Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45 1.6i 00r] Wałek rozrządu
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45 1.6i 00r] Wałek rozrządu

wymiana
Autor Wiadomość
mars 




Dołączył: 20 Paź 2009
Posty: 15
Skąd: Łódź/Letterkenny



Wysłany: Pon Paź 26, 2009 22:43   [R45 1.6i 00r] Wałek rozrządu

Mam pytanie. Czy wymiana wałka rozrządu to bardzo skomplikowana rzecz? I czy potrzebne są specjalistyczne narzędzia? I czy w ogóle Waszym zdanie można skrzywić wałek "niechcący", to znaczy dokręcając głowicę klucz się "zesmyknął" i kolega rozwalił krawędź głowicy. Po sklejeniu wszystko wygląda ok, ale silnik nie chodzi ok i boję się że wałek może ucierpiał. Proszę o Waszą opinię. Mam nadzieję że dobrze to wyjaśniłem i wiecie o co mi chodzi. Pozdrawiam
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Paź 26, 2009 22:43   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Wto Paź 27, 2009 05:43   

Do wymiany wałka rozrządu potrzeba będzie klucza nasadowego nr 8 - do odkręcenia górnego dekla silnika, tegoż samego do odkręcenia górnej skrzynki wałków rozrządu oraz klucza nr 17 do odkręcenia koła pasowego wałka, a także klucza nr 10 i też nr 8 - do odkręcenia pokrywki rozrządu oraz imbus nr też 8 - do odkręcenia śruby napinacza paska rozrządu.
Jeśli silnik ma zapłon z kopułką - to też trzeba ją odkręcić (klucz nr 8 czy 7), bo z jednej strony przykręcona ona jest do górnej skrzynki wałków, a z dołu do głowicy.

Ale wydaje mi się, że nie trzeba będzie wymieniać wałka. W tych silnikach wykonane są one z na prawdę porządnie twardego żeliwa, żeby go skrzywić to trzeba by chyba całym samochodem na niego stanąć, ich nawet nie da się zarysować. Wg mnie, to byłoby zupełnie nieprawdopodobne, żeby przy dokręcaniu śrub silnika (głowicy) urazić wałek.
Może przy tym coś się odłupało ale od aluminiowych elementów silnika (ww. górna skrzynka), poszło pomiędzy krzywkę wałka i popychacz i coś uszkodziło?

Proponowałbym gorąco dokładnie przejrzeć wszystkie popychacze zaworów (szklanki) pod względem uszkodzeń i defektów.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
mars 




Dołączył: 20 Paź 2009
Posty: 15
Skąd: Łódź/Letterkenny



Wysłany: Wto Paź 27, 2009 19:37   

czy to problem wszystko rozebrać, choć wiele już robiłem to nigdy nie rozbierałem wałków, szklanek itp. Jestem jednak otwarty na podpowiedzi jak do tego się zabrać. Rozumiem że wałek zdjąć to nie problem ale dalej?
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Wto Paź 27, 2009 19:41   

podstawowe pytanie: czy poradzisz sobie z ustawieniem rozrzadu?
 
 
 
mars 




Dołączył: 20 Paź 2009
Posty: 15
Skąd: Łódź/Letterkenny



Wysłany: Wto Paź 27, 2009 19:46   

to akurat mam opanowane
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Wto Paź 27, 2009 20:00   

mars napisał/a:
Jestem jednak otwarty na podpowiedzi jak do tego się zabrać

Pamietac o kolejnosci i sile odkrecania i dokrecania srubek od dekla zaworow i gornej skrzynki walkow. Zaopatrzyc sie przed robota w 4 uszczelniacze na walki rozrzadu, klej Loctite 510 do sklejenia rozpolowienia glowicy (gornej skrzynki walkow) i dobry magnes do wyciagania szklanek.
 
 
 
mars 




Dołączył: 20 Paź 2009
Posty: 15
Skąd: Łódź/Letterkenny



Wysłany: Wto Paź 27, 2009 21:14   

no dobra, ale dlaczego potrzebny jest klej. Do wyjęcia szklanek trzeba zdjąć wałek rozrządu, tak? wtedy będę mógł dobrze wszystkie obejrzeć. A tak przy okazji jaka powinna być kompresja. Bo może to jest sposób sprawdzenia czy aby wszystko ok z zaworami.
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Wto Paź 27, 2009 21:35   

mars napisał/a:
no dobra, ale dlaczego potrzebny jest klej.
Poniewaz nie wystepuje tam uszczelka. Loctite 510 nie jest to typowy klej lecz tak zwana plynna uszczelka.
mars napisał/a:
Do wyjęcia szklanek trzeba zdjąć wałek rozrządu, tak?
Zgadza sie.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] Wałek rozrządu ma wżer - jak naprawić
klej?
dawidd Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Czw Lut 26, 2009 22:04
AndrewS
Brak nowych postów [R 400] Wałek rozrządu, wtryski, niebiesko dymi.
Bogdan7014 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Nie Lip 07, 2019 17:59
Bogdan7014
Brak nowych postów [rover 45 1,8 ] wałek ssący czy wałek wydechowy??
dawidek126 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Nie Lut 25, 2018 22:43
sTERYD
Brak nowych postów [R45 20 idt]-paski rozrzadu
Paski rozrzadu
hrv Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Wto Maj 26, 2009 07:37
DANTE79R
Brak nowych postów [R 400] Co ile wymiana rozrządu?
marian_666 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pon Paź 07, 2013 20:12
marian_666



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink