Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Problem z kluczykiem, stacyjką,
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Problem z kluczykiem, stacyjką,

nie idzie przekręcić kluczyka
Autor Wiadomość
dragonnn1 



Dołączył: 19 Paź 2009
Posty: 25
Skąd: Toruń



Wysłany: Pon Paź 19, 2009 19:11   [R75] Problem z kluczykiem, stacyjką,
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Po pierwsze witam wszystkich bo to pierwszy post na tym forum ;) (szkoda że od razu z problemem)

Problem następujący: nie idzie przekręcić kluczyka w stacyjce w rover'ku 75, nie wiem co mogło być przyczyną, cały czas działał poprawnie. Objawy są następujące: nie idzie w stacyjce ani trochę przekręcić kluczyka, natomiast można otworzyć kluczykiem tylną klapę.
Po wielu przemyśleniach doszedłem, że problem może jest powiązany z tym, że problem wystąpił, gdy moja żona próbowała uruchomić silnik drugim kluczykiem, który nigdy nie był używany wcześniej przez nas. Niestety teraz stacyjka nie reaguje na żadne z kluczy.
Proszę o poradę jak można rozwiązać ten problem, najlepiej łopatologicznie bo żadnym specem od roverków nie jestem.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Gru 06, 2010 23:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Paź 19, 2009 19:11   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pon Paź 19, 2009 19:28   

Spróbuj ruszyć lekko jednocześnie kierownicą w lewo.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Dziadek 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 957
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Pon Paź 19, 2009 19:52   

To nie dotyczy tylko Rovera.Miałem dokładnie to samo w służbowym citroenie.Nowy,nie używany klucz coś poruszył i nie dało się obrócić stacyjki starszym kluczykiem.
Nie pozostaje Ci nic innego tylko kombinować,może psiknąć jakimś WD-40 i ruszać kluczem na wszystkie strony(o ile jesteś pewny że to właściwy klucz).Przypuszczam,że na odległość nikt nie da Ci lepszej rady.Ostateczność to wizyta u pana od awaryjnego otwierania...tylko to musi być naprawdę fachowiec.W sierpniu wybraliśmy się z żoną w Polskę z przyczepą kempingową i po 300-tu km okazało się,że klucze zostały w domu.Dopiero trzeci fachman,na drugim końcu kraju dał radę!
_________________
Sprawdzajka pisowni nie boli.
 
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Pon Paź 19, 2009 19:59   

problem czysto mechaniczny - najprawdopodobniej rozsypała się któraś zapadka co często się zdarza po użyciu "świeżego" kluczyka - jeśli nie pomoże delikatne nasmarowanie np smarem silikonowym lub PTFE (nigdy olej czy wazelina) to pozostaje wymontować stacyjke i zanieść do ludka zajmującego się mechaniką precyzyjną (choć goście od dorabiania kluczy też czasem się tym zajmują) i powinno udać się ją naprawić
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
dragonnn1 



Dołączył: 19 Paź 2009
Posty: 25
Skąd: Toruń



Wysłany: Pon Paź 19, 2009 21:13   

SeniorA napisał/a:
Spróbuj ruszyć lekko jednocześnie kierownicą w lewo.


No tak zapomniałem dodać, że jestem młodym kierowcą i problem może być dość błahy.
Oczywiście rada SeniorA pomogła za co bardzo bardzo dziękuję :ok: ;)
choć już raz kiedyś miałem taką sytuację w innym aucie tutaj o tym nie pomyślałem tylko upatrywałem winy w tym nieużywanym kluczyku.
dziękuję również innym za pomysły.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Paź 20, 2009 09:16   

dragonnn1 napisał/a:
Oczywiście rada SeniorA pomogła

ech to raczej mężczyzna :razz: w podpisie ma Andrzej :wink:
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Paź 20, 2009 09:19   

sknerko napisał/a:
ech to raczej mężczyzna w podpisie ma Andrzej

chodziło że rada jego pomogła a nie że SeniorA to kobieta :lol:
chociaż ja na samym początku też miałem pewne wątpliwości ale strzałka w avatarze ku górze i podpis rozwiało je :wink:
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Paź 20, 2009 10:30   

ok fakt nie doczytałem dokładnie
ale już wiele razy widziałem że biorą Go za Seniorę :wink:
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2338



Wysłany: Wto Paź 20, 2009 11:26   

Jako ślusarz z zawodu (niewykonywany obecnie) odradzam stosowanie wszelakich środków typu WD-40 do jakichkolwiek zamków, nie tylko samochodowych, ale i drzwiowych ponieważ WD bardzo dokładnie rozpuszcza i wymywa oryginalny smar z zamka co powoduje jego przyspieszoną korozję i szybkie ponowne problemy, lepiej zastosować jak już wcześniej kolega wspomniał smar silikonowy lub specjalne oleje do zamków z mikrocząsteczkami PTFE, a mój sposób na wszelkie zamki- oliwka do smarowania maszyny do szycia (z umiarem)- sprawdzone od lat i zawsze w krytycznej sytuacji mama, teściowa ratuje zamek :wink:
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Paź 20, 2009 11:39   

Jugol napisał/a:
a mój sposób na wszelkie zamki- oliwka do smarowania maszyny do szycia (z umiarem)

albo oliwka (często w spreyu) z kompletu wiertarki HILTI the best.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Problem z kluczykiem po wymianie baterii
oparek Rover serii 75, MG ZT 19 Pon Lip 20, 2009 22:26
601s
Brak nowych postów [R75] Problem ze stacyjką?
Art26 Rover serii 75, MG ZT 9 Pon Paź 18, 2010 20:21
jesse
Brak nowych postów [R75] Problem ze stacyjką
mahone1211 Rover serii 75, MG ZT 1 Sob Sty 14, 2017 15:42
wellman
Brak nowych postów [R75] Problem ze stacyjką???
marek70 Rover serii 75, MG ZT 2 Nie Cze 03, 2012 17:23
markozalko
Brak nowych postów [Rover 75 sedan 2005 - korek wlewu paliwa z kluczykiem]
fscsi81 Rover serii 75, MG ZT 6 Pon Paź 01, 2018 22:21
R75



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink