Wysłany: Czw Cze 17, 2010 09:09 [Rover 216 Coupe 96']problem z układem chłodzenia? HGF?
Witam!
Problem mój, jest delikatnie mówiąc dziwny... Silnik ma przejechane ok 15tyś. km od kapitalnego remontu. Pod koniec zimy, w okolicach lutego, zaczęła mi świrowąc temperatura, przy -20 stopnaich C, potrafił po 2km jazdy wywalić temp na czerwone pole...zdarzyło mi się to ze 2 razy do tego znikło ogrzewanie, dlatego wymieniłem termostat na nowy, zalano nowy płyn chłodniczy. Problem znikł a pojawił się nowy - przy odpalaniu autko czasami łapało na 3 cylindry, jednak było to sporadycznie. Teraz problem przybrał na sile i dzieje się tak:
-na zimno silnik odpala koncertowo,
-na ciepłym po zgaszeniu i odpalaniu odrazu pali super,
-na ciepłym po zgaszeniu i zostawieniu go na dłuższą chwile odpala na 1,2,3 cylindry strasznie telepie całym silnikiem i chodzi jak zetor, po chwili wsio się uspokaja i działa na 4 garki,
-nie stracił mocy, jak już odpali chodzi równo, nie szarpie ani nic,
-2 lub 3 razy zadymił konkretnie na biało,
-w zbiorniczku od płynu chłodzącego pojawił się brudny osadz, jakby olej...
-znika płyn, ale nei cały czas, tylko czasami
Mi to wygląda na padniętą uszczelke pod głowicą lub rąbniętą głowice Mój mechanik dziś go oglądał:
-uzupełnił płyn,
-sprawdził drożność węży,
-całego go wybadał,
sam ma zonka, ponieważ:
-na gorącym silniku po odkręceniu korka chłodziwa nie wyrzuca, po zgaszeniu chłodziwo się nie cofa, cały czas utrzymuje stabilny poziom,
-węże od chłodnicy są ciepłe i nie są jakoś specjalnie twarde/napuchnięte,
-chłodnica jest ciepła,
Ogólnie on mówi, że nie wygląda to na uszczelke ani na głowice...Radzi kupić czujnik od temperatury i jeszcze raz wymienić termostat...
a co Wy mi radzicie?? od czego zacząć? jak sprawdzić ten czujnik?? co sugerujecie??
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
SPAMU¦
Wysłany: Czw Cze 17, 2010 09:09 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
przy remoncie były wymienione wszystkie możliwe uszczelki, ja nie dolewałem nic... Dziś oglądaliśmy ten motor i myślimy, że może gdzieś jest wyciek...mechanik wsypał odrobionke jakiegoś specyfiku do zbiorniczka.
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Świece, kable, kopułka, palec rozdzielacza, termostat - wymienione...
jakby to była K-seria, to bym się nie dziwił...ale to jest D16A8 hondy...a on raczej nie jest podatny na hgf..
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Markzo masz silnik Hondy czy K?
Jeżeli K, to mi to wygląda na HGF też niestety.
Masz wszystkie potrzebne objawy:
- olej w zbiorniczku
- płyn przedostaje sie do cylindrów (problem z odpaleniem, dymi na biało)
- płyn ucieka nierównomiernie (miałem to samo przed HGF)
Ale termostat też bym wymienił, bo gdzieś ktoś mówił że często są sprzedawane juz uszkodzone.
Jednak nie widze sposobu aby olej sie przedostał do zbiorniczka w inny sposób niż przez padnietą uszczelkę lub głowicę...no jak to wytłumaczyć?
I dymienie na biało? Coś wlało sie do cylindrów. Pewnie to co uciekło ze zbiorniczka.
I to powoduje problemy z rozruchem.
edit:
A masz Hondę...
Ale sam mówisz że go przegrzałeś, przegrzanie załatwi nie tylko uszczelkę w K-Series.
Może przy remoncie coś zepsuli. Ja w Cinquecento po remoncie właśnie przegrzałem silnik, wywaliło uszczelkę, rozwaliło nagrzewnice itd. Remont był prawdopodobnie niechlujnie przeprowadzony.
Śmiała teoria:
a) jak zapalasz ciepły od razu jest ok
b) jak zapalasz po chwili jest źle, na rozgrzanym płyn leci do cylindrów. dałeś mu na to czas
c) gdy silnik stygnie płyn odparowuje przez wydech i na zimno startuje ok (nie wiem czy to możliwe dlatego to śmiała teoria )
d) na zimnym uszczelka trzyma OK, na całkiem rozgrzanym puszcza.
edit2:
wyparowanie przez wydech chyba jest średnio możliwe bo przeciez są zawory.. no to nie wiem ...
nie wiem czy przegrzałem, bo płyn był w układzie, jechałem (jak zawsze ) powoli i temp podniosła się na czerwone pole odrazu zgasiłem i włączyłem ciepły nadmuch a po 3-4s temp opada na prawidłową do tego np wczoraj jade sobie, temp zaczyna rosnąć, dodałem gazu a temperatura w oka mgnieniu spada na właściwe miejsce... WTF??
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Kupie nowy termostat dziś... Przy remoncie wymieniłem WSZYSTKO. Komplenty rozrząd z pompa wody, wszystkie uszczelnienia i uszczelki, nowe filtry i płyny... Głowica, blok, tłoki były w super kondycji...
To z tym dodawaniem gazu jest nielogiczne, bo dostaje większego ognia a temp spada...
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
To z tym dodawaniem gazu jest nielogiczne, bo dostaje większego ognia a temp spada...
To jest logiczne. Dajesz ognia pompa wody chodzi szybciej i spada temperatura.
Skoro wymieniłeś już pompę to powinno być ok.
Ps. U mnie było kiedyś podobnie jak miałem mało płynu w układzie chłodzenia. Przy niskich obrotach silnika wskazówka potrafiła podskoczyć do 3/4 skali. Po wymianie rozrządu z pompą, płynu wszystko ok.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
mechanikiem nie jestem więc w tej kwestii nie pomogę bo wszystko wiem z autopsji.
Mogę tylko strzelać że może coś z:
Markzo napisał/a:
Świece, kable, kopułka, palec rozdzielacza
padło. Choć niepokoi mnie:
Markzo napisał/a:
w zbiorniczku od płynu chłodzącego pojawił się brudny osadz, jakby olej...
Osobiście skoro masz tyle rzeczy nowych wymianiłbym czujnik temperatury.
Nie wiem czy u Ciebie jest tak samo jak w K-serii czyli jeden czujnik od wskazań na desce drugi od wentylatora/ECU.
Jeśli jest tak samo to wymiana czujnika od wskazań na desce bo lubi on wariować. U mnie zimą cały czas pokazywał max temperaturę nawet jak rano przy -30 wsiadałem do samochodu. Jak już miałem zamawiać czujnik 'naprawił się' i pokazuje prawidłowo.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Mi to pachnie HGF na kilometr, a objawy nie są jasne...kupować drugi komplet świeć (też ngk vline) czy kabli/kopułka/palec (wsio do TomaTeam) wyjdzie tyle, ile kosztuje zestaw do zrobienia uszczelki...
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Mi uszczelka strzeliła między wodnym a olejowym i rozpoczęło się tworzenie mazi i mieszanie oleju z wodą. Po kilku kilometrach prawdopodobnie dmuchnęło z cylindra i miałem koniec jazdy bo skończył się płyn. Wcześniej co dzień, dwa trochę dolewałem do zbiorniczka.
Kłopoty z odpaleniem na ciepło to sugeruje którąś z uszczelek albo ze ssącego albo głowicy.
Inne pytanie: zlokalizowałeś na którym garnku Ci nie pali? Jak nie to obadaj i zamień świecę z niepalącego cylindra ze sąsiadką z palącego. Przy okazji porównasz obie świece.
_________________ -Nigdy nie rozmawiaj z idiotą.
Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.-
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum