Typ: TDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996
Witam,
Niestety nie znalazłem odpowiedzi na mój problem stąd nowy temat
Podczas przyspieszania, mniej więcej między 60, a 80, a czasem między 70, a 90 km/h samochód wpada w dziwne wibracje i trzęsie się. Problem ustępuje powyżej 100km/h.
Rozwiązaniem miała być wymiana przedniej poduszki silnika, która swoja drogą była totalnie zniszczona. Niestety po wymianie poduszki na nową, trzęsienie trochę się zmniejszyło lecz dalej występuje. Wiem, że felgi aluminiowe są lekko krzywe, opony są nie najgorsze lecz nie były kupione jako nowe. Koła oczywiście wyważane.
Czy ktoś ma jakiś pomysł co może powodować wyżej opisane objawy? Opony, felgi czy może coś innego?
Z góry dzięki za pomoc.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Lut 06, 2011 22:48, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Wrz 23, 2009 21:55 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
sprobuj zamienic kola z przodu na tyl a tylne na przod, zobaczysz czy jest jakas roznica kiedys mialem podobny problem i po zamianie wszystko ustalo ,lecz w moim przypadku pozniej okazalo sie ze kola byly zle wywarzone
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Sie 2009 Posty: 40 Skąd: Wyszków
Wysłany: Czw Wrz 24, 2009 07:59
a są pierścienie centrujące na felgach bo u mnie miałem taki przypadek, bo niedawno kupiłem mojego rovera i był na zimówkach, więc byłem prawie zmuszony zmienić na letnie i trafiły mi się od kumpla szesnastki alufelgi+opony, pojechałem wyważyłem zakładam a tu trzęsienie, oczywiście bez pierścieni centrujących, potem koleś mi kupił te pierścienie i jest git malina Pozdrawiam!!!!
Ok, dzięki, Mi tez się wydaje, że bardziej prawdopodobne są felgi. Na wymianie opon gość przełożył z przodu na tył gdyż mówił, że są krzywe więc może to wina felg?! Generalnie trzeba niebawem nabyć zimówki i wtedy zrobić test. Tak czy inaczej dzięki za pomoc.
Chciałbym powrócić do tematu. Idzie zima więc nadszedl czas na zmianę felg.
Po założeniu felg stalowych i nowych opon auto zostało ponownie sprawdzone pod kątem ww opisanej usterki.
Niestety wciąż sie trzęsie. Obecnie różnica w sile tego zjawiska między początkiem (przed wymianą poduszki silnika) jest dosyć spora i oceniłbym, że trzęsie się mniej o jakieś 70%. Szczegółnie jest to odczuwalne podczas podjazdów pod wzniesienia itp. Przedział prędkości wzrósł do 80-100km/h.
U mnie oprócz w/w usterek zawsze coś tak metalicznie strzelalo podczas dodawania gazu, mechanik zdiagnozował przegub wewnętrzny. Ale sprawdz faktycznie poduszki.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum