Witam jak w temacie chodzi mi o to czy trzeba odpowietrzac uklad i w jaki sposob najlatwiej wymienic plyn w ukladzie chlodzenia dodam ze motor 1.6 i zbiorniczek wyrownawczy powyzej chlodnicy ..
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Paź 09, 2009 14:10, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Wto Paź 06, 2009 21:47 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
umiesz wyproznic plyn? jak nie to od tego zaczne...
Podnosisz auto na lewarku kladziesz sie na glebe i odkrecasz obejme weza idacego do chlodnicy od dolu...uwazaj by Ci sie na glowe plyn nie wylal...
Jak plyn sie kompletnie wyleje, wsadz waz na swoje miejsce i zacisnij obejme. Auto opusc z lewarka.
Teraz bedziesz wlewal nowy plyn. Koniecznie na plaskiej powierzchni!
Odkrec kurek zbiorniczka z plynem i wlewaj plyn...powinien scieknac w dol odrazu...jak nie bedize siciekal to wlej na maxa, odczekaj az splynie, dolej poraz kolejny...tylko nie przekrocz max poziomu...
jak juz wlejesz ponad 3 litry (nie pamietam ile dokladnie wchodzi) i poziom w zbiorniczku bedzie na tym samym stalym poziomie odpal auto.
Otworz maske i obok silnika po prawej stronie miedzy obudowa filtra powietrza a kopulka aparatu zaplonowego masz waz idacy z silnika i taka srube z lbem szesciokatnym na klucz nr 8. Wykrecasz kompletnie srube (uwazaj by nie wypadla Ci) i dajesz plynowi wyciekac z otworu na srube...
poczatkowo plyn bedzie lekko pyrkal, pozniej zacznie sikac ladnym mocnym strumieniem...wsadzasz srube i zakrecasz ja na maxa! (uwaga podczas wkrecania sruby, plyn moze sie juz nagrzac i Cie poparzyc)
Gasisz samochod i dolewasz plynu do poziomu MAX. FINITO...jako test poprawnego odpowietrzania odpal auto jeszcze raz i niech sie nagrzeje...wskaznik temp powinien byc w swym normalnym polozeniu (2mm ponizej polowy) oraz sprawdz cieply nawiew...jak bedzie ladnie bardzo cieplo wialo to wszystko zrobiles poprawnie...jak nie odpowietrz jeszcze raz.
Powodzenia!
Ostatnio zmieniony przez faecd Wto Paź 06, 2009 22:01, w całości zmieniany 1 raz
Kot, pamietaj, ze to proszte jak barszcz...tez kiedys chcialem zrobic to sam i nie wiedzialem jak...PS pozdrawiam Siedlce, mam tam rodzine! W razie czego wal na pw:D
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Mam pytanie czy podczas wymiany płynu chłodniczego trzeba robić punkt 4. http://www.roverki.pl/article.php?sid=467 " Zdemontuj obudowę filtra powietrza wraz filtrem oraz plastikowy panel (blendę) ochronny zderzaka (dotyczy wyłącznie modeli z serii 400)." Czy można wymienić płyn bez ściągania filtra i obudowy filtra
ułatwia tylko dostęp do chłodnicy i śruby odpowietrzającej
chyba jak nie masz nakladki do srubokreta na leb szesciokontny i zwyklym kluczem nasadowym chcesz odkrecic ta srube albo jak masz lape jak gornik:D:D:D
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
U mnie tak ta śruba była zakręcona że nie dałem rady odkręcić. Tata mnie uratował ze swoimi sprzętami. Mimo dłuuugiego ramienia i WD40 i tak męczyliśmy sie z 10 minut.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum