Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Czyszczenie EGR, a brak mocy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Czyszczenie EGR, a brak mocy
Autor Wiadomość
tommsz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Cze 2007
Posty: 169
Skąd: Szczecin



Wysłany: Pon Cze 02, 2008 17:56   [R75] Czyszczenie EGR, a brak mocy
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam
Dzisiaj udało mi się wyczyścić zawór EGR. Był dość mocno zabrudzony. Widać, że dalej kolektor ssący jest podobnie usyfiony, ok. 2 mm sadzy), czy jest sens czyszczenia?. Zrobiłem zdjęcie przed i po czyszczeniu. Wymieniłem też wężyk od sterowania ( był mocno przetarty), i wyczyściłem filterek od elektrozaworu sterującego podciśnieniem do EGR.
Efekt pracy nie widoczny jeśli chodzi o moc silnika, a tak na to liczyłem...
Zauważyłem natomiast, że wąż wychodzący z intercoolera jest zaolejony. Prawdopodobnie jest tam jakaś nieszczelność, której nawet po wkręceniu silnika nie jestem w stanie wyczuć, ani na słuch, ani ręką. Czy może mieć to związek z utratą mocy?? Samochód nie kopci. Jak w zeszłym tygodniu wymieniali mi olej to kazałem sprawdzić pracę siłownika przy turbinie, jast ok.
_________________
Tomek
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Gru 07, 2010 01:28, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Cze 02, 2008 17:56   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pon Cze 02, 2008 18:56   

[ Dodano: Pon Cze 02, 2008 18:58 ]
A jesteś w 100% pewny że nie ma pełnej mocy? A wymieniałeś filtr powietrza? Może to wina pompy w baku?
 
 
 
tommsz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Cze 2007
Posty: 169
Skąd: Szczecin



Wysłany: Pon Cze 02, 2008 19:19   

No właśnie nie mam z kim porównać w Szczecinie kto ma R75 cdt, może się znajdzie ktoś chętny? Filtr wymiemiany w jakieś 8 tys. kilometrów temu. Nie wiem jakim sposobem sprawdzić pompę.
_________________
Tomek
 
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pon Cze 02, 2008 21:53   

ja podobnie jak Rowan, zalecałbym upewnienie sie czy utrata mocy to nie uczucie własne...
to że wąż jest mokry to norma, każda turbina bierze trochę oleju, a jak nie gromadzi sie on w jakiś wiekszych ilościach to tym sie nie należy przejmować. Jakby była tam nieszczelność to samochód dymiłby na czarno z powodu braku powietrza no i ofkors byłby słabszy
 
 
 
tommsz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Cze 2007
Posty: 169
Skąd: Szczecin



Wysłany: Pon Cze 02, 2008 22:24   

Może i jest nie obiektywne uczucie utraty mocy, ale kiedyś na mokrym asfalcie na drugim biegu załączała się kontrola trakcji, teraz nie ma na to szansy... I mam wrażenie, że nie wkręca się dość dynamicznie na obroty, porównuję do BMW 320d z 2004r i Astry 1,7dti z 2005r.
_________________
Tomek
 
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Wto Cze 03, 2008 10:25   

tommsz napisał/a:
I mam wrażenie, że nie wkręca się dość dynamicznie na obroty

kurde tak nawiasem mówiąc ja w swoim też mam takie odczucie... :/ ale nikt nie wie co to jest...
 
 
 
wieslaw_b. 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 30 Lip 2007
Posty: 64
Skąd: Sulechów



Wysłany: Wto Cze 03, 2008 10:47   

Z odczuciami własnymi co do mocy bywa różnie.
Aby się przekonać o możliwościach samochodu można zrobić test od 0 do 100 ze startu stojącego. Uzyskane sekundy z pewnością powiedzą o stanie silnika, pod warunkiem, że potrafi się skutecznie zmieniać biegi.
Sumując proponuje znaleźć spokojny, płaski odcinek drogi i z kimś zaopatrzonym w stoper przeprowadzać test (silnik rozgrzany, bezwietrznie, sprawdzone ciśnienie w oponach i ... powodzenia).
Pozostaje kwestia wskazań licznika bo na pewno setka na liczniku to 94-96 km/godz prędkości faktycznej. Ale można się umówić że istotne jest wskazanie licznika.
W moim CDT (skrzynia manualna) uzyskałem 13,7 s i uważam to za kiepski wynik (może coś nie tak z jakimś układem).
_________________
Wiesław B. (wawwie@wp.pl)
Poszukuję przewodów ze skrzynką przekaźników do wentylatora chłodnicy Rover 75, jeśli ktoś ma na zbyciu to chętnie odkupię.
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Wto Cze 03, 2008 10:55   

no to ja po chip'ie uzyskałem 10,2s ale na mokrym i przy wolnym ruszeniu na jedynce a później gaz
 
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Wto Wrz 08, 2009 15:32   

tommsz napisał/a:
Widać, że dalej kolektor ssący jest podobnie usyfiony


Ja też zamierzam wyczyścić EGR. Ale co kolektorem ssącym? jego także należałoby wyczyścić? w jaki sposób to uczynić? wpsikując tam jakiś preparat do czyszczenia silników?

Mój roverek zachowuje się jak wolnossący, do niedawna jeszcze od 2tys obrotów czuć było różnicę w przyśpieszeniu.
 
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Wto Wrz 08, 2009 16:06   

kris-tofer napisał/a:
Ale co kolektorem ssącym?
też się nad tym zastanawiałem i byłem z tym u mechaników. Powiedzieli mi, że mogą mi wyczyścić kolektor ale to nic nie da bo kanały w głowicy też są zalepione a żeby je wyczyścić trzeba zdemontować głowicę. Oczyścili mi kolektor (bynajmniej otwory) i nie było żadnej różnicy.
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Wrz 08, 2009 16:17   

wieslaw_b. napisał/a:
Aby się przekonać o możliwościach samochodu można zrobić test od 0 do 100 ze startu stojącego
dane techniczne podają czas 0-100 km/h
8.8 sek - 2.5 V6
9.6 sek - 1.8 T
10.2 sek- 2.0 V6

11.0 sek - 2.0 CDTi
11.6 sek - 1.8
11.7 sek - CDT
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Wto Wrz 08, 2009 18:37   

Cytat:
11.7 sek - CDT

nie sądzę żebym się w tym czasie wyrobił startując od 0 do 100km/ha
Zresztą to są dane katalogowe, może w 18-20sek osiągnąłbym setkę, co chyba powinno skłonić mnie do podjęcia jakiś działań.
Tak czy inaczej poczyszczenie EGR i zaworu wysokiego ciśnienia nie zaszkodzi :)
 
 
 
rolando 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 22 Lis 2007
Posty: 326
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Sro Wrz 09, 2009 19:22   

witam Roverkowiczów,

dawno nei odwiedziałem forum i nie mam juz R - sprzedałem.

podczas całej dyskusji nie wziełiście pod uwagę (lub nie zauważyłem) stanu zawaoru egr tj czy aby dobrze sie on domyka.
Ok roku temu pisałem na forum, ze mój R jechał i nagle zdechł. Okazało się, że grzybek z EGR gdzieś wcieło i silnik zasysał bardzo dużo spalin tym samym gasł.
niby nieistotne, a le bardzo ważne jest to by EGR szczelnie się zamyka.

pozdrawiam
_________________
PZDR.
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sro Wrz 09, 2009 19:33   

rolando, a możesz się pochwali co kupiłeś, a czemu 75 sprzedałeś?
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
rolando 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 22 Lis 2007
Posty: 326
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Sro Wrz 09, 2009 19:53   

Rowan napisał/a:
rolando, a możesz się pochwali co kupiłeś, a czemu 75 sprzedałeś?

siemasz Rowan,

kupiłem mercedesa w211 E220 CDI
a czy kupić miałem pewny dylemat. samochód jak dla mnie bardzo drogi, trafił sie uszkodzony i bez silnika :) za psie pieniądze jak na takie auto
zaryzykowałem choć bałem się, ze będzie problem z uruchomieniem nowego motoru.
nic podobnego, zakupiłem drugi motor, włozywłem go, podpiąłem wtyki i po pierwszym strzałe silnik już pracował :)
R wydawał mi się skomplikowany, ale przy w211 to przysłowiowa bułka z masłem.
oczywiście jak w przypadku R wiele rozwiązań problemów szukam na właściwym forum http://www.mercmania.pl/forum i wiele rzeczy wymaga specjalnej wiedzy a co więcej specjalistycznego sprzętu diagnostycznego - samemu nie da sie odpowietrzyć chociażby ukłądu hamulcowego.

R sprzedałem bo najbliższym czasie jeszcze go eksploatując obawiałem się większych inwestycji typu okolice sprzęgła
przyznam szczerze, trochę mi się znudził i nie lubie mieć zbyt długo jednego auta
szukałem czegos bardziej ekonomicznego - dla żony nabyłem corollę e12 2,0 D4D - naprawdę świetne autko, zdecydowanei polecam.
oczywiscie do luksusu i prestiżu jakim dysponuje R dużo jej brakuje, a merc juz jeździ ale wymaga jeszcze dopieszczenia, jak dobrze pójdzie definitywnei zostanei to zakończone w najbliższą sobotę.


pozdrawiam wszystkich
k.
_________________
PZDR.
 
 
 
PopaY 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 986
Skąd: ..: R-M :..



Wysłany: Sro Wrz 09, 2009 19:57   

kris-tofer napisał/a:
Cytat:
11.7 sek - CDT

nie sądzę żebym się w tym czasie wyrobił startując od 0 do 100km/ha
Zresztą to są dane katalogowe, może w 18-20sek osiągnąłbym setkę, co chyba powinno skłonić mnie do podjęcia jakiś działań.
Tak czy inaczej poczyszczenie EGR i zaworu wysokiego ciśnienia nie zaszkodzi :)

Przesadziłeś. Jeśli wiesz kiedy zmienić bieg to można zejść poniżej danych fabrycznych.
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sro Wrz 09, 2009 21:45   

rolando, witam i o zdrowie pytam :mrgreen:

rolando napisał/a:
kupiłem mercedesa w211 E220 CDI

szaleństwo :D gratuluje i szczerze zazdroszczę :roll:

pzdr i życzę udanej, długiej i bezawaryjnej eksploatacji :grin:
 
 
 
rolando 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 22 Lis 2007
Posty: 326
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Sro Wrz 09, 2009 22:16   

hej Dam-Kam,

a dziekuję, zdrówko OK :)

nie ma czego zazdrościć, wbrew pozorom auto z gwiazdą nie jest doskonałe, ma wiele swoich nieporządancyh przypadłości. by poznać jego bolączki trzeba sie w budowę zagłębić. Mimo, że samochód piękny to niektóre zastosowane patenty wołają wręcz o pomstę do Boga. Wszystko drogie jak diabli.

mam nadzieję że autko posłuży chociaż ze 2 lata :)
Już niebawem mam zamiar odwiedzić naszego wspólnego znajomego z Łodzi, będzie tunning silnika :)
Was Ciebie sprawuje, nie masz żadnych z tym zwiazanych kłopotów ? Rowan też chyba chip'ował motor ?? ?

pozdrowienia
_________________
PZDR.
 
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Czw Wrz 10, 2009 11:08   

rolando napisał/a:
zawaoru egr tj czy aby dobrze sie on domyka

pamiętam o tym doskonale, już się tyle i na tym forum o tym naczytałem i na forum BMW że hoho :)

PopaY napisał/a:
Przesadziłeś. Jeśli wiesz kiedy zmienić bieg to można zejść poniżej danych fabrycznych

Czasami jest tak, że zachowuje się jak wolnossak, a czasem, np. dziś chula po mieści i zostawia w tyle wszystkich :wink: Chyba to wina warunków biometeo.. :mrgreen:
 
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Czw Wrz 10, 2009 13:44   

pod względem czy coś nie ucierpiało to jest super ale ostatnio coś mi czasami przydymi na zimno (biało a potem czarno) ale po zgaszeniu i odpaleniu przestaje. W tej chwili jest u mechaników którzy typują EGR, elektrozawór, westgate lub coś jeszcze :lol: W każdym razie zleciłem kpl. diagnostykę silnika :)
Rowan też jest po chipie ale cały czas nie ma kiedy podjechać na mocniejszą wersję :wink:

Co do merca to czytaem kiedyś o nim... hamulce o których wspominałeś ponoć mogą być bardzo niebezpieczne w serwisowaniu ze względu na stale wysokie ciśnienie w układzie czy coś takiego. Poza tym to chyba ten najbardzoej nieudany model jakie ostatnio wyszły ale wygląd dużo rekompensuje :mrgreen:

kris-tofer napisał/a:
Chyba to wina warunków biometeo..
hehe :lol: żebyś wiedzieł, ja mam tak z ww. kopceniem :???:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Wypadanie zapłonu, brak ładowania, brak mocy.
Ramzes120 Rover serii 75, MG ZT 2 Pon Lip 22, 2019 20:17
Ramzes120
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] brak mocy
vonglass Rover serii 75, MG ZT 2 Wto Gru 11, 2012 20:52
apples
Brak nowych postów [r 75 ] brak mocy
Rowerowicz Rover serii 75, MG ZT 15 Pon Wrz 24, 2018 19:36
Rowerowicz
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [i]Brak mocy[i]
R_Bujak Rover serii 75, MG ZT 1 Sro Gru 04, 2013 16:10
szoso
Brak nowych postów [R75] Brak mocy
cucho Rover serii 75, MG ZT 26 Pon Mar 02, 2015 18:25
sTERYD



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink