwilę czasu.
powiem jeszcze że filtr oleju na 100% nie został wymieniony choć mechanik mnie zapewnił że był. sprawdziłem to w taki sposób że obejrzałem filtri jest on zabrudzony i troche pordzewiały. i teraz sie zastanawiam czy olej w silniku był wymieniony!!?? da sie to jakoś sprawdzić? pozim jest na max więc nie wiem.
[ Dodano: Wto Wrz 01, 2009 18:54 ]
denirok napisał/a:
Może komp wyczuł że silnik nie teges i przeszedł w tryb awaryjny ?
jak sprawdzę czy tak jest? żadna kontrolka sie nie świeci.
dzieki za zainteresowanie
[ Dodano: Wto Wrz 01, 2009 19:05 ]
mam jeszcze takie pytanie, trochę z innej beczki mianowicie coś w tłumniku zaczęło głosniej pyrkotać i jak wjechałem na kanał to okazało sie że troche naderwana została ta część tłumnika która jest elastyczna, składa sie z aluminiwej siatki(nie wiem jak to sie nazywa), wiec nie wiem czy da sie osobno dokupić "to" czy ewentualnie wstawienie metalowej rurki wystarczy? i jaki byłby koszt?
powiem że wydatki odkąt kupiłem(4miesiace) roverka to już ok 3000 zł, wiec teraz licze sie z każym wydatkiem
Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Maj 2008 Posty: 202 Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto Wrz 01, 2009 22:35
Jak chcesz sam sprawdzic czy to 1,4 czy 1,1 to wykrec swiece i zmierz "patyczkiem" skok tłoka w porównaniu ze starym silnikiem jak będzie krótszy to na bank masz 1,1 z zewnątrz i oprócz wału i korbowodów to jest identyczny silnik
_________________ 1,1 mały ale wariat;-) (2 mandaty za prędkość ;-Di jedna stłuczka (szajse);-)
troche naderwana została ta część tłumnika która jest elastyczna, składa sie z aluminiwej siatki(nie wiem jak to sie nazywa), wiec nie wiem czy da sie osobno dokupić "to" czy ewentualnie wstawienie metalowej rurki wystarczy? i jaki byłby koszt?
to jest tłumik drgań jak go zastąpisz rurką to hałas się zwiększy niemiłosiernie w środku. koszt jakiegoś zamiennika to ok 50pln kupowałem wprawdzie do poloneza ale raczej podobny będzie
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Sie 2009 Posty: 113 Skąd: kielce
Wysłany: Czw Wrz 03, 2009 09:58
PHJOWI napisał/a:
sprawdz numer silnika , bo coś mi się wydaje że masz 1.1 bo tak samo wyglądają, w numerze silnika masz pierwsze cyfry które oznaczają pojemność , w przypadku 1.4 =14k.....
a jak będzie 1.1 to będzie= 11k4......
i sprawa rozwiązana-chyba!!tak jak mi kazałeś kolego PHJOWI tak zrobiłem. w starym silniku nr zaczyna sie od 14k a w tym "nowym", który jest wrzucony do roverka nr zaczyna sie od11k. czyli koleś od którego kupiłem silnik mnie wyrolował, chyba że nie wiedział o tym.
wiec teraz pytanie czy cały osprzęt który został zamontowany od starego silnika pasuje? tzn kolektory, wtryski i wszystkie czujniki były w silniku który kupiłem. a od starego jest cała reszta czyli przepustnica, węże i komp. ma to jakieś znaczenie? dodam że silnik chodzi i pali normalnie no oczywiście poza tym że jest słabszy.
swoją drogą to wydaje mi się ze gościu raczej wiedział co sprzedaje i to jest po prostu ch...wo
a kupowałeś to przez jakieś allegro albo coś, albo masz jakąś umowę itp??
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum