Forum Klubu ROVERki.pl :: [R220SDI] Prośba o interpretację - zapala się Check Engine.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R220SDI] Prośba o interpretację - zapala się Check Engine.
Autor Wiadomość
jeerk 



Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 2
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Wrz 15, 2009 13:15   [R220SDI] Prośba o interpretację - zapala się Check Engine.

Mam prośbę jak w temacie. Od ponad tygodnia po kilkunastu/kilkudziesiacu minutach jazdy - najczęściej przy spokojnej jeździe w okolicach 1,5-2K obr./min zapala sie na chwile kontrolka CHECK ENGINE (gaśnie po paru sekundach lub jak puszczę/wcisnę pedał gazu. Nie ma żadnych dodatkowych objawów - silnik w tym czasie normalnie pracuje. Postanowiłem więc zczytać błędy (metoda garażowa "zworka na złączu kontrolnym i liczenie błysków"). Doliczyłem się pięciu błędów:
27 - Przepływomierz powietrza (MAF) – niskie napiecie
(Zwarcie do masy, przerwa w obwodzie, brak zasilania,brak
masy, uszkodzenie MAF, uszkodzenie ECM)

28 - Przepływomierz powietrza(MAF) – wysokie napiecie
(Zwarcie do masy, przerwa w obwodzie, brak zasilania,brak
masy, uszkodzenie MAF, uszkodzenie ECM)

34 - Cewka czasu wtrysku paliwa - (Przerwa w obwodzie, brak zasilania, uszkodzenie ECM)

37 - Czujnik pedału hamulca - (BPP)- bardzo prawdopodobne uszkodzenie
(Bezpiecznik, Zwarcie do masy, zwarcie do zasilania,
uszkodzenie zasilania, uszkodzenie BPP, uszkodzenie ECM)

55 - Moduł kontrolny silnika (ECM) - (Uszkodzenie przewodów, uszkodzenie zasilania, zwarcie domasy, uszkodzenie ECM)

Niestety dla mnie jako laika nie układa się to w logiczną całoś - zatem prośba o fachową interpretację - co może być najbardziej prawdopodobną przyczyną/na jakie wydatki powinienem się przygotowac ;) ?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Wrz 15, 2009 13:15   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Wrz 15, 2009 14:24   

Stawiam na przestawiony kąt wtrysku (własnie tak reagowała u mnie i nie tylko kontrolka silnika) i zrobiłbym przegląd wiązki kabli do pompy wtryskowej (dla świętego spokoju). Czujnik hamulca możesz sprawdzić na postoju ... naciskasz gaz do np 2000obr .... i nie puszczając gazu naciskasz hamulec ... obroty powinny spaść do ok 1300obr/min .... jeśli tak jest to jest ok.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
bizkid 




Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 75
Skąd: śląsk



Wysłany: Wto Wrz 15, 2009 19:15   

Gdyby kolega miał przestawiony kąt wtrysku zapewne odczuł by to przy ciężkim porannym odpaniu samochodu + kopcenie siwym dymem. (tak mi sie wydaje)

A próbowałeś tą "garażową" metodą wykasować mu te błędy ?

Brt napisał/a:
zrobiłbym przegląd wiązki kabli do pompy wtryskowej
... - dobry pomysł zacząć od kabli, wtyczek (poczyścić styki)
_________________
http://www.rimmerbros.co....5-MG-ZR--m-1614
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Wrz 15, 2009 21:16   

kąt wtrysku może być przestawiony w dwie strony ... jedna to utrudnione odpalanie na zimno, a druga to właśnie zapalająca się kontrolka, niższa dynamika w dolnym zakresie obrotów, odrobinę większe spalanie (przynajmniej u mnie były takie objawy) ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
jeerk 



Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 2
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Wrz 15, 2009 21:27   

Wszystkie sugestie mile widziane... z góry wielkie dzięki ;) ... czujnik hamulca sprawdzony ... zadziałało zgodnie z opisem ... na dokładny przeglad wiązki dzisiaj niestety zabrakło czasu. Jak skasować błędny niestety nie znalazłem nigdzie wskazówek. Póki co próbuję znaleźć w necie jakiś działający soft do testowania przez interfejs na usb/com via usb - no i nie wygląda to najlepiej. Ciąg dalszy poszukiwań w dniu jutrzejszym.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Wrz 15, 2009 21:33   

jeerk napisał/a:
Jak skasować błędny niestety nie znalazłem nigdzie wskazówek


ok 50 - 60 razy przekręcić stacyjkę lub opcja druga odłączyć aku na kilkanaście minut(nie sprawdzałem żadnej z opcji).

jeerk napisał/a:
Póki co próbuję znaleźć w necie jakiś działający soft do testowania przez interfejs na usb/com via usb - no i nie wygląda to najlepiej. Ciąg dalszy poszukiwań w dniu jutrzejszym.


nie wróżę sukcesu ... ale jakbyś cos znalazł to się pochwal ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Sro Wrz 16, 2009 14:40   

Brt napisał/a:
. Czujnik hamulca możesz sprawdzić na postoju ... naciskasz gaz do np 2000obr .... i nie puszczając gazu naciskasz hamulec ... obroty powinny spaść do ok 1300obr/min .... jeśli tak jest to jest ok.


Tak OT ale powiedz mi Brt, jak to z tym czujnikiem pedału hamulca jest skoro opisany przez Ciebie test wypada mi pomyślnie ale jak nacisnę pedał hamulca to przestają obroty falować?
Bo nie wiem czy jest sens dobierać się do tego czujnika...
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Wrz 16, 2009 14:46   

może po naciśnięciu hamulca zmienia się obciażenie silnika minimalnie i nastawnik w pompie zmienia pozycję i dlatego przestaje falować .... nie sądzę, żeby strona elektryczna miała wpływ na falowanie obrotów ... niestety to tylko dywagacje i luźne rozmyślania .... :bezradny:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
sebek88sko 



Dołączył: 24 Wrz 2009
Posty: 5
Skąd: skarżysko-kam.



Wysłany: Pią Wrz 25, 2009 00:00   

mam podobnie, a zaczęło sie tym że skakał na niskich obrotach miesiąc i nie zawsze po miesiącu 4, 5 razy skoczył obrotomierz zaczęło szarpać jak przy braku paliwa ale nie zgasł silnik pojechał dalej jakiś 1km później na zakręcie zatrzymał prace silnika na biegu powstał problem kręciłem długo aż załapał ni działał obrotomierz wymieniłem pompę wtryskową+czujnik położenia wału zaczął palić .Tylko pompą wtryskowa kalibrowałem w 2 strony są efekty mizerne, na obrotomierzu skacza obroty ale tylko na biegu jak luz nie ma nawet przy depnieciu w pedal. dalej ma błędy 31 i 54z tym ze elektrozawór sprawdzany był :/ :sad: HELP!!!!!
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R220SDI] Skacze na obrotach i zapala się Check Engine
kamax_19 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Wto Paź 18, 2011 16:32
kamax_19
Brak nowych postów [R220 SDi 98r ] kontrolka-check engine zapala się i gaśnie
bartba84 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Pon Cze 14, 2010 09:30
wilkxt
Brak nowych postów [R220SD 97']zapala sie "check engine"-dlaczego?!
krzysztof_ns Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Nie Sie 24, 2008 23:20
krzysztof_ns
Brak nowych postów SOLVED [R25 1.4 '02] Prośba o interpretację odczytów OBDII
JSkok Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Sro Maj 21, 2008 22:24
JSkok
Brak nowych postów [R214Si] Prośba o interpretację wyników z szarpaków
Robertus74 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Nie Paź 22, 2017 20:46
Robertus74



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink