rbl, Nie ma czujnika na chłodnicy Te zdjęcia co pokazałeś jest to tylko wtyczka do wentylatora.
Czujnika jako takiego nie ma, działa to jakos za pomocą czujnika temp. ktory znajduje sie na kolanku płynu chłodniczego ktory idzie do głowicy: http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=392069 Na samam dole masz opisane
Z tego co pisze w Rave to czujnik podaje sygnał do komputera i jak temp jest za wysoka to sie dopiero włącza wentylator. Mi sie jeszcze nigdy nie włączył o proc jak klima działa
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Dziś zauważyłem, że na tej kostce przy wentylatorze mam przerwany przewód niebieski
Pytałem żaś o czujnik temperatury aby sprawdzić działanie wentylatora - podobno wyciągając czujnik temperatury wentylator powinien się włączyć.
Auto mam od ponad roku i ani razu nie byłem świadkiem tego, że wentylator pracował. Najpierw naprawie przewód i sprawdzę wentylator wyciągając czujnik temp.
W innym temacie przeczytałem, że uszkodzony korek zbiornika wyrównawczego też może być przyczyną nie włączania się wentylatora Odkręcając korek słyszę dźwięk wypychanego powietrza - czy to znaczy, że korek jest ok?
rbl, Jak masz pęknięty to juz na 99% jest to do lutowania kabel. U mnie było tak samo, małe pękniecie i jak chciałem go wypiąć to mi została tylko ta czarna kostka w ręce i kable sie urwały.
Jak chcesz zobaczyć czy działa to wypnij kostke i podłącz prosto z baterii prąd, czarny kabelek jest masa wiec byle gdzie można uzyskać, a ten dwu kolorowy niebiesko fiolet to chyba jest do plusa i sie tobie włączy wentylator jak działa.
[ Dodano: Wto Wrz 08, 2009 21:54 ]
rbl napisał/a:
Auto mam od ponad roku i ani razu nie byłem świadkiem tego, że wentylator pracował. Najpierw naprawie przewód i sprawdzę wentylator wyciągając czujnik temp.
W innym temacie przeczytałem, że uszkodzony korek zbiornika wyrównawczego też może być przyczyną nie włączania się wentylatora Odkręcając korek słyszę dźwięk wypychanego powietrza - czy to znaczy, że korek jest ok?
Ja mam już ponad 2 lata Rovera i ani razu mi sie nie włączył wentylator sam od siebie, bo tez nigdy temp tak wysoko nie podskoczyła. Diesle maja trochę nisza temp spalania niż benzyniaki wiec trochę trzeba sie o męczyć żeby doprowadzić do takiego stanu żeby sie włączyła chłodnica.
Ściągnięcie kabla z czujnika chyba raczej nic nie da ale spróbuj, będzie komp raczej myślał ze jest zimny silnik.
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Remi55, sposób z podłączeniem wentylatora bezpośrednio do baterii daje możliwość sprawdzenia samego działania wentylatora.
Natomiast jeśli motyw z włączeniem się wentylatora po odpięciu czujnika jest prawdziwy to mamy w ten sposób możliwość sprawdzenia reakcji komputera no i sprawdzenia wiązki przewodów (czujnik - komputer - wentylator).
Jestem więc ciekaw jak to z tym jest.. czy odpięcie czujnika temp. powoduje uruchomienie wentylatora?
rbl, Przeczytałem opis w RAVE co do wentylatora i dam pisze ze włączenie się jego jest jest skutkiem wiele rzeczy. Po pierwsze np sam czujnik temp przy starcie zapłonu jest używany do ustalenia czasu grzanie świec żarowych.
Niestety dokładnie opisane nie jest kiedy się włączy, a o czujniku co ma byc przy wentylatorze to dotyczy tylko wersji SDI z Komputerem Bosch a my mamy Rover MEMS w SD
Niestety więcej czujników nie mamy co do temperatury A opisanie MEMS nie ma co kiedy co robi
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Na sobotę jestem ugadany z elektromechanikiem. Naprawi mi przewód przy wtyczce wentylatora i przewód idący od EGR bo przetarł się od osłony silnika .. sprawdzę wtedy motyw z wyjęciem czujnika temperatury.. o ile go znajdę
Wywal EGR i go zaślep: Zbędna rzecz i tylko zasyfia układ dolotowy.
Ty nie masz Intercoolera wiec jak bys u siebie odkręcił dolot, tam gdzie EGR siedzi na nim, to byś doznał szoku o ile mm się tobie dolot zmniejszył
Ja jak dokładałem IC to jakieś 3-5mm syfu było na ścianach dolotu. Dlatego tez z nowym dolotem od SDi podziękowałem EGR
Czujnik oraz to kolanko na którym siedzi jest zaraz przy 1. świecy żarowej Daj znać co sie stało jak sie odepnie ale raczej obstawiam ze nic się nie stanie
[ Dodano: Pią Wrz 11, 2009 00:41 ]
To byly jeszcze czasy jak sie miało taki wygląd w komorze silnika
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Remi55, dzięki za szczere intencje nie uwłaczając Twojej pomysłowości i zaradności, ale ten patent zaślepki z obudowy cd-rom'u sobie odpuszczę
Będąc na wymianie i przeczyszczaniu układu chłodniczego mechanik bez słowa założył nową gumkę na ten przewód od EGR (miałem pęknięty). Pojeździłem tak jeden dzień, ale nie zauważyłem różnicy. Chociaż tak właściwie to miałem wrażenie, że silnik chodzi ciszej i jest bardziej energiczny.. ale dwa dni nie jeździłem w ogóle autem więc wydaje mi się, że to raczej jest złudzenie
Na wymianie płynów, olejów, filtrów polecam zakład przy ul. Towarowej (obok Myjni samoobsługowej 24h). Wykonują tam też drobne naprawy - rozrząd też tam wymienisz. Na miejscu jest też elektromechanik.
Jeśli chodzi o poważniejsze rzeczy to możesz zaglądnąć na 3-go maja (za Energopalem - a na przeciwko tego starego Energopalu obok przejazdu kolejowego. Taki budynek z ładnym graffity na jednej ze ścian
Profesjonalne podejście mają faceci w zakładzie "Autodiagnostyka" na terenie Rafinerii. Wjazd przez bramę główną zakładu Lotos.
To są trzy zakłady z których miałem okazje korzystać i mogę polecić.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum