Forum Klubu ROVERki.pl :: [Freelander] Wyciek oleju spod głowicy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Freelander] Wyciek oleju spod głowicy
Autor Wiadomość
hehe 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 33
Skąd: zmc



Wysłany: Sro Paź 28, 2009 23:53   [Freelander] Wyciek oleju spod głowicy
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2001

Witam,

mam problem z moim ferdkiem, a mianowicie po wymianie uszczelki pod głowicą cieknie mi olej prawdopodobnie spod głowicy po lewej stronie, na tyle mocno że zostawia spore ślady po sobie.

konkretnie:
miałem duże ubytki wody w chłodnicy i majonez w oleju wiec jasne: HGF wiec wymieniłem uszczelkę pod głowicą (sprzedano mi zwykłą metalową - było na niej napisane rover po 87r.), wszystkie możliwe uszczelki powyżej uszczelki głowicy no i oddałem do planowania głowice (mechanicy co planowali że jak na rowerową głowice to jest w bdb stanie i tylko delikatnie trzeba było zebrać) (jak dotąd robiłem to w typowych silnikach 8 zaworowych)
po wymianie ubytek wody znikną, olej czyściutki ALE:
cała lewa strona silnika jest w oleju, cieknie i to bardzo spod głowicy (bo nie widziałem tam innego miejsca skąd by mogło wyciekać) a po umyciu silnika po chwili pracy silnika olej już kapał na podłogę z czasem pojawił się delikatnie też na całej uszczelki.

mam klika podejrzeń co do powodów:
- nie wymieniłem śrub i może nie dociągnęło dobrze głowicy (ale trzyma poziom płynu chłodniczego i auto pali bez zarzutu)
- może magistrala olejowa jest powodem (wcześniej o niej nawet nie wiedziałem i nie wiem gdzie jej szukać)
- czytałem na forum o tym że po szpilkach może wyciekać płyn to by się może i zgadało ale z tyłu też widać że płynie (jest śrubka do trzymania miarki olejowej - po niej by płynęło)

dodam że wraz z wymiana (i wyciekiem) pojawił się świst na wolnych obrotach (nie od razu tylko po chwili pracy)

no i teraz przymierzam się do ponownego rozebrania mojego silniczka ale może mi coś poradzicie, może wystarczy tylko ponowne dociągniecie śrub??

tym razem mam zamiar wymienić uszczelkę na tą nowego typu (gdyż moja głowica była raczej w dobrym stanie), nowe szpilki, planowanie chyba sobie odpuszczę, i nie wiem co zrobić z magistrala olejową.

jak miałem rozebrany sinik zauważyłem że tuleje cylindrów obracają się i nie są zamocowane na sztywno - czy to normalne??

[ Dodano: Wto Paź 20, 2009 17:20 ]
tak się przypominam z problemem

popytałem jeszcze i ktoś mi mówił że po HGF trzeba wymienić zimernigi na wale bo tamtędy będzie tak lało... ma ktośjeszcze jakieś ciekawe pomysły na mój problem??

[ Dodano: Sro Paź 28, 2009 23:53 ]
żadnych pomysłów mniej lub bardziej ciekawych na mój problem??
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Gru 20, 2010 00:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Paź 28, 2009 23:53   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10927
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Paź 29, 2009 00:06   

przede wszystkim bez pośpiechu dokładnie zlokalizuj wyciek...
skoro cieknie szybko, to musi być z jakiegoś kanału olejowego, więc albo gdzieś jest nieszczelność przy przechodzeniu kanałku z jednej częśći w drugą i być może jeszcze zator...
jeszcze pytanie - czy wałki rozrządu były wyjmowane? jeśli tak, to calkiem możliwe, że wyciek jest z rozpołowienia głowicy... (to będzie nad kolektorami , a a nie pod), wtedy musisz tylko rozpołowić głowicę, oczyścić wszystko i dać nową uszczelkę w płynie, a jeśli nawet będzie to wyciek spod głowicy, to zostaje Ci jedynie kupić uszczelkę jeszcze raz i wypadałoby jednak śruby i złożyć wszystko od nowa... trochę pracy, ale nie ma co panikować ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Nie Lis 01, 2009 01:02   

hehe, moze ciec z pod pokrywy zaworow, takze z uszczelniaczy na walkach
 
 
 
hehe 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 33
Skąd: zmc



Wysłany: Nie Lis 01, 2009 09:39   

pierwsze o czym pomyślałem to uszczelniacze na wałkach rozrządu wiec wymieniłem i pokrywa zaworów i połączenie gdzie się rozpoławia głowice wiec uszczelniłem.

wiec niewiele możliwości mi zostaje... obstawiam za długie śruby na głowicy z tym że czemu z kompresją jest ok a puścił sie olej.
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10927
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Lis 01, 2009 10:53   

tuleje za mocno wystają... ?? :hm:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Nie Lis 01, 2009 12:12   

Jezeli obracales tulejami to teraz wyciagnij je i oczysc dol, nastepnie albo uszczelniacz albo np. Loctite i trzeba tuleje wkleic pamietajac aby je rowno wcisnac, najlepiej przylozyc cos plaskiego do bloku i obstukac tuleje...
Potem uszczelka, nowe szpilki i wsio...
 
 
 
hehe 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 33
Skąd: zmc



Wysłany: Nie Lis 01, 2009 14:20   

czy będę musiał zdjąć miskę żeby te tuleje potem wkleić... a co jak będą ciut przy długie, czy raczej nie powinny być dłuższe te tuleje?? oprócz wklejania tych tulei to jdą tam jakieś uszczelniacze??

i co odnoście magistrali olejowej, coś ją ruszać??
 
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Nie Lis 01, 2009 18:24   

hehe tuleje wyjda Ci razem z tlokami i korbowodami a wiec sciagamy miske, odkrecamy magistrale, wyciagamy szpilki glowicy, sciagamy glowice, spadnie nam magistrala, nastepnie odkrecamy stopki kobrowodow i wyciagamy panewki(pamietajmy by nie zamienic stopek) i ladnie wyciagamy tuleje. Tuleje powinny byc na oringu ale moze wkleic je na Loctite
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] FAQ z nr częsci
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 2 Czw Lut 08, 2018 14:05
SyntaX
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Linki do stron z przydasiami do Freelandera
sknerko Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Czw Cze 02, 2016 09:32
sknerko
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Foto poradnik demontaż konsoli środkowej.
Proszę o przypięcie do FAQ
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Nie Wrz 09, 2012 07:21
SyntaX
Brak nowych postów [Freelander] Wyciek oleju
tomalo Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 4 Nie Maj 25, 2008 14:16
AndrewS
Brak nowych postów [Freelander] Wyciek oleju
tomalo Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 11 Pon Lut 09, 2015 20:18
Yogi92



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink