Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2001
Czy uszkodziłem silnik kolektora ssącego (BALLANCED VALVE)....? Proszę Was o jakieś podpowiedzi!!!
Zakupiłem nowy silnik kolektora (BALLANCED VALVE) i postanowiłem sprawdzić jego działanie...
Odłączyłem przewód zasilający od starego silnika (sam silnik pozostał wkręcony w kolektorze) i połączyłem go z nowym - w tym momencie nowy silnik przekręcił się ( czyli wyzerował, jak powinien...?), następnie uruchomiłem samochód, silnik kolektora ruchem ciągłym zaczął obracać się w jedną stronę... i nawet pomimo zgaszenia samochodu, silnik wciąż się obracał, a więc zmuszony byłem odłączyć mu przewód. Teraz po ponownym załączaniu przewodu i uruchamianiu samochodu, silnik kolektora nie wykazuje już żadnej reakcji... Stąd moja obawa i pytanie do Was, czy poprzez takie działanie, mogłem go uszkodzić...? Dziękuję za odpowiedzi!!!
Ostatnio zmieniony przez apples Nie Maj 22, 2011 12:52, w całości zmieniany 3 razy
SPAMU¦
Wysłany: Wto Wrz 22, 2009 00:15 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Wto Wrz 22, 2009 07:10
Nie powinien się uszkodzić.Wymień silniczek,układ powinien działać przy określonych obrotach silnika , albo po symulacji testerem diagnostycznym.Po wymianie silniczka, przed przykręceniem do kolektora podepnij przewody i włącz zapłon bez uruchamiania silnika.Silniczek powinien się ustawić ( reset siłownika).
to czytałeś ? http://forum.roverki.eu/v...der=asc&start=0
_________________ Andrzej
Pozdrawiam
blazi [Usunięty]
Wysłany: Wto Wrz 22, 2009 16:33
Zepsuć ich w ten sposób nie powinieneś, w końcu nic źle nie zrobiłeś. Sprawdzić silniczki możesz jeszcze podłączając napięcie do odpowiednich styków.
Schemat poniżej w linku
http://tr-dk.dk/documents...r%20diagram.pdf
Jeśli chodzi o silniczek - balance valve (z boku silnika) to podpinasz napięcie 12V "+" pod styk 4, "-" pod styk 3 - a potem zwierasz 1 z 3 żeby nastąpiło przełączenie. (jak rozewrzesz to się przekręci spowrotem)
Power valve - ten umieszczony od góry, "+" pod styk 3, "-" pod styk 2, a potem zwierasz 1 z 2 żeby nastąpiło przełączenie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum