Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002
Witam, ostatnio zdemontowałem górną osłonę silnika ,ta przykręcana na trzy śruby ponieważ miałem zamiar zabrać się za demontaż i czyszczenie EGR i filterka , jednakże okoliczności zmusiły mnie do odłożenia roboty i jeżdziłem jakiś czas ,bez osłony ,jednak po paru dniach podniosłem maskę i zauważyłem ,że podbitka i wszystko dookoła jest "obrzygana " olejem silnikowym
Sprawdziłem stan i był w okolicach minimum( a zawsze był idealnie pośrodku ,nigdy silnik nie brał oleju),odpaliłem silnik i z otworu na śrubę mocującą osłonę ,tego najbliżej korka wlewu oleju pryskał olej (dodam,że wcześniej zdarzało mi się jeżdzić ze zdjętą górną osłoną i nic takiego nie miał miejsca , chyba olej nie powinien tamtędy "uciekać?)
Poza ubytkiem oleju silnik pracuje normalnie ,ma moc etc. Mam nadzieję ,że nie poszła jakaś uszczelka
Proszę o jakieś sugestie ,może ktoś miał taki przypadek ?
dziękuję za odpowiedzi
cały czas jeżdzę na pełnym syntetyku 5W40
SPAMU¦
Wysłany: Pon Cze 23, 2014 21:04 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Korek wlewu oleju dokręcony na maksa ,jak pisałem ,zauważyłem wypluwanie oleju na odpalonym silniku ,poprzez jeden z otworów na śrubę mocującą tą obok korka
alpacino, u mnie też z tego miejsca na śrubkę pryska olejem, sam nie wiem czemu tak jest. Uzupełnij ubytek i obserwuj pracę silnika.
Dzięki za odpowiedzi ,jak pisałem wcześniej ,kiedyś tego nie zauważałem,było sucho , założę osłonę ( dać pod nią uszczelkę ? tzn, w miejscu śruby,nie wiem ,jakąś gumową?)
Choina, do tej pory stan oleju w silniku był identyczny od wymiany do wymiany ,nigdy nic nie dolewałem
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum