Wysłany: Sro Wrz 23, 2009 15:02 [r200] centralny zamek
Witam,
Kolejny temat dotyczacy centralnego zamka... niestety;/ Był problem jak zwykle - zmasakrowana wiazka na łączeniu z klapą bagaznika. Wszystkie przewody zostały poprawnie połączone. Ale od tej pory nie dziala centralny zamek. Z pilocika dziala immo i alarm, włącza sie i wyłącza ale nie działa zamek. To samo z kluczyka alarm i immo się włącza i wyłącza ale zamek otwiera sie tylko po stronie kierowcy. Bezpieczniki sprawdzałem 3 razy wszystkie (pod maską oraz pod kierownica) są w porządku...Może jest jakiś o którym nie wiem np w drzwiach?
Kiedy naciskam przycisk zamykania słychać ze jakies przekaźniki "cykaja" w pudelku czy obok pudełka z alarmem...
Gdzie szukac przyczyny? W skrzynce od alarmu?Czy jeśli odepnę przewody od skrzynki a potem ją wyciagne moge miec problemy pozniej z immo? Mam na mysli rozsynchronizowanie go z pilocikiem. Jak proponujecie znaleźć przyczynę niedzialajacego centralnego zamka?
Z góry dzieki za odpowiedzi,
Wojtek.
p.s. Centralny był i działał wcześniej bez problemu;P Do czasu przetarcia wiazki przewodów...
SPAMU¦
Wysłany: Sro Wrz 23, 2009 15:02 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
niestety to nie ma nic wspolnego z moim problemem, tam jest mowa caly czas o synchronizacji pilota a moje piloty dzialaja bo immo i alarm włącza sie i wyłącza przy naciskaniu odpowiednich przycisków... problem to tylko centralny zamek ktory nie dziala:(
Pomógł: 248 razy Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 1651 Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz
Wysłany: Sro Wrz 23, 2009 19:57
schemat podłączeń centralnego zamka
jak widać są 4 bezpieczniki choć najważniejszy to F1 pod maską (15Amp)
jeśli on jest 100 % sprawny trzeba będzie niestety wymontować i rozebrać Alarm ECU - najprawdopodobniej po zwarciu w wiązce tylnej mogły przepalić się ścieżki w module (średnio obeznany z lutownicą ludek nie powinien mieć problemu z ich połączeniem
aby na pewno ograniczyć, że przyczyną jest moduł można go odpiąć i do przewodów różowego i pomarańczowego podpiąć bezpośrednio zasilanie (np różowy z czarnym a pomarańczowy z fioletowym lub odwrotnie) siłowniki powinny zadziałać na otwarcie i zamknięcie (zmieniając biegunowość zasilania)
pozdr
darek
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
darek miał rację zrobiłem tak jak powiedział zamek zadziałał. Rozebrałem ecu (cholernie ciężko sie tam dostać zeby go wykrecic:P) była walnieta sciezka, polacznie naprawilem podłączyłem zsynchronizowałem i cyk:) wszystkie zamki trzasnęły...
jest tylko jeden mały problem przy otwieraniu i zamykaniu strasznie trzeszczą te zamki... tzn pewnie siłowniki jest takie: "trrrrrtrttrrrrrrrrrcyk" kiedy kombinowałem i zacząłem ruszać kablami które przychodzą do ECU zdarzało sie ze w pewnej pozycji było to poprostu sliczne "cyk" zamkniete "cyk" otwarte... nie wiem o co chodzi... moze przerwany któryś z przewodów wiazki dochodzacej do ECU?;/ Macie jakies łatwe sposoby na sprawdzenie tego lub wymiany wtyczki?albo nie wiem co?
pada zamek, mam to samo. Z tego co się dowiedziałem to padnie albo za miesiąc, rok albo w ogóle Próbowałem sam coś pogrzebać, ale przy tej ilości cięgien co zobaczyłem to darowałem sobie.
ale chodzi o to ze kiedy przytrzymałem wiązke w odpowiedniej pozycji to było super... ale zaraz jak puscilem to od razu coś sie działo nie teges;/
a druga sprawa to nie działa mi otwieranie z kluczyka - zamknąć z kluczyka moge zamykaja sie wszystkie zamki ale jesli juz chce otworzyc to otwiera sie tylko od strony kierowcy;/ coś kable są popękane moze...
Pomógł: 248 razy Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 1651 Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz
Wysłany: Czw Wrz 24, 2009 19:45
wojtekkk87 napisał/a:
kiedy kombinowałem i zacząłem ruszać kablami które przychodzą do ECU zdarzało sie ze w pewnej pozycji było to poprostu sliczne "cyk" zamkniete "cyk" otwarte...
musisz sprawdzić kabelki od zamka kierowcy do modułu oznaczone przy module sill-upsill-down
któryś ma przerwę np. jest nadłamany - one odpowiadają za sygnalizację do ECU stanu zamka kierowcy i przy zamykaniu kluczykiem i przy sprawdzaniu czy zamek się zamknął z pilota (jeśli brak jest tego sygnału słychać terkot bo ECU próbuje cały czas zamknąć zamek a w końcu wyłącza go żeby nie uszkodzić po dłuższym czasie)
może być problem z kabelkami choć sprawdziłbym czy nie ma słabego styku na połączeniu końcówek ze ścieżkami w module (tzw zimne luty) bo na to wskazują objawy
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Witam
Przepraszam że odświeżam tak stary temat ale myśle że to będzie odpowiedź na mój problem z centralnym zamkiem o którym juz pisałem.
Mógłby mi ktoś wytłumaczyć gdzie znajduje sie ten moduł ecu?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum