Wysłany: Nie Sie 16, 2009 16:37 [R620] Awaria sprzęgła
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1995
witam klubowiczów
potrzebna mi pomoc ostatnio jadąc z warszawy przy wyprzedzaniu zredukowałem z 5 na 4 i po tym manewrze nie mogę zmieniać biegów od mechanika usłyszałem że sprzęgło do wymiany tylko zdziwiło mnie że wcześniej nie było żadnych objawów że coś z nim nie tak no nie ważne proszę was o ewentualne dane jakichś dobrych sklepów gdzie mają niezłe ceny oraz jaką firmę polecicie żeby to sprzęgło jeszcze trochę podziałało
czekam na wasze odpowiedzi i pozdrawiam hubert
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Lut 05, 2011 22:11, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Nie Sie 16, 2009 16:37 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
nie na wyłączonym silniku biegi wchodzą normalnie ale jak chcę ruszyć to muszę wsadzić 1 i dopiero odpalić samochód z czego jak odpalam to już mi ciągnie do przodu!!
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Cze 2009 Posty: 94 Skąd: Kraków
Wysłany: Nie Sie 16, 2009 18:31
Sprawdź czy w zbiorniczku (pod maską po prawej stronie w tyle) masz płyn. Prawdopodobnie jest to awaria wysprzęglika lub pompki sprzęgła. Zdarza się czasami, ale to raczej nic poważnego. Problem, bo trzeba auto odholować na warsztat
sprawdzałem płyn jest i nie widać nigdzie wycieków autko ma przebieg 240 tys i na pewno nie było nic ruszane przy sprzęgle mechanik twierdzi że pompa i wysprzęglik są dobre ?
ja jestem trochę laikiem w tych sprawach więc powiedz o co chodzi z tą łapą sprzęgła bo ja jestem już nastawiony na wymianę całego sprzęgła czyli(tarcza,docisk,łożysko) tylko teraz czy są jakieś dobre sklepy gdzie mi nie wcisną jakiegoś chłamu i mają w miarę przystępne ceny
przejrzałem linki od ciebie i tam gość opisuję że mu się ślizgały biegi jak miał już silnik i sprzęgło rozgrzane a u mnie jak już wrzucę bieg to samochód jedzie bardzo dobrze bez względu czy jest już rozgrzany czy zimny tylko jest problem z wrzucaniem biegów natomiast pedał sprzęgła pracuje tak jak pracował czyli lekko i nie czuć żadnych oporów poziom płynu jest również
Ja miałem bardzo podobne objawy. Po dłuższej jeździe proba zmiany biegu skończyła się niemiłym zaskoczeniem. Mimo wciśnięcia sprzęgła, biegi "nie wchodziły"... Całkowicie pomogło podregulowanie pedału sprzęgła. ( Śruba nad łapą pedału sprzęgła ). Zajęło to chwilę, zanim znalazłem odpowiednie ustawienie - przy za mocnym podkręceniu sprzęgło zaczynało się ślizgać, przy za lekkim - ponowne kłopoty z wrzuceniem biegu. Na chwile obecną biegi wchodzą bez zarzutu. Od momentu awarii i regulacji minęło 3 tygodnie - w przeliczeniu na kilometry to ok. 3000 w ruchu miejskim. ( Taksówka w Warszawie ).
Na początku byłem przekonany, że awarii uległo sprzęgło - umówiłem się już z mechanikiem, nabyłem części. W dniu planowanej wymiany mechanik przeprowadził weryfikację i stwierdził, że samo sprzęgło ( tarcza, docisk, łożysko) w jego mniemaniu jest w porządku. Zalecił natomiast wymianę hydraulicznego wysprzęglika sprzęgła. ( W chwili obecnej mam założony nieoryginalny - od Hondy - niestety nie jest taki sam ). Nie mieliśmy dostępnego od ręki, umówiliśmy się na późniejszą wymianę. Ale jak na razie biegi wchodzą dobrze ( pomijając problemy z tulejką cięgien, ale to inna historia ) - więc na razie mi się nie spieszy
Może więc zanim wymienisz sprzęgło, sprawdzisz najpierw regulację ewentualnie wysprzęglik?
już to przerobiłem jak tylko zgubiłem biegi w trasie od razu podjechałem do mechanika(żony brat więc chyba wiarygodny) i on próbował regulować właśnie przy pedale ale bez rezultatu natomiast przypomniałem sobie że jak wymieniałem uszczelniacz tylny wału to już wtedy mi zwracał uwagę że tarcza jest na wykończeniu i należałoby ją zmienić a zrobiłem jeszcze na niej blisko 80 tys.
więc już zakupiłem kompletne sprzęgło firmy NATIONAL i wymieniam dzięki za rady pozdrawiam wszystkich.
mam ten sam problem w smoim roverze, sa dwie przyczyny tej usterki z tego co sie dowiedzialem albo pompa od oleju sprzegla sie popsula albo wysprzeglak czy cos takiego ale raczej obbstawialbym ze to ta pompka sprawdz zbiorniczek przy zprzegle tam taki bedzie jak jest zalany olejem to bedzie do wymiany pompa napewno
Pomógł: 28 razy Dołączył: 12 Lip 2007 Posty: 564 Skąd: Wysokie Mazowieckie
Wysłany: Czw Sie 27, 2009 21:44
wlodi1991 napisał/a:
mam ten sam problem w smoim roverze, sa dwie przyczyny tej usterki z tego co sie dowiedzialem albo pompa od oleju sprzegla sie popsula albo wysprzeglak czy cos takiego ale raczej obbstawialbym ze to ta pompka sprawdz zbiorniczek przy zprzegle tam taki bedzie jak jest zalany olejem to bedzie do wymiany pompa napewno
Nie żebym się czepiał, ale podstawowa interpunkcja by się przydała... Na prawdę łatwiej by się czytało. A swoją drogą co ma olej do zbiorniczka z płynem od sprzęgła?
_________________ Hasła są jak majtki. Nie zostawiaj ich w miejscu, w którym inni mogą je zobaczyć, zmieniaj je regularnie ...i lepiej nikomu nie pożyczaj.
Z pompki sprzegla zazwyczaj cieknie do srodka takze widac ze ubywa plynu, z wysprzeglika sie leje po trzpieniu i widac ze ciezko chodzi(zaciera sie), sprawdzac olej w skrzyni, nastepnie drazki zmiany biegow a dopiero potem sprzeglo
Witam mam podobny problem ze sprzełem. Jakieś 3 miesiące temu wymieniłem sprzęgło komplet i wysprzęglik było ok. teraz jak naciskam sprzęgło pedał wpada do deski i nie odbija musze go ręką odbić pompuje ze 2 razy i jest ok sprzęgło po 3 min jest to samo. płyn w zbiorniczku mam wysprzęglik suchy. Sprzęgło odpowietrzałem i nic nie pomogło. Może to pompa ?
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 91 Skąd: ja to wiem....
Wysłany: Nie Sie 30, 2009 18:21
U mnie też po redukcji z 4 na 3 przestaly wchodzić biegi.
Wymieniłem pompe-bo była mokra.Dalej była lipa,więc zrzuciłem skrzynie.
Dwumas ma luz,tarcza zerwana z nitów(!!!),docisk do wyrzucenia,wysprzęglik rozsypany.
I w tym momencie moja przygoda z 2.0 v6 się kończy...
P.S
mam do sprzedania kompletny silnik 2.0 v6 2 tyś.km. po wymianie uszczelek pod głowicą,skrzynie biegów,rozruznik itd...
czytam wasze rady ale teraz potrzebuje nowej wymieniłem sprzęgło i okazało się że tarcza się rozsypała teraz pedał chodzi leciutko biegi wchodzą płynnie i bez oporów ale za to przy ruszaniu z 1 szarpie samochodem i w trakcie jazdy już na innych biegach słychać dziwny szum wcześniej tego nie było czy ktoś wie co to może oznaczać czy może jeszcze coś trzeba zrobić po wymianie pozdrawiam i proszę o radę hubert
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum