Forum Klubu ROVERki.pl :: [R 75]Rocznik 2000, czy pasuje silnik z 2002? Wymiana motoru
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R 75]Rocznik 2000, czy pasuje silnik z 2002? Wymiana motoru
Autor Wiadomość
matek.webik 



Dołączył: 25 Sty 2013
Posty: 4

Rover 75

  Wysłany: Czw Kwi 18, 2013 22:39   [R 75]Rocznik 2000, czy pasuje silnik z 2002? Wymiana motoru
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2000

Witam. Na przełomie stycznia i lutego zakupiłem Roverka 75, 1.8.
W niemieckich papierach 2001, na przeglądzie 2000, ale mniejsza o to.
Po ok 2,5 miesiąca eksploatacji, samochód który wydawał się być w bardzo fajnym stanie, zaczął sprawiać problemy. Najpierw problemy z odpalaniem. Przy wymianie świec okazało się, że zerwany jest gwint w gnieździe). Potem cewka. Następnie auto wskazywało na smutny problem pod tytułem HGF. Odstawiłem je na warsztat i co się okazało. Robione już było gniazdo świecy; porysowany jest jeden z cylindrów, do tego wszelkie objawy HGF, czyli olej pod głowicą, puchnące węże, przegrzewanie się silnika, ubytek płynu chłodniczego itd. (uszczelka była już wymieniana - zamontowany jest nowy model). Mechanik podejrzewa też, że pękniety jest cały blok.. Jednym słowem tragedia, i lepiej będzie wymienić cały motor niż robić coś z tym silnikiem, przy którym już było mocno grzebane - wychodzi na to, że był on zrobiony tylko na sprzedaż.

I tutaj rodzi się pytanie. Czy silnik z rocznika 2002, będzie pasował to mojego auta? W 2001 roku wprowadzono kilka zmian wizualnych, ale czy grzebano coś przy samej jednostce?
Ewentualnie może ktoś potrafiłby mi dać namiary na jakiegoś zaufanego sprzedawcę (najlepiej na terenie dolnego śląska, aby można było podjechać i sprawdzić)? Kupowanie silnika na allegro to jakaś porażka, nie wyobrażam sobie tego, ale na chwile obecną nie widzę innego wyjścia - nie udało mi się znaleźć niczego na terenie Wrocławia.

Pozdrawiam.

PS.
Czy ktoś miał doczynenia z tym Panem:
http://allegro.pl/freelan...3110894378.html
?
Oferta brzmi rozsądnie, silnik po remoncie, pół roku gwarancji..
Jednak spotkałem sie z dwoma negatywnymi opiniami (jedna z nich na tym forum) i nie wiem co o tym sądzić.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Kwi 18, 2013 22:39   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Kamil79 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 207
Skąd: mazury



Wysłany: Czw Kwi 18, 2013 23:31   

Jeśli masz takie uszkodzenia to na pewno rozsądniejsze będzie kupienie nowego słupka (silnika). Remont twojego jest nieopłacalny i myślę że ten Pan co naprawia za 1100 tez nic z niego nie zrobi. Koszt samych uszczelek i nowych śrub( markowych) to około 700 zł, do tego nowy olej, płyn filtr oleju - gdzie zarobek? Jak sam napisałeś nie masz dobrej bazy do odbudowy, więc to sobie odpuść i kup drugi silnik z gwarancją.
Różnic w stosunku do nowszych silników to oprócz metalowej przepustnicy i innego koloru dekla nie zauważyłem.


Zdradź nam tajemnicę , za ile kupiłeś tego Rovera?
 
 
matek.webik 



Dołączył: 25 Sty 2013
Posty: 4

Rover 75

Wysłany: Pon Kwi 22, 2013 12:57   

Kamil79 napisał/a:
Zdradź nam tajemnicę , za ile kupiłeś tego Rovera?


No tak, tutaj wszystko się zaczyna ;)
8,5 tys. Do opłacenia. W sumie ok 10 tys.
Oczywiście początkowo miałem pewne obawy, ze jak tak tanio to coś musi być jakiś haczyk. No ale zadzwoniłem do człowieka, zapewniał że wszystko jest okej. Pojechałem go zobaczyć, no i było tak jak mówił. Co do samego silnika to pracował równo, cicho, nie widziałem żadnych wycieków (nie był myty), więc nic nie wskazywało na to, że sprawa tak tragicznie się zakończy. Przez te ponad 2 miesiące również było okej. Nagle wszystko wyszło.

Tak czy inaczej dzięki Kamil za pomoc, silnik dziś do mnie przyjechał. Zapłaciłem 1650 zł z kurierem. Ponoć ma tylko ok 30-40 tys przebiegu. Podobno. Mechanik wstępnie rzucił na niego okiem i wygląda w porządku. Pytanie co mógłby stwierdzić oglądając go z zewnątrz. Jego faktyczny stan pewnie wyjdzie na dniach. Jakby co mam miesiąc gwarancji. Miejmy nadzieję, że tym razem już wszystko będzie okej.

Pozdrawiam raz jeszcze.
 
 
Mateusz91 



Dołączył: 22 Kwi 2013
Posty: 5



Wysłany: Sro Kwi 24, 2013 15:54   

Podepnę się do tematu.

Kamil79 napisał/a:

Różnic w stosunku do nowszych silników to oprócz metalowej przepustnicy i innego koloru dekla nie zauważyłem.


Ja wymieniam silnik w Roverze z roku 1999.
1. Czy mam rozumieć, że przy poszukiwaniu nowego silnika nie zwracać uwagi na rocznik bo wszystko zawsze pasuje?
2. Czy w związku z metalową przepustnicą w nowszych silnikach muszę wymienić moją starą przepustnicę?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Diesel rocznik 2000 nie odpala
cyborg Rover serii 75, MG ZT 10 Wto Wrz 18, 2018 07:09
MaReK
Brak nowych postów [R75] Benzyna 1.8 rocznik 2001 wymiana przewódów coolant
hribsatan Rover serii 75, MG ZT 3 Sob Wrz 15, 2018 18:02
hribsatan
Brak nowych postów [R75] Czy silnik M47R wyjęty z manuala pasuje do automata?
chdn Rover serii 75, MG ZT 8 Sob Sty 05, 2013 15:36
chdn
Brak nowych postów [R75] silnik KV6 2.0 wymiana czy remont
Smog7 Rover serii 75, MG ZT 3 Czw Sie 20, 2015 22:36
AdaskoC
Brak nowych postów [R75] silnik rover 75 1.8 wymiana na 1.8 Turbo
kaneda Rover serii 75, MG ZT 4 Pon Sie 29, 2016 16:50
dzelo23



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink