Wysłany: Sob Paź 10, 2009 21:57 [r216 Coupe 97'] Drugi akumulator
Witam mam zamiar zamontować w aucie drugi mocniejszy akumulator! Po co to moja sprawa po prostu montuje dużo dodatkowych gadżetów które będą miały dość spore zapotrzebowanie na Ampery a nie chce obciążać akumulatora aby nie było sytuacji że nie rusze spod pracy!!!
Pytanie mam takie czy seryjny alternator jest w stanie naładować dwa akumulatory?? rozruchowy 72A i dodatkowy 100A czy potrzebuje jakiegoś innego rozwiązania na drugi akumulator????
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
SPAMU¦
Wysłany: Sob Paź 10, 2009 21:57 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
z podstaw elektryki oraz elektroniki z lekcji fizyki z liceum to powiem Ci, ze ciezka sprawa. Jezeli dolozyl bys jakis malutki drugi akumulator to moze i by dal rade podladowac obydwa akumulatory, oczywiscie alternator by musial sie napracowac ale jest to mozliwe.
Jezeli bedzie to drugi taki sam (pod wzgledem pojemnosciowym mowie) to nie da rady pewnie, za duze obciazenie i dostaniesz spadku napiecia
Poczytaj troche o autach hybrydowych o studenckich projektach aut na prad tylko i wylacznie na prad, tam zapewne jest o alternatorach...
Mysle, ze moglbys zasiegnac porady na jakims wydziale mechanicznym uczelni wyzszej:)
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
możesz dac bez problemu nawet 3 akumulatory i jak bedą takie same to wystarczy połączyć je równolegle , ale to nie wiele zmieni bo w aucie są akumulatory rozruchowe i temu mają służyć więc to bezsensu , kup naprawde dobry akumulator , dbaj byś miał dobre ładowanie i bedzie ok , a jak włączysz subwoofer na 2 godziny to tak samo zdechną te 3 jak i ten jeden dobry , nie ma mocnych. No chyba że dasz sobie takie akumulatory jak są w tramwaju i tam aku daje napięcie ok 40 volt przez prawie dwa dni tylko nie wiem czy masz małą przyczepkę by to za soba wozić
[ Dodano: Nie Paź 11, 2009 01:13 ]
naprawdę dobry aku ale i cena dobra 1330 zł
Pomógł: 115 razy Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1079
Wysłany: Nie Paź 11, 2009 08:00
Może Optima yellow top , ma tylko 55Ah więc alternator nie będzie miał problemu z naładowaniem do pełna, natomiast wg danych technicznych może dostarczać energii przez 120min, i jest to akumulator głębokiego rozładowania więc nie uszkodzi się nawet gdy go się rozładuje. Ale na wszelki wypadek warto też wozić jakieś kable rozruchowe.
ok widze że nie zrozumieliście mnie do konca
Akumulator rozruchowy bedzie sluzyc tylko do rozruchu a dodatkowy akumulator bedzie osobnym obwodem i bedzie sluzyl tylko do mediow wiec akumulator rozruchowy nie bedzie mial prawa sie rozladować. Chodzi teraz o to żeby ten drugi aku również był ładowany żeby właśnie po dwóch godzinach nie padł!!!
Na elektrodzie znalazłem schemat jakiegoś modułu ładowania dwóch akumulatorów w przyczepach campingowych
Pomógł: 35 razy Dołączył: 18 Maj 2008 Posty: 473 Skąd: Katowice
Wysłany: Nie Paź 11, 2009 09:40
Chyba lepiej będzie jak będziesz w bagażniku woził zapasowy naładowany akumulator, i jak się jeden rozładuje przepniesz, a tamtego podładujesz prostownikim. Według tego schematu masz do wyboru podpięcie jednego, lub dwóch akumulatorów naraz. Właściwie i ile A potrzebujesz? Ze względów praktycznych może być lepiej pociągnąć osobną instalację do dodatków i podpiąć to pod akumulator w bagażniku ładowany na postoju prostownikiem.
Chyba lepiej będzie jak będziesz w bagażniku woził zapasowy naładowany akumulator, i jak się jeden rozładuje przepniesz, a tamtego podładujesz prostownikim. Według tego schematu masz do wyboru podpięcie jednego, lub dwóch akumulatorów naraz. Właściwie i ile A potrzebujesz? Ze względów praktycznych może być lepiej pociągnąć osobną instalację do dodatków i podpiąć to pod akumulator w bagażniku ładowany na postoju prostownikiem.
Genialne rozwiązanie a tak na serio jak pojade w jakąś podróż nad morze czyli ponad 600km w dwie strony to co???? 4 akumulatory w bagaju.
przecież jak robią jakąś instalacje audio profesjonalną to zazwyczaj dają osobny akumulator i jakoś się ładuje bo nie słyszałem o tym aby ktoś wyjmował go co chwile i ładował
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Ostatnio zmieniony przez Vesper416 Nie Paź 11, 2009 10:41, w całości zmieniany 1 raz
to morze nie dojedziesz na jednym akumulatoże:D hehe zartuje...ale wytaznie zrobiles babola:)
Co do slow kolegi drlubicz,
drlubicz napisał/a:
awet 3 akumulatory i jak bedą takie same to wystarczy połączyć je równolegle
to co z tego ze rownolegle...by naladowac akumulatory potrzbny jest prad rowniez, czyli tak zwane natezenie (okreslona ilosc ladunku elektrycznego na sekunde) czy inaczej mowiac amperaz.
Nie bez powodupodaje sie na alternatorach prad ladowanie (76A, 100A itd) jezeli polaczysz rownolegle to prad podzieli sie mniej wiecej na dwie (przy 2 aku w aucie) wartosci po polowie! Owszem napiecie bedzie jak na jednym, natomiast beda slabo ladowane i tak na prawde podladujesz dwa aku zamiast jednego porzadnie!
Pamietajcie to jest prad staly tutaj obowiazuja proste prawa z fizyki, prawo ohma, oraz prawo kirhoffa!
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Nobabol straszny nie wiem jak mogłem do tgo dopouscic ale juz poprawiony.
W tej chwili mam akumulator 100A i naładowanie mi go na prostowniku 6A zajmuje mi okolo 8-10H
Mam pytanie ile Amperów podaje alternator w R??? Nie ma u mnie żadnego oznaczenia albo jest tak zabrudzone ze go nie widac.
[ Dodano: Nie Paź 11, 2009 11:52 ]
Znalazłem info z którego wychodzi ze alternator w 400 a wiec i w 200:
Kod:
Opis produktu:
Dodatkowy opis produktu: napięcie: 14, prąd: 65
Stosowane w okresie: od 1990-01-01
Model: Seria 400
Podmodel: 414
Pojemność silnika w l: 1.4
Producent: więcej informacji
Włoski koncern produkujący na pierwszy montaż między innymi oświetlenie pod markami: AUTOMOTIVE LIGHTING, AXO SCINTEX, CARELLO, SEIMA, SIEM, YORKA, a także układy termiczne, układy elektryczne i elektroniczne, amortyzatory, lusterka. Firma Magneti Marelli powstała w 1919 roku we Włoszech. Jej główna siedziba mieści się w miasteczku Corbetta koło Mediolanu. Magneti Marelli jest liderem w produkcji systemów i elementów zaawansowanej technologii samochodowej. Firma jest obecna w 23 krajach świata, zatrudnia obecnie 25 tys. pracowników i wypracowała w 2001 roku 4073 mln. euro obrotu. Oferta handlowa Magneti Marelli Aftermarket Poland obejmuje około 15 tys. referencji
Jakość: Q- część oryginalna oznakowana logo - znakiem towarowym producenta części, dostarczającego dany element na pierwszy montaż.
Wydaje mi sie ze gdyby zaminic alternator na mocniejszy taki 85A minimum to spokojnie dałby rade naładować dwa akumulatory po 72A co by wystarczyło w zupełności.
Jak myślicie?
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
NIe mam możliwości zmierzenia nie posiadam sprzętu chyba że ktoś z forumowiczów może sprawdzić
znalazłem alternator do Fiata Barchetta: 105A
Kod:
alternator
ilość cylindrów:
długość przewodów:
ilość przewodów:
moc rozrusznika:
napięcie: 14
prąd alternatora: 105
sondy numer:
typ modułu:
jakosc: Q
kompletacja: alternator
numer producenta:
uwagi:
Okres zastosowania 01.01-
Numer silnika lub nadwozia nadwozie od / nadwozie do
Kod silnika (1747 cc)
Podmodel Barchetta 1.8 (Air Cond.)
Wyróżnik NOWE
Producent
Myśle ze da rade naladowac pytanie tylko czy da rade go zamontowac w moim roverku????????
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
lekkie modyfikacje pod maską jeżeli chodzi o jego zamocowanie i potem musisz go jakoś napędzić z jakiegoś innego koła pasowego ale wszystko da rade nawet zamocować dwa alternatory w R 216 aha i musisz się liczyć z tym że ten dodatkowy alternator będzie tworzył dodatkowy opór jakie musi pokonać pracujący silnik.
Pomógł: 248 razy Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 1651 Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz
Wysłany: Nie Paź 11, 2009 11:05
zgodnie z zasadą działania alternator jest w samochodzie po to aby przejąć obciążenie wszystkich pracujących urządzeń elektrycznych i doładować akumulator do pracy na postoju i podczas rozruchu
jak podłączysz drugi akumulator to :
1. prąd ładowania aku podzieli się na 2 (pod warunkiem, że będą miały identyczną pojemność - większy będzie bardziej prądożerny lub będzie się musiał dłużej ładować )
2. urządzenia podłączone do drugiego aku będą korzystać z alternatora a nie aku - w najgorszym przypadku grozi to jego przeciążeniem i uszkodzeniem
3. przedstawiony przez Ciebie schemat dotyczy ładowania aku przyczepy ale jak nie jest z niego pobierany prąd - podczas jazdy doładowuje się dodatkowy aku ale korzysta się z niego niezależnie na postoju podłącając np przetwornicę 12/230V i wtedy jest odłączony od układu ładowania samochodu
Vesper416 napisał/a:
W tej chwili mam akumulator 100A i naładowanie mi go na prostowniku 6A zajmuje mi okolo 8-10H
to trochę za krótko i na pewno nie jest doładowany - zgodnie z zasadami ładowanie 10 - 12 h prądem 1/10 pojemności jeśli prąd mniejszy czas musi być dłuższy - w Twoim przypadku powinien wynosić ok 16-18h jak aku będzie ciągle niedoładowany dojdzie do zasiarczenia płyt i szybko straci pojemność
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
no ale sprawdzałem i po tych 8-10 godzinach napiecie jest 14,55V a akumulator az skwierczy i slychac jak sie przelewa w srodku i buzuje wiec juz sie wytwarza gaz.
To jak alternator o prądzie ładowania 100A Da rade uciągnąć dwa aku po 72A i elektryke samochodu plus system audio?
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
niestety nie uciągnie, więc tak jak pisałem wcześniej albo zamontujesz bardzo wydajny alternator albo zamontujesz drugi dodatkowy na ten drugi akumulator.
Pomógł: 248 razy Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 1651 Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz
Wysłany: Nie Paź 11, 2009 11:19
stratopol napisał/a:
zmierz na wyjściach z alternatora i już będziesz wiedział.
na wyjściu to zmierzy napięcie a nie moc alternatora
rzeczywista wydajność altern magneti to ok 70 A czyli 950 W mocy
Vesper416 weź po uwagę, że moc alternatora jest dla wszystkich urządzeń eletrycznych w samochodzie a nie dla aku - jak pracuje silnik urządzenia nie korzystają z energii zgromadzonej w aku - chyba, że jest ich za dużo i alternator nie daje rady
dodatkowo na luzie przy ok 900 obr/min alternator nie dostarcza pełnej mocy tylko ok 70 % - max jest powyżej 1800 obr
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
To jak alternator o prądzie ładowania 100A Da rade uciągnąć dwa aku po 72A i elektryke samochodu plus system audio?
Musisz zrozumieć że podczas jazdy Twoje audio czy co masz zamiar tam montować nie będzie korzystało z aku tylko z alternatora. Dlatego jak wszystko połączasz to spadają obroty silnika. Rośnie obciążenie na alternatorze. Jedynym wyjściem jest montaż mocniejszego alternatora i jak Ci będzie mało na postoju to wtedy drugiego aku. Aku będziesz wykorzystywał tylko wtedy gdy silnik nie będzie pracował.
Vesper416 napisał/a:
no ale sprawdzałem i po tych 8-10 godzinach napięcie jest 14,55V a akumulator az skwierczy i słychać jak sie przelewa w środku i buzuje wiec juz sie wytwarza gaz.
Nie tylko napięcie aku jest ważne ale i gęstość elektrolitu i to mierząc właśnie ją sprawdza się poziom naładowania i zarazem stan akumulatora.
Ostatnio zmieniony przez Zukowaty Nie Paź 11, 2009 11:31, w całości zmieniany 1 raz
po tych 8-10 godzinach napiecie jest 14,55V a akumulator az skwierczy i slychac jak sie przelewa w srodku i buzuje wiec juz sie wytwarza gaz.
bo go smażysz za dużym prądem ładowania. Zdrowsze dla akumulatora jest dłuższe ładowanie mniejszym prądem niż szybkie dużym a to właśnie swojemu fundujesz......
_________________ -Nigdy nie rozmawiaj z idiotą.
Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.-
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum