Wysłany: Pią Lis 13, 2009 01:18 [ R25 2000rok diesel ] - Problem z włączaniem świateł mijani
Problem mojego roverka polega na tym, że w momencie uruchomienia silnika przy niskiej temperaturze na zewnątrz (jesień, zima) i włączeniu świateł mijania ich zapalenie następuje po dłuższej chwili. Przy obecnej temperaturze dodatniej (ok. 10 stopni) światła mijania włączają się po 1-2 minutach. Ale jak pamiętam zeszłej zimy przy bardzo niskich temparuturach ujemnych musiałem odczekć 5-10 minut ! aby ruszyć ze swiatłami mijania lub jechać bez świateł przez kilka kliometrów. Dodam, że silnik odpala bezproblemowo. Co ciekawe światła drogowe (długie) zapalają się od razu. Proszę o pomoc jak usunąć tą usterkę. Zbliża się kolejna zima.
SPAMU¦
Wysłany: Pią Lis 13, 2009 01:18 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
MFU steruje światłąmi mijania ... kurde na schemacie R200 o ile pamieram instalacja świateł mijania/drogowych omija MFU .. czyżby w R25 to zmienili ściągnac rave i na podstawie schematów sprawdzić układ ja bym raczej obstawiał przełacznik świateł przy kierownicy na chłopski rozum
Pomógł: 248 razy Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 1651 Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz
Wysłany: Pią Lis 13, 2009 08:22
Brt ma rację, jak w r200 tak i w R25 światła nie mają modułu sterującego, po drodze są tylko bezpieczniki i przełącznik i to właśnie on jest najczęściej problemem - zabrudzone lub przegrzane styki - nie ma przekaźników pośredniczących więc przełącznik jest elementem najbardziej obciążonym
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
nie ma przekaźników pośredniczących więc przełącznik jest elementem najbardziej obciążonym
dokładnie ... dlatego sobie dorobiłem przekaźnik do świateł mijania, co poza odciążeniem przełącznika spowodowało także poprawę oświetlenia (zminimalizowało spadek napięcia na instalacji)
Ahh sorry nie popatrzyłem na rok Te ostanie Roverki maja tak ze nawet trzeba światła mgłowe odblokować I potem to zmienili jakoś
[ Dodano: Pią Lis 13, 2009 09:40 ]
Cytat:
dokładnie ... dlatego sobie dorobiłem przekaźnik do świateł mijania, co poza odciążeniem przełącznika spowodowało także poprawę oświetlenia (zminimalizowało spadek napięcia na instalacji)
o proszę fakt spadek napięcia u mnie jest tez widoczny
[ Dodano: Pią Lis 13, 2009 09:41 ]
Chyba panie Bartku trzeba będzie takie coś tez wykombinować u siebie Tylko już mój schowek elektryczny jest tak napakowany przekaźnikami ze się nikt z tego nie wyzna
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
u mnie było ok 1,3V spadku ... a przekaźnik dałem pod maską przy pompie ABSu ... zasilanie z alternatora bezpośrednio osobnym przewodem 6 mm2 a później doprowadzenie do świateł 2,5 mm2, sterowanie z lewej lampy wzięte i .... stała się światłość
czyli zrobiłeś to tak ze odciąłeś przewód który idzie od stacyjki do świateł przednich, wstawiłeś tam przekaźnik który bierze prąd od razu z alternatora i kabelki przecięte idą do niego
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
nic nie odcinałem dołożyłem tylko przewody A-->P P-->LL i P-->LP oraz sterujacy z LL-->P. W lampach wyjąłem z kostek orginalne końcówki i zagniotłem własne na doprowadzonych przewodach, w ten sposób mogę szybko wrócić do orginału
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum