Forum Klubu ROVERki.pl :: [rover 45 1,4 - gaz]
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[rover 45 1,4 - gaz]

Rezystor dmuchawy + duże pobieranie płyny z chłodnicy
Autor Wiadomość
Edwardosks 




Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 14
Skąd: Gliwice



Wysłany: Pią Paź 23, 2009 19:30   [rover 45 1,4 - gaz]

Witam mam dwa problemy
1. dmuchawa mi nie działa na biegach 1,2,3 znalazłem , ze chodzi o rezystor dmuchawy i , ze trzeba go wymienić tylko problem jest następujący
ktoś kiedyś w moim roverku już ten problem przerabiał zauważyłem to gdyż są tam wsadzone jakieś rezystorki zatem kupiłem w elektroniku 0,25W i zamontowałem jednak po tygodniu użytkowania skopciły się no i troszkę uszkodziła się wtyczka. moje pytanie jest następujące - znalazłem na allegro kilka rezystorów wraz z wtyczką niechcę kasy wtopić wiec czy ktoś kupował już taki rezystor do modelu 45 bo w opisach aukcji nie znalazłem nic , ze do modelu 45 pasują jednak wyglądowo są identyczne
Prosiłbym o poradę

ponizej podaje linki do aukcji

http://www.allegro.pl/ite...wy.html#gallery


http://www.allegro.pl/ite...er.html#gallery


http://www.allegro.pl/ite...civic_nowy.html




Problem nr 2

mam dość duże ubytki płynu z chłodnicy podczas jazdy raz na tydzień muszę wlać 0,5litr lub raz na 2,3 tygodnie 2 litry. Byłem z tym problemem u mechanika stwierdził , ze wszystko jest ok z chłodnicą ze nie widzi gdzie może znikać płyn. Po jakimś czasie zauważyłem , że auto gdy jedzie na gazie najczęściej na światłach gazuje pojechałem do specjalisty od instalacji gazowej stwierdził , ze mam za mało płynu w chłodnicy i dlatego mi gazuje i , ze instalacja gazowa powoduje większe zużywanie się płynu chłodniczego i powinienem mieć to na uwadze
. czy ktos już spotkał sie kiedyś z takim problemem?? czy da coś kupienie środka do uszczelnienia chłodnicy??

dodam iż na benzynie problem nie występuje, a instalacja gazowa została sprawdzona przez mechanika-gazownika oraz podłączona do komputera i wyszło , ze jest sprawna wiec w czym może tkwić problem

Z góry dziękuje za odpowiedzi do moich pytań

Pozdrawiam Krzysiek z czarnego Rovera 45
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Paź 23, 2009 19:30   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
BoloSr
[Usunięty]






Wysłany: Pią Paź 23, 2009 19:32   Re: [rover 45 1,4 - gaz]

co do drugiego to czos nei tak ale ja mam prawie rok LPG i nic nie dolalem wiec cos u ciebie nie jest tak jak trza moze ci przepuszcza gdzies na trojnikach ?? ? obieg wodny z parownikiem
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Pią Paź 23, 2009 19:40   

Edwardosks napisał/a:
kupiłem w elektroniku 0,25W i zamontowałem jednak po tygodniu użytkowania skopciły się
I sie dziwisz, ze sie zjaraly? Rezystory powinny miec wartosc 1ohm/10W.
Edwardosks napisał/a:
ze do modelu 45 pasują jednak wyglądowo są identyczne
Pasuja :ok: . Zreszta w ostatniej aukcji jest podany roverek 45.
Edwardosks napisał/a:
ze instalacja gazowa powoduje większe zużywanie się płynu chłodniczego
:shock: pierwsze slysze
Edwardosks napisał/a:
czy da coś kupienie środka do uszczelnienia chłodnicy??
Da ;) do reszty zapcha Ci nagrzewnice, chlodnice i kanaliki wodne.
Ostatnio zmieniony przez Lechos Pią Paź 23, 2009 19:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Edwardosks 




Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 14
Skąd: Gliwice



Wysłany: Pią Paź 23, 2009 19:48   

Czyli można zainwestować i kupić taki rezystor?
albo poszukać o szrotach :)

A problem z płynem chłodniczym najlepiej rozwiązać wizytą u mechanika pod katem chłodnicy czy można jakos samemu na to zaradzić.
Rozumiem , ze odradzacie środki uszczelniające chłodnice.

A tak poza tym kupiłem ostatnio taki środek firmy STp Formuła do silników zasilanych LPG - niby ma utrzymywać w czystości system paliwowy i ułatwiać rozruch był tani 10 zł więc kupiłem - czy ktoś juz coś takiego uzywał zdaje to egzamin??
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Pią Paź 23, 2009 19:52   

Uzywalem raz srodek tej firmy do czyszczenie wtryskiwaczy. Nie zauwazylem poprawy ani pogorszenia (wychodzina to, ze srodek ma dzialanie obojetne ;) )
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pią Paź 23, 2009 20:42   

Edwardosks napisał/a:
Rozumiem , ze odradzacie środki uszczelniające chłodnice.

jak nie chcesz mieć problemów z ogrzewaniem to odradzam wszelkie takie wynalazki uszczelniające bo się zdziwisz jak ja kiedyś
 
 
Legion1349 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 246
Skąd: Katowice

Land Rover Freelander

Wysłany: Sob Paź 24, 2009 09:58   

Rozumiem, że na 4tym biegu dmuchawa Ci działa (siłą rzeczy powinna bo 4ty bieg nie ma rezystora). Rezystor dobry wcześniej kupiłeś tylko że pewnie miał za mały amperaż. Orientacyjnie podam, że wartośc rezystorów wynosi:
najmniejszy - 1,6 om,
średni - 1,4 om,
największy ( gruby drut ) - 0,5 om.

Każdy z nich odpowiada za jeden bieg wentylatora, 4 bieg jest bez rezystora. Jeżeli nie działa ci jeden z biegów wentylatora to oznacza że padniety jest jeden z tych oporników.
Wg mnie możesz użyć rezystora o oporności 1om (obojetnie który masz uszkodzony) ale ważne aby miał odpowiednia tzw odporność prądowa.
Prąd płynący do wentylatora osiąga duża wartość więc z prawa Ohma można wyliczyć I=U/R przy zastosowaniu rezystora 1om wartośc prądu który będzie przez niego przepływał wynosi I=12/1 czyli 12A Więc aby nie spalić nowego rezystora proponuje kupić i wlutowac taki o Parametrach R=1om I=20A do kupienia w każdym sklepie elektronicznym. Moim zdaniem to lepszy sposób niż kupowanie rezystora za 85zł :O za taki rezystor mocy wydasz max kilka zł a efekt będzie taki sam jak byś dał te 85zł. CO do STP ja używam formułę do czyszczenia wtryskiwaczy, a czy to pomaga nie wiem, jakoś specjalnie nie zauważyłem żeby mi mniej palił.
_________________
Nie gore-tex, a chęć szczera, zrobi z Ciebie globtrotera!
 
 
 
drlubicz 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 239
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sob Paź 24, 2009 11:28   

szybciej ubywać będzie płynu w silniku na gazie bo temeratura spalania gazu jest wyższa niż benzyny i układ chlodzenia odbierze więcej ciepła i przez to szybciej paruje a dwa że czymś trzeba ten gaz skroplić i też płyn na to idzie , ale napewno nie będzie to dwa litry na miesiąc
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sob Paź 24, 2009 11:43   

drlubicz ciekawa teoria nie powiem :wink:
miałem dwa auta z grupy VAG na gazie i płynu nic nie ubywało, co ty na to?
drlubicz napisał/a:
czymś trzeba ten gaz skroplić i też płyn na to idzie

płyn podgrzewa reduktor i tylko tyle i nie ma prawa gdzieś tam sobie wsiąkać
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Sob Paź 24, 2009 13:35   

Edwardosks napisał/a:
ze instalacja gazowa powoduje większe zużywanie się płynu chłodniczego i powinienem mieć to na uwadze


szczerze mówiąc nie spotkałem się jeszcze z tak głupim tłumaczeniem
zrobiłem już sporo km na gazie ale nie mogę pojąć co autor tych słów miał na myśli
instalacja gazowa jest połączona z chłodzeniem samochodu tylko w celu podgrzania parownika i jest to szczelny obieg zamknięty - nie ma prawa ubywać płynu chyba że gdzieś jest nieszczelność (np w parowniku, na trójnikach itp) więc tłumaczenie gaziarza jest idiotyczne
żeby na 100% sprawdzić czy przyczyną jest parownik czy "stałe" wyposażenie samochodu można odpiąć układ chłodzenia od parownika i pojeździć jakiś czas na benzynie - będzie wtedy wiadomo gdzie szukać usterki

drlubicz - bez obrazy ale Twoja teoria jest błędna - z układu chłodzenia może i odparowuje trochę płynu i ze względu na panujące nadciśnienie korek w zbiorniku wyrównawczym czasem upuszcza jego nadmiar ale to może spowodować co najwyżej ubytek powiedzmy 100ml/rok, a zasilanie chłodziwem parownika nie powoduje jego zużywania tylko potrzebę dolania większej ilości płynu zaraz po montażu instalacji LPG
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sob Paź 24, 2009 13:49   

darek_wp a spotkałeś się może ze stwierdzeniem że na gazie auto bierze olej?
 
 
praktis 



Pomógł: 55 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 736
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Sob Paź 24, 2009 14:14   

szosownik napisał/a:
darek_wp a spotkałeś się może ze stwierdzeniem że na gazie auto bierze olej?


Ja słyszałem. Ale słyszałem też, że w Klewkach lądowało UFO i talibowie :lol:
_________________
Kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle ...
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sob Paź 24, 2009 15:15   

praktis napisał/a:
że w Klewkach lądowało UFO i talibowie :lol:

nie ufo tylko samolot z talibami :haha:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 400/45/MG ZS] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Pią Lut 18, 2011 21:07
kasjopea
Brak nowych postów [Rover 414-98]wahacz rover 414 gdzie znaleść tanio !!!!
gandzia1969 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Czw Wrz 30, 2010 14:28
gandzia1969
Brak nowych postów [rover 416] Problem z odpaleniem rover 416 1.6 b Brak paliwa
maciejblaz Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 19 Nie Sie 24, 2014 12:10
zacekpl
Brak nowych postów [rover 400 1998r]Moj Rover 400 strasznie przerywa
i
matijas2007 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Sro Sie 26, 2009 12:07
sobrus
Brak nowych postów [ROVER 400]Brak napisu ROVER na silniku
14K4FP82
STARYKURA Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 20 Sob Sty 02, 2010 15:04
NEOSSS



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink