Wysłany: Wto Maj 11, 2010 19:52 [R420 Si '96] 2.0 benz - rozrząd, uszczelniacze, co jeszcze?
Witam.
Posiadam Roverka dopiero 2 tygodnie. Jestem mega zadowolony. Przecudowny samochód. Ale... występuje w nim wyciek oleju z uszczelniaczy wałków rozrządu. Takiego kupiłem, ponieważ nie jest to nic poważnego, a poza tym (oraz tym co napiszę niżej) mechanicznie i elektrycznie samochód wydaje się na dzień dzisiejszy bliski ideału
Szukałem uszczelniaczy na TomaTeam i są jakieś po 30 zł. Z tego co wyczytałem do 2.0 serii T wchodzą 4 uszczelniacze, zgadza się? To jest pierwsze pytanie.
Druga sprawa: co jeszcze warto przy okazji wymienić w ciemno i na co zwrócić uwagę? Na pewno będę wymieniał pasek (jaki polecacie?), pewnie napinacz (jest tam taka rolka z napinaczem jak w K-series?), nie wiem jak z pompą wody - czy w tych modelach jest w miarę bezawaryjna czy wymieniać w ciemno, bo w każdej chwili może się coś popsuć? Na co jeszcze zwrócić uwagę?
Trzecia sprawa: w prawym przegubie jest oderwany ten pierścień - tak to się chyba nazywa - od ABS-u. Tego się chyba nie wymienia, jest to całość razem z przegubem. Przeguby są w stanie bardzo dobrym, więc trochę nie ma sensu ich wymieniać jedynie z uwagi na ten pierścień. Natomiast podobno da się to jakoś przyspawać. Wiem, że już ktoś to robił tutaj z forum i mechanik mi mówił. Czy faktycznie da się to zrobić i będzie to działało czy strach cokolwiek tam spawać?
Z góry dziękuję za wszystkie cenne wskazówki i uwagi. Założyłem temat, żeby wiedzieć co zamówić, bo i tak pewnie jest czas oczekiwania ze 2-3 tygodnie.
Pozdrawiam
SPAMU¦
Wysłany: Wto Maj 11, 2010 19:52 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Uszczelniacze sa dwa. Od strony cewki lub jak ktos ma starszy silnik od strony kopulki sa takie swego rodzaju korki. Patent nadajacy sie na sprawe sadowa Oprocz uszczelniaczy warto wymienic uszczelki pod pokrywami walkow rozrzadu. Zreszta i tak to na niedlugo starczy bo patent z plastikowymi pokrywami tez sie nadaje pod sad Tam zawsze silnik serii T bedzie sie pocil.
Firmy paska Ci nie polece bo nie mam doswiadczenia. Mi Tomi jakis tam polecil i taki wzialem. Napinacz tez jest i tez wymien.
Co do pompy wody to mysle ze juz sie zorientowales ze jest calkiem autonomiczna od rozrzadu - inaczej niz w K serii. Jest ona czescia wspolna pompy wspomagania. Wspolna o tyle ze jest napedzana walkiem z pompy wspomagania, a ta z koleii napedzana jest paskiem wielorowkowym. Jesli nie masz ubytkow plynu i pompa Ci nie cieknie to nie wymieniaj. Stosunkow rzadko sie psuje. Mi akurat siadla ale jak Tomiemu w ciagu roku sprzedaja sie dwie to ja akurat wzilem jedna z nich
Co do przegubu to nie wiem jakie sa metody naprawy tego i czy jest to bezpieczne. W kazdym razie ja tez juz wymienialem przegub w R800 i kosztowal mnie okolo 200zl z manszeta.
_________________ Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
Jednak na stronie Tomateam jest napisane, że 2 uszczelniacze wchodzą do K-series, a do 2.0 T są 4. Chyba, że coś źle zrozumiałem z tego.
"Oryginalny uszczelniacz wałka rozrządu. Stosowany w silnikach serii "L" (2.0D OHC) i "T" (2.0 DOHC).
UWAGA!!! Wersja Diesel 2 uszczelniacze, odmiana benzynowa 4 (również turbo). "
No ok to wymienię te uszczelki pod pokrywami też - tylko ile ich tam jest i jakie?
Co do pompy wody to płynu raczej nie ubywa, ale za krótko go mam, żeby stwierdzić na 100%, natomiast w Poldku wymieniałem przy jakichś 150 kkm, bo ciekła nieźle.
Jeśli chodzi o przegub, to zobaczymy co tam się uda zadziałać, a w razie czego te przeguby za 200 zł dobre są? Bo oryginały chyba zaczynają się od 600...?
Już wiem. Uszczelniacze są 4: 2 od strony rozrządu i 2 z drugiej strony. Ciekną od strony paska, ale chyba wymienię komplet. Zamienniki po 12 zł, ale podobno dobre - angielskie, oryginały po 30 zł. Chyba zdecyduję się na oryginały.
Uszczelki pokrywy zaworów też chyba wymienię dla świętego spokoju.
Zastanawiam się nad paskiem rozrządu. Do tej pory miałem 3 Gates'y w K-serii i nigdy nie miałem z nimi żadnych problemów. Ale mój mechanik twierdzi, że od jakichś 3 lat ciągle pojawiają się u niego auta z pękniętym Gates'em i namawia mnie na Contitecha. Jak myślicie?
To samo z rolką: zamiennik LUKa czy oryginał? W K-serii miałem LUKa i rdzawy nalot jakoś szybko ją pokrył
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum