Forum Klubu ROVERki.pl :: [ R25 2000rok diesel ] - Problem z włączaniem świateł mijani
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[ R25 2000rok diesel ] - Problem z włączaniem świateł mijani
Autor Wiadomość
Mario25 



Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 3
Skąd: Leszno



Wysłany: Pią Lis 13, 2009 01:18   [ R25 2000rok diesel ] - Problem z włączaniem świateł mijani

Problem mojego roverka polega na tym, że w momencie uruchomienia silnika przy niskiej temperaturze na zewnątrz (jesień, zima) i włączeniu świateł mijania ich zapalenie następuje po dłuższej chwili. Przy obecnej temperaturze dodatniej (ok. 10 stopni) światła mijania włączają się po 1-2 minutach. Ale jak pamiętam zeszłej zimy przy bardzo niskich temparuturach ujemnych musiałem odczekć 5-10 minut ! aby ruszyć ze swiatłami mijania lub jechać bez świateł przez kilka kliometrów. Dodam, że silnik odpala bezproblemowo. Co ciekawe światła drogowe (długie) zapalają się od razu. Proszę o pomoc jak usunąć tą usterkę. Zbliża się kolejna zima.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lis 13, 2009 01:18   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Pią Lis 13, 2009 01:28   

Dziwne zjawisko :shock: . Dobry elektryk się kłania :ok:
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pią Lis 13, 2009 02:01   

Jeżeli umiesz czytać po niemiecku zapraszam :wink:
http://forum.mg-rover-fre...4273.0/all.html

Niestety muszę dowidzieć tobie ze twój MFU która steruje światłami mijania oraz np wycieczkami jakoś przymarza i potrzebuje czasu żeby sie rozgrzać :neutral:

Spróbuj tez włączyć tylna wycieraczkę z tylu jak sie światła jeszcze nie pala to sie tobie tez nie włączy dopiero po kilka sekundach albo minutach :cry: :neutral:

Jakiegoś rozwiązanie nie ma, jedynie proponują wmontować ogrzewanie postojowe.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Lis 13, 2009 08:01   

Remi55 napisał/a:
MFU która steruje światłami mijania

MFU steruje światłąmi mijania :shock: ... kurde na schemacie R200 o ile pamieram instalacja świateł mijania/drogowych omija MFU .. czyżby w R25 to zmienili ?? :roll: ściągnac rave i na podstawie schematów sprawdzić układ :ok: ja bym raczej obstawiał przełacznik świateł przy kierownicy na chłopski rozum :roll:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Pią Lis 13, 2009 08:22   

Brt ma rację, jak w r200 tak i w R25 światła nie mają modułu sterującego, po drodze są tylko bezpieczniki i przełącznik i to właśnie on jest najczęściej problemem - zabrudzone lub przegrzane styki - nie ma przekaźników pośredniczących więc przełącznik jest elementem najbardziej obciążonym
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Lis 13, 2009 09:36   

darek_wp napisał/a:
nie ma przekaźników pośredniczących więc przełącznik jest elementem najbardziej obciążonym

dokładnie ... dlatego sobie dorobiłem przekaźnik do świateł mijania, co poza odciążeniem przełącznika spowodowało także poprawę oświetlenia (zminimalizowało spadek napięcia na instalacji) :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pią Lis 13, 2009 09:41   

Ahh sorry nie popatrzyłem na rok :mrgreen: :/ Te ostanie Roverki maja tak ze nawet trzeba światła mgłowe odblokować :wink: I potem to zmienili jakoś :wink:

[ Dodano: Pią Lis 13, 2009 09:40 ]
Cytat:
dokładnie ... dlatego sobie dorobiłem przekaźnik do świateł mijania, co poza odciążeniem przełącznika spowodowało także poprawę oświetlenia (zminimalizowało spadek napięcia na instalacji) :ok:


:mrgreen: o proszę fakt spadek napięcia u mnie jest tez widoczny :razz:

[ Dodano: Pią Lis 13, 2009 09:41 ]
Chyba panie Bartku trzeba będzie takie coś tez wykombinować u siebie :mrgreen: Tylko już mój schowek elektryczny jest tak napakowany przekaźnikami ze się nikt z tego nie wyzna :razz:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Lis 13, 2009 09:52   

u mnie było ok 1,3V spadku ... a przekaźnik dałem pod maską przy pompie ABSu ... zasilanie z alternatora bezpośrednio osobnym przewodem 6 mm2 a później doprowadzenie do świateł 2,5 mm2, sterowanie z lewej lampy wzięte i .... stała się światłość :)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Pią Lis 13, 2009 10:33   

Brt, a bezpiecznik zapodałeś w ten nowy obwód ? warto go tam mieć :smile:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Lis 13, 2009 10:43   

darek_wp, a jak myślisz :P ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pią Lis 13, 2009 10:55   

Brt, Jak ja to mam rozumieć :mrgreen:

czyli zrobiłeś to tak ze odciąłeś przewód który idzie od stacyjki do świateł przednich, wstawiłeś tam przekaźnik który bierze prąd od razu z alternatora i kabelki przecięte idą do niego :wink: :?: :razz:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Lis 13, 2009 11:04   

nic nie odcinałem ;) dołożyłem tylko przewody A-->P P-->LL i P-->LP oraz sterujacy z LL-->P. W lampach wyjąłem z kostek orginalne końcówki i zagniotłem własne na doprowadzonych przewodach, w ten sposób mogę szybko wrócić do orginału :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Pią Lis 13, 2009 11:09   

Brt napisał/a:
darek_wp, a jak myślisz


:oops: no wiesz - nie opisałeś :razz: a warto o tym przypominać mniej zaprawionym w bojach z elektrycznością :smile:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Lis 13, 2009 11:14   

darek_wp napisał/a:
a warto o tym przypominać mniej zaprawionym w bojach z elektrycznością

zgadzam się całkowicie :) :ok: niebezpiecznik ważna rzecz ;) czasem chroni przed ogniskiem ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [ r25 2.0 diesel 2000rok] Nierówno chodzi na zimnym silniku
wisnia Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 24 Sro Lis 10, 2010 14:49
Jugol
Brak nowych postów [R 220] problem z regulacją swiateł
kadzaf Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Sro Gru 10, 2008 15:58
kadzaf
Brak nowych postów [R25 1.4 16V '00r.] Problem z regulacja świateł
carlito11 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Sro Mar 26, 2008 16:23
PHJOWI
Brak nowych postów [200 2.0 diesel '97] Problem z odpaleniem
matlacz Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Wto Gru 02, 2008 12:54
matlacz
Brak nowych postów [MG ZR 2.0 diesel 2003r] Problem z silnikiem
big1988 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sob Wrz 05, 2009 20:16
ADAM1



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink