Forum Klubu ROVERki.pl :: [420Di 1997r] Wiązka przewodów idąca do silnika?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[420Di 1997r] Wiązka przewodów idąca do silnika?

Nie wiem dokładnie jak ta część się nazywa...
Autor Wiadomość
luki_pj 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 132
Skąd: Kraków

Rover 400

  Wysłany: Sob Paź 10, 2009 20:28   [420Di 1997r] Wiązka przewodów idąca do silnika?

Witam,

Znajomy ma Roverka, i piszę grzecznościowo odnośnie pytania o dostępność, bądź zamiennik wiązki przewodów (jest ona zaraz pod rurą intercoolera).
Sprawa wygląda tak, samochód zaczął kopcić, ledwo jeździł, masakra po prostu.
Co dziwne było, nie zachowywał się tak cały czas. Raz było dobrze, a raz problemy.
- Jak kopci to poszły do sprawdzenia wtryski- były ok
- Wyregulowany kąt zapłonu itp. zabiegi

poprawiło się, ale... dalej samochód raz jeździł dobrze, a nie raz dopiero ruszał jak osiągnął 2 tyś obrotów.

Sprawa okazała się prosta, jest przerwa w wiązce przewodów idąca bezpośrednio do silnika. Jest częściowy problem w komunikacji. Problem w tym że nowe są dość drogie...
Może ktoś ma jakiś patent na tą część, bądź dysponuje taką na zbyciu w dobrej cenie??
Czy ktoś może pomóc ??
Będę wdzięczny za informacje.
_________________
Życie, to droga prowadząca do śmierci- im ta droga dłuższa, tym lepiej.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Paź 10, 2009 20:28   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Nie Paź 11, 2009 21:24   

Chodzi o całą wiązkę silnika idącą po obudowie rozrządu poprzez kostki wtrysku pierwszego, pompy aż do przepływomierza? Allegro i pytać tych co zajmują się handlem częściami do ww. modelu.

luki_pj napisał/a:
Problem w tym że nowe są dość drogie...
Nowe są dostępne gdzieś?? :shock:
 
 
luki_pj 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 132
Skąd: Kraków

Rover 400

Wysłany: Nie Paź 11, 2009 21:37   

thef napisał/a:
Chodzi o całą wiązkę silnika idącą po obudowie rozrządu poprzez kostki wtrysku pierwszego, pompy aż do przepływomierza?

Na to mi wygląda że to ta wiązka. Do silnika wchodzi taka kostka z kilkoma przewodami. Ta wiązka właśnie szwankuje przez co praca silnika jest nierówna, wyczuwalne są przerwy w jego pracy na nierównej drodze (czyli prawie wszędzie).

thef napisał/a:
luki_pj napisał/a:
Problem w tym że nowe są dość drogie...
Nowe są dostępne gdzieś?? :shock:

Np. w Hondzie z chęcią sprzedadzą, CIVIC-a 4/5, cena 800 zł :!:
_________________
Życie, to droga prowadząca do śmierci- im ta droga dłuższa, tym lepiej.
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Nie Paź 11, 2009 21:47   

luki_pj napisał/a:
Np. w Hondzie z chęcią sprzedadzą, CIVIC-a 4/5, cena 800 zł :!:
Cena wcale nie wysoka jak na taka wiązkę. No tyle, że może się okazać, że to nic nie zmieni, bo uszkodzony będzie kabelek przy kostce od strony pompy. Najlepiej wyciągnąć całą wiązkę z auta, rozwinąć izolację i szukać uszkodzenia, szczególnie przy kostkach pompy. Z tym, że jak mówię, uszkodzenie może być na kablach wychodzących z pompy a nie w samej wiązce. Najlepiej gdyby zbadał to elektryk miernikiem.
Aha, a jaki kod błędu się pojawia (można to sprawdzić samemu)? Bo tak po objawach to bardziej mi pachnie kostką pierwszego wtrysku. Wymrugajcie błędy i zobaczymy co dalej.
 
 
luki_pj 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 132
Skąd: Kraków

Rover 400

Wysłany: Pon Paź 26, 2009 22:26   

thef napisał/a:
Aha, a jaki kod błędu się pojawia (można to sprawdzić samemu)? Bo tak po objawach to bardziej mi pachnie kostką pierwszego wtrysku. Wymrugajcie błędy i zobaczymy co dalej.

Samochód był podłączony pod komputer u mechanika... ale to było przed regulacją kotu itp.
Być może masz rację, żeby zerknąć czy nie ma jakiegoś nowego błędu.
Ale to nie dziś, bo obecna pora nie sprzyja :)

[ Dodano: Pon Paź 26, 2009 22:26 ]
Sprawa rozwiązana.
Po odwinięciu ok 20 cm osłony izolującej przewód okazało się, że jeden był całkowicie przerwany. Co lepsze ktoś już wcześniej przy nim majstrował i go skracał niepotrzebnie przez co się zerwał. Bo naprawie wszystko śmiga już równo i pięknie- przedłużenie przewodu, solidne zabezpieczenie i powinno chodzić lata.
_________________
Życie, to droga prowadząca do śmierci- im ta droga dłuższa, tym lepiej.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [416 Si]Wyrwana wiązka przewodów z kostki w drzwiach
Wojter Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Pią Lip 25, 2014 22:23
sTERYD
Brak nowych postów [ Rover 420DI] Tylna poduszka zawieszenia silnika
SeevS Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Sob Maj 22, 2010 10:32
thef
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [rover 416si] dźwignia do skrzyni idąca od wyprzęgnika
zlygeru Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Sob Sie 20, 2016 22:49
sTERYD
Brak nowych postów [R420 D 1997r.] Problemy z wyłączeniem silnika.
mirwin Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Wto Lis 02, 2010 08:51
mirwin
Brak nowych postów [420Di r.96] ABS
rybakowy Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 14 Pon Gru 14, 2009 18:58
czapaja



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink