Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400 2,0 D] Dziwny metaliczny szelest powyżej 3tys obrotów
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R400 2,0 D] Dziwny metaliczny szelest powyżej 3tys obrotów
Autor Wiadomość
radek6 



Dołączył: 22 Wrz 2009
Posty: 8
Skąd: Poznań



Wysłany: Wto Wrz 29, 2009 16:09   [R400 2,0 D] Dziwny metaliczny szelest powyżej 3tys obrotów

Witam,

Może ktoś mi pomoże dojść do tego co może być przyczyną dźwięku, który wydaje mój roverek. Samochód to rover 400 rocznik 98 silnik 2,0 sdi. Po przekroczeniu 3tys obrotów (obojętnie na jakim biegu) pojawia się ciężki do opisania dźwięk - jedyne określenie, które przychodzi mi do głowy to metaliczny szelest. Dźwięk nie jest głośny - na 5 biegu i cicho włączonym radiu już tego nie słychać. Na biegu neutralnym dźwięku tego nie ma - na pozostałych biegach (1,2,3,4,5) jest i zawsze zaczyna się od 3tys obrotów. Może to być spowodowane np niedoborem oleju w skrzyni biegów ? (nie sprawdzałem jeszcze jego poziomu). Mocy mu nie brakuje a turbo na ucho rozkręca się poprawnie od mniej więcej 1.8k.

Pozdrawiam serdecznie!
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Wrz 29, 2009 16:09   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Wto Wrz 29, 2009 16:29   

Może elementy wydechu przy tej prędkości obrotowej wpadają w jakieś drgania i ocierają o osłony, warto zajrzeć pod auto i obejrzeć okolice katalizatora i rury z łącznikiem elastycznym.
 
 
radek6 



Dołączył: 22 Wrz 2009
Posty: 8
Skąd: Poznań



Wysłany: Sro Wrz 30, 2009 09:25   

Zaglądałem pod auto i niczego tam się nie dopatrzyłem. Nawet jeśli coś tam się ociera to ciężko to zlokalizować bo dźwięk jest tylko podczas jazdy. Jak stałem na kanale i dodawałem gazu to nic pod spodem się nie działo. Musze jeszcze raz zajrzeć , może faktycznie np łącznik elastyczny gdzieś szeleści. Tylko dlaczego na postoju wtedy miałoby nie szeleścić ?

edit:

Niczego niepokojącego pod autem się nie doszukałem, jakieś inne pomysły ?

edit:

Przeszukując google znalazłem info, że taki objaw może być spowodowany nieszczelnością na wężu doprowadzającym powietrze do kolektora ssącego w wyniku czego turbina rozpędza się do zbyt wysokich obrotów. Można jakoś samemu sprawdzić ten przewód ? i czy w ogóle to może być przyczyną ?

[ Dodano: Sro Wrz 30, 2009 10:25 ]
nikt nie ma pomysłu co to może być ? :/ domysły również mile widziane :)
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Sro Wrz 30, 2009 09:45   

Odpinasz wtyczkę na przepływomierzu, luzujesz opaskę za przepływomierzem, rozpinasz przepływomierz od rury idącej do turbiny, luzujesz opaskę i ściągasz wężyk z grzybka odmy, luzujesz opaskę na łączeniu węża z turbiną i wyciągasz rurę dolotową na zewnątrz. Nie wiem tylko czy o ten wąż chodzi, a wydaje mi się, że tu nieszczelność nie miałaby znaczenia (oprócz łapania zanieczyszczeń). Możesz prześledzić dalej drogę powietrza do dolotu - stożek gumowy wychodzący z turbiny i mocowany na dwóch opaskach do przewodu metalowego, za tym metalowym rura gumowa intercoolera, sam intercooler i druga rura gumowa łącząca się już z aluminiowym wlotem do kolektora ssącego.
 
 
DrMambo 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 21 Maj 2008
Posty: 102
Skąd: Otwock

Rover 200

Wysłany: Czw Paź 01, 2009 08:13   

metaliczny dźwięk też miałem i po miesiącu padło mi turbo .. poczytaj sobie o rozbieganiu diesla co byś nie zrobił dużych oczu jak przypadkiem ci się to niedługo przydarzy .. generalnie sprawdzałbym często poziom oleju .. no i zastanowił się nad regeneracją turbiny póki jest jeszcze żywa :) no ale to niekoniecznie musi być to .. choć w moim przypadku najpierw metaliczne dźwięki, potem czasami biała chmurka i przyspieszenie turbiny, a potem niestety wymiana turbiny ..
 
 
radek6 



Dołączył: 22 Wrz 2009
Posty: 8
Skąd: Poznań



Wysłany: Sro Gru 30, 2009 12:18   

Trochę późno, ale dopiero teraz się tym zająłem :)

Faktycznie tak jak thef mówił, była to wina nieszczelnego łącznika elastycznego :)

Pozdrawiam!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [45] Brak mocy powyżej 3tys. obrotów??
sobull Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Czw Wrz 22, 2011 07:41
IROLA
Brak nowych postów [R400] słabnie powyżej 2tys obrotów
redmann Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Czw Maj 29, 2014 14:40
Spiewaczek
Brak nowych postów [R420] Dziwny odgłos silnika przy 3tys. obr.
lukasz17 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Pon Gru 01, 2008 10:47
Brt
Brak nowych postów [R45] Brak mocy do 2-3tys obrotow, mułowaty, ciezko odpala
chmielu Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Sob Lis 12, 2011 16:18
chmielu
Brak nowych postów [R45] zaparowane szyby i dziwny metaliczny dźwiek
Jhsat Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Nie Lut 03, 2013 10:46
Jhsat



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink