Wysłany: Sob Sie 01, 2009 20:33 [R600] Poszukiwanie ubytków prądu.
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998
Witam.
Mój Roverek po 1,5 mca postoju w garażu "zjadł" accu.
Dzisiaj odpiąłem klemę (-) wpiąłem miernik i mam taką wartość na mierniku (zal.fotka).
Pokrętło na mierniku na 200 (zaznaczone żółtym kółeczkiem).
Wyjmowanie po kolei bezpieczników pod maską w skrzynce nie zmieniło tej wartości.
Prośba o opinię.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Lut 06, 2011 00:12, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sob Sie 01, 2009 20:33 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Kolego wszystko ok ALE: accu, baterie itp. mają prąd stały a nie zmienny tak jak ty ustawiłeś na mierniku! prąd zmienny masz np w gniazdkach w domu. V~ oznacza prąd zmienny V- oznacza prąd stały a więc ustaw na mierniku 200 w polu z oznaczeniem V- i w tedy sprawdź co Ci pokaże. Na zgaszonym silniku powinno być ok 12.5V a na odpalonym ok 14.5V.
Pozdrawionka
Hej.
Dzieki Pino, poniewaz nie jestem techniczny dlatego wrzucilem fotke miernika.
To zmierze jutro tak jak podales.
Bardzo serdeczne dzieki za info.
Tylko, ze ja chce sprawdzic, czy na wylaczonym silniku (i stacyjce) nie zżera mi cos pradu.
Czy przy zdjetej klemie (-) powinienem miec 12V ?
Pozdrawiam
jak klemę zdejmiesz to nic nie zmienia, ponieważ on pokazuje napięcie aku. Podepnij się normalnie i zmierz, po godzinie ponownie zrób pomiar i zobaczysz czy gdzieś Ci "ucieka" ten prądzik a na włączonym zapłonie to wiesz różnie bywa, kontrolki, świece, automatyczna antena z radiem itd. ciągną prąd, także na pewno Ci ubędzie jego. Radzę na wyłączonym zapłonie robić pomiary i zobaczyć czy pobiera prąd, jeżeli tak to trzeba czegoś szukać
Czyli nie odpinac klemy tylko zmierzyc na zalozonych klemach i powtarzac pomiary co pewien czas?
W jakims watku doczytalem sie, ze trzeba zdjac kleme (-).
Kto spisal w jakims watku, zeby wyjmowac po kolei bezpieczniki i sprawdzac wskazanie na mierniku, tylko nie podal jakie ma byc to wskazanie na mierniku kiedy jego kabelkami polacze zdjeta kleme i bolec minusowy accu.
Już pisałem, Na zgaszonym silniku powinno być ok 12.5V Tyle powinno wskazywać po naładowaniu aku, jeżeli jest mniej to coś zżera prąd, a i jeżeli po 2h będziesz miał 11.8V to się nie przejmuj bo to żaden spadek mocy. Rób regularne pomiary np przez 4h co 1h i jeżeli jest wyraźny spadek napięcia tzn, że go zżera. Jak zrobisz te pomiary to napisz co Ci pokazało to cudowne urządzonko a my postaramy się to określić
Przełącz Multimetr w tryb Amperomierza, zdejmij klemę dodatnią i podłącz Amperomierz w szereg z baterią. (zwróć uwagę by przewód plusowy amperomierza podłączyć do dodatniej klemy aku, a ujemny do zacisku przewodu.) Jeśli coś połyka prąd to Amperomierz wykaże pobór prądu. Teraz możesz przystąpić do wyjmowania bezpieczników. W momencie kiedy wyjmiesz bezpiecznik obwodu w którym jest "wyciek" wskazanie Amperka spadnie.
Stawiam jednak na to że Aku zostało rozładowane przez autoalarm.
Daj znać co Ci wyszło i jak Ci poszło.
Hej McGAJveR.
Dzieki, tylko powiedz w ktora strone pokretlem na mierniku jest tryb amperomierza ?
Rozumiem, ze kabelek plusowy to czerwony a minusowy to czarny i wlozone w pierwsze dwa gniazda od prawej.
Jeszcze taki mały myk, najpierw ustaw na max zakres tj 200mA, jak odczyt będzie mało dokładny możesz zmniejszyć zakres, jeśli prąd będzie większy niż 200mA to ustaw na 10A i wtyczkę czarną wsadź w pierwsze gniazdo od lewej w mierniku.
no właśnie w tym celu powinieneś mierzyć na najwyższym zakresie, mało tego najpierw powinieneś sprubować na zakresie 10A i jeśli prąd będzie mniejszy niż 0.2A to przekładasz wtyczkę w mierniku tam gdzie na zdięciu i mieżysz dalej. Ustawienie na niższy zakres niż wartość płynącego prądu może doprowadzić do uszkodzenia miernika, w przypadku tego miernika bezpiecznik jest tylko na zakresie 10A, na innym zakresie mierzonego prądu jeśli zauważysz na wyświetlaczu brak wskazań natychmiast przerwij pomiar i zwiększ zakres.
Nie trac cierpliwosci, ale ja z zupelnie innej dziedziny wiedzy.
Czyli mam zrobic tak:
I.
1. na mierniku czerwony w prawym gniezdzie a czarny w lewym skrajnym
2. pokretlo ustawione na prawym zielonym zakresie 200m
----
II.
1. na mierniku czerwony w prawym gniezdzie a czarny w srodkowym
2. pokretlo ustawione na prawym zielonym zakresie na 10A.
Cierpliwości ci umnie dostatek
czerwony w lewym skrajnym czarny w środkowym-zakres 10A
czerwony w prawym skrajnym czarny w środkowym-zakres 200mA i mniej
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum