Forum Klubu ROVERki.pl :: [R220 SD - 86KM] Czujnik wentylatora
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R220 SD - 86KM] Czujnik wentylatora

Czujnik temperatury odpowiedzialny za wł. wentylatora
Autor Wiadomość
rbl 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 76
Skąd: Jasło

Rover 200

Wysłany: Wto Wrz 08, 2009 01:28   [R220 SD - 86KM] Czujnik wentylatora

Gdzie znajduje się czujnik temperatury płynu chłodzącego odpowiedzialny za uruchomienie wentylatora przy chłodnicy w R220 SD?

Czy to ten znajdujący się bezpośrednio na chłodnicy po lewej stronie? Jeśli nie, to co to takiego?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Wrz 08, 2009 01:28   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Wrz 08, 2009 06:59   

rbl napisał/a:
Czy to ten znajdujący się bezpośrednio na chłodnicy po lewej stronie?

tak to ten :smile:
 
 
rbl 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 76
Skąd: Jasło

Rover 200

Wysłany: Wto Wrz 08, 2009 19:59   

Dziś dokładniej się temu przyglądałem i wg. mnie to raczej nie może być czujnik temperatury. Znajduje się on na obudowie wentylatora więc to odpada.

Gdzie więc szukać mam czujnik temperatury płynu chłodzącego odpowiedzialny za uruchomienie wentylatora??



 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Wrz 08, 2009 20:02   

więc co nie masz czujnika w chłodnicy?
patrzyłem w Rave to było tak samo jak u mnie czyli w chłodnicy był czujnik to teraz to już nie wiem
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Wrz 08, 2009 20:19   

rbl, Nie ma czujnika na chłodnicy :razz: Te zdjęcia co pokazałeś jest to tylko wtyczka do wentylatora.

Czujnika jako takiego nie ma, działa to jakos za pomocą czujnika temp. ktory znajduje sie na kolanku płynu chłodniczego ktory idzie do głowicy: http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=392069 Na samam dole masz opisane

Z tego co pisze w Rave to czujnik podaje sygnał do komputera i jak temp jest za wysoka to sie dopiero włącza wentylator. Mi sie jeszcze nigdy nie włączył o proc jak klima działa :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
rbl 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 76
Skąd: Jasło

Rover 200

Wysłany: Wto Wrz 08, 2009 20:41   

Dziś zauważyłem, że na tej kostce przy wentylatorze mam przerwany przewód niebieski :/
Pytałem żaś o czujnik temperatury aby sprawdzić działanie wentylatora - podobno wyciągając czujnik temperatury wentylator powinien się włączyć.

Auto mam od ponad roku i ani razu nie byłem świadkiem tego, że wentylator pracował. Najpierw naprawie przewód i sprawdzę wentylator wyciągając czujnik temp.

W innym temacie przeczytałem, że uszkodzony korek zbiornika wyrównawczego też może być przyczyną nie włączania się wentylatora :roll: Odkręcając korek słyszę dźwięk wypychanego powietrza - czy to znaczy, że korek jest ok?
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Wrz 08, 2009 20:50   

rbl, Jak masz pęknięty to juz na 99% jest to do lutowania kabel. U mnie było tak samo, małe pękniecie i jak chciałem go wypiąć to mi została tylko ta czarna kostka w ręce i kable sie urwały.

Jak chcesz zobaczyć czy działa to wypnij kostke i podłącz prosto z baterii prąd, czarny kabelek jest masa wiec byle gdzie można uzyskać, a ten dwu kolorowy niebiesko fiolet to chyba jest do plusa i sie tobie włączy wentylator jak działa.

[ Dodano: Wto Wrz 08, 2009 21:54 ]
rbl napisał/a:
Auto mam od ponad roku i ani razu nie byłem świadkiem tego, że wentylator pracował. Najpierw naprawie przewód i sprawdzę wentylator wyciągając czujnik temp.

W innym temacie przeczytałem, że uszkodzony korek zbiornika wyrównawczego też może być przyczyną nie włączania się wentylatora :roll: Odkręcając korek słyszę dźwięk wypychanego powietrza - czy to znaczy, że korek jest ok?


Ja mam już ponad 2 lata Rovera i ani razu mi sie nie włączył wentylator sam od siebie, bo tez nigdy temp tak wysoko nie podskoczyła. Diesle maja trochę nisza temp spalania niż benzyniaki wiec trochę trzeba sie o męczyć żeby doprowadzić do takiego stanu żeby sie włączyła chłodnica.

Ściągnięcie kabla z czujnika chyba raczej nic nie da ale spróbuj, będzie komp raczej myślał ze jest zimny silnik. :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
rbl 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 76
Skąd: Jasło

Rover 200

Wysłany: Wto Wrz 08, 2009 21:11   

Remi55, sposób z podłączeniem wentylatora bezpośrednio do baterii daje możliwość sprawdzenia samego działania wentylatora.

Natomiast jeśli motyw z włączeniem się wentylatora po odpięciu czujnika jest prawdziwy to mamy w ten sposób możliwość sprawdzenia reakcji komputera no i sprawdzenia wiązki przewodów (czujnik - komputer - wentylator).

Jestem więc ciekaw jak to z tym jest.. czy odpięcie czujnika temp. powoduje uruchomienie wentylatora? :roll:
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Wrz 08, 2009 21:19   

rbl, Przeczytałem opis w RAVE co do wentylatora i dam pisze ze włączenie się jego jest jest skutkiem wiele rzeczy. Po pierwsze np sam czujnik temp przy starcie zapłonu jest używany do ustalenia czasu grzanie świec żarowych.

Niestety dokładnie opisane nie jest kiedy się włączy, a o czujniku co ma byc przy wentylatorze to dotyczy tylko wersji SDI z Komputerem Bosch a my mamy Rover MEMS w SD :mad:

Niestety więcej czujników nie mamy co do temperatury :sad: A opisanie MEMS nie ma co kiedy co robi :neutral:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
rbl 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 76
Skąd: Jasło

Rover 200

Wysłany: Czw Wrz 10, 2009 22:57   

Na sobotę jestem ugadany z elektromechanikiem. Naprawi mi przewód przy wtyczce wentylatora i przewód idący od EGR bo przetarł się od osłony silnika :/ .. sprawdzę wtedy motyw z wyjęciem czujnika temperatury.. o ile go znajdę :lol:

Dzięki za odpowiedzi!
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Wrz 10, 2009 23:39   

Wywal EGR i go zaślep: :razz: Zbędna rzecz i tylko zasyfia układ dolotowy.



Ty nie masz Intercoolera wiec jak bys u siebie odkręcił dolot, tam gdzie EGR siedzi na nim, to byś doznał szoku o ile mm się tobie dolot zmniejszył :evil:

Ja jak dokładałem IC to jakieś 3-5mm syfu było na ścianach dolotu. Dlatego tez z nowym dolotem od SDi podziękowałem EGR :wink:

Czujnik oraz to kolanko na którym siedzi jest zaraz przy 1. świecy żarowej :wink: Daj znać co sie stało jak sie odepnie ale raczej obstawiam ze nic się nie stanie :razz:

[ Dodano: Pią Wrz 11, 2009 00:41 ]
To byly jeszcze czasy jak sie miało taki wygląd w komorze silnika :mrgreen:

_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
rbl 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 76
Skąd: Jasło

Rover 200

Wysłany: Czw Wrz 10, 2009 23:49   

Apropos EGR.. czy nie wystarczy samo odpięcie tego cienkiego przewodu, który na Twoim zdjęciu ma zielony koniec? Albo/i całej wtyczki przy puszce EGR?

Nie bardzo mam kiedy zajmować się takimi robótkami, a trzeba wykombinować zaślepkę itp.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Wrz 10, 2009 23:55   

No jak działa tobie poprawnie jeszcze EGR i sie cały zamyka to można ten Kabel co ja mam na zielony wył i będzie dobrze :mrgreen:

Zaślepkę jak chcesz to ja mam jeszcze w piwnicy gdzieś, bo wycinałem z obudowy Cd-Romu, Jeździłem na tym ponad rok :mrgreen:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pią Wrz 11, 2009 07:48   

jeśli chodzi o EGR to ja zaślepiłem go tylko w miejscu zaznaczonym na fotce bez jego demontażu bo nie mogłem odkręcić śrub przy kolektorze
 
 
rbl 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 76
Skąd: Jasło

Rover 200

Wysłany: Pią Wrz 11, 2009 23:33   

Remi55, dzięki za szczere intencje :) nie uwłaczając Twojej pomysłowości i zaradności, ale ten patent zaślepki z obudowy cd-rom'u sobie odpuszczę :razz:

Będąc na wymianie i przeczyszczaniu układu chłodniczego mechanik bez słowa założył nową gumkę na ten przewód od EGR (miałem pęknięty). Pojeździłem tak jeden dzień, ale nie zauważyłem różnicy. Chociaż tak właściwie to miałem wrażenie, że silnik chodzi ciszej i jest bardziej energiczny.. ale dwa dni nie jeździłem w ogóle autem więc wydaje mi się, że to raczej jest złudzenie :lol:
 
 
bambi 




Dołączyła: 13 Maj 2008
Posty: 101
Skąd: Jasło

Rover 200

Wysłany: Sob Wrz 12, 2009 17:27   

rbl, wiem, że nie w temacie, ale gdzie jeździsz do mechanika z roverkiem? jeśli mogę zapytać..
_________________
...heaven can wait, belt up...
 
 
 
rbl 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 76
Skąd: Jasło

Rover 200

Wysłany: Sob Wrz 12, 2009 17:52   

Na wymianie płynów, olejów, filtrów polecam zakład przy ul. Towarowej (obok Myjni samoobsługowej 24h). Wykonują tam też drobne naprawy - rozrząd też tam wymienisz. Na miejscu jest też elektromechanik.

Jeśli chodzi o poważniejsze rzeczy to możesz zaglądnąć na 3-go maja (za Energopalem - a na przeciwko tego starego Energopalu :smile: obok przejazdu kolejowego. Taki budynek z ładnym graffity na jednej ze ścian :lol:

Profesjonalne podejście mają faceci w zakładzie "Autodiagnostyka" na terenie Rafinerii. Wjazd przez bramę główną zakładu Lotos.

To są trzy zakłady z których miałem okazje korzystać i mogę polecić.
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pon Wrz 14, 2009 11:15   

u mnie odłączenie czujnika wentylatora nie powoduje jego załączenia
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R220 SD - 86KM] Mokra turbina
Pocąca się turbina (foto)
rbl Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Pon Wrz 14, 2009 18:16
arturky
Brak nowych postów [R220 SD - 86KM] Wyciek oleju (foto)
wyciek oleju z lewej strony silnika
rbl Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Pon Wrz 14, 2009 19:22
Damianin
Brak nowych postów [Rover200 97r 2.0SD 86KM] czujnik położenia wału
lukasz18 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pią Gru 16, 2011 17:26
lukasz18
Brak nowych postów [R220 SD - 86KM] Wyciek na kolektorze dolotowym?+Brzęczenie
(foto)
rbl Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Sob Paź 03, 2009 11:34
Remigiusz
Brak nowych postów [R220 SD - 86KM] Stukanie podczas kręcenia kierownicą w lewo
Słychać i czuć jednorazowy stuk...
rbl Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Wto Wrz 22, 2009 08:41
NEOSSS



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink