Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45 1.4] Jak dotrzeć do zbiornika na płyn do spryskiwaczy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45 1.4] Jak dotrzeć do zbiornika na płyn do spryskiwaczy
Autor Wiadomość
IROLA 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 406
Skąd: Przemyśl



Wysłany: Pon Lis 02, 2009 09:58   [R45 1.4] Jak dotrzeć do zbiornika na płyn do spryskiwaczy

Dziś rano zobaczyłem, że jest minus 6 oC, wówczas przypomniałem sobie, że zapomniałem wymienić płyn do spryskiwaczy (Roverek stoi "pod chmurką"). Dziś więc to zrobię - oczywiście poczekam aż się ociepli aby się nie okazało, że "złapało" płyn w zbiorniku czy też w wężykach. Ponieważ miałem napełniony cały zbiornik (prawie 6 litrów - nie pytajcie dlaczego) a praktycznie nie było potrzeby używać płynu - myślę, że jest go tam dużo. Moje pytanie - czy można dostać się do zbiornika tak aby zobaczyć, czy jest mało płynu -wówczas go "wypsikam" czy jest go dużo - wówczas oszczędzając pompkę/pompki wolałbym go wylać - może jest gdzieś koreczek spustowy ?
Ostatnio zmieniony przez Brt Pon Lis 02, 2009 09:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lis 02, 2009 09:58   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Lis 02, 2009 10:02   

Nie ma koreczka ... wypsikaj trochę, uzupełnij płynem zimowym i na obecne temperatury to wystarczy.... później znowu jak pojeździsz dolej znowu zimowy i już ... nic mu nie będzie :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pon Lis 02, 2009 10:05   

lub dolać koncentratu
ja u siebie spuściłem płyn zdejmując przewód ze spryskiwacza i pompowałem go do bańki całe 6l :wink:
 
 
walkie 




Pomogła: 19 razy
Dołączyła: 14 Sie 2006
Posty: 2981
Skąd: Lubnów/Wroc/Krk

Rover 45

Wysłany: Pon Lis 02, 2009 10:09   

Można kupić w takiej małej buteleczce koncentrat zimowego i dolać do tego letniego.
Albo flaszkę denaturatu tylko capić będzie konkretnie ;)
_________________
Nic nie trwa wiecznie...
 
 
 
JeRRy3D 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 258
Skąd: Wałbrzych



Wysłany: Pon Lis 02, 2009 10:15   

Nie wiem, jak w 45-ce, ale ja ostatnio wyciągałem baniak ze swojej 400ki. Generalnie, albo ściągasz osłonę silnika, albo odkręcasz 2, 3 wkręty prawego przedniego nadkola i zerkasz. Bez kanału lepsze rozwiązanie, niż pałowanie się z osłoną.

Przy tak "wysokiej" jeszcze temperaturze raczej na 100% złapały Ci same przewody i pewnie "góra" zbiorniczka, co nie rzutuje, bo płyn zaciągany jest z jego (chyba) dolnej części. Na pewno Ci tego nie skuło, więc podjedź sobie z ciepłym motorem do jakiegoś marketu (jeżeli taki masz w okolicy), gdzie jest parking "kryty". Po 15 min pewnie odpuszczą przewody. "Wypsikaj" co masz z baniaka i po problemie ;)

Dziś pewnie temp na plusie, to z zagrzanym motorem same przewody powinny odpuścić. Pognieć w palcach wężyki i próbuj wypłukać płyn. Słuchaj czy pompka pracuje. Jak pracuje - nie ma dramatu. Jak ją złapało - musisz odczekać w ciepłym i nic nie zrobisz.
 
 
 
IROLA 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 406
Skąd: Przemyśl



Wysłany: Pon Lis 02, 2009 10:16   

Mam koncentrat i rano o tym właśnie pomyślałem - lecz jeżeli rzeczywiście jest tam np z 4 - 5 litrów - to nie wypsikam tego przez całą zimę (sporadycznie używam) i nadal nie będę wiedział na 100 % do jakiej temperatury wytrzyma. Ale cóż - chyba i tak będzie to lepsze wyjście niż zdejmować koło i nadkole (chyba wystarczy ?) i oceniać wzrokowo ile go tam jest. Więc zrobię tak : doleję koncentratu i po ilości jego "dolania" oblicze ich 'stosunek" a co za tym idzie : "wytrzymałość na temperaturę". Jeżeli wejdzie z 2 litry to wytrzyma do -20 (jeżeli dobrze pamiętam koncentrat ma chyba do -60, jestem w pracy a koncentrat został w piwnicy).

Nie w temacie lecz - podpowiedzcie na przyszłość :
Każda odpowiedz coś wnosi - więc chciałbym każdemu podziękować lecz czy nie będzie to z mojej strony nadużyciem - czy administratorzy - mają coś przeciw ?
Ostatnio zmieniony przez IROLA Pon Lis 02, 2009 10:27, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
walkie 




Pomogła: 19 razy
Dołączyła: 14 Sie 2006
Posty: 2981
Skąd: Lubnów/Wroc/Krk

Rover 45

Wysłany: Pon Lis 02, 2009 10:18   

IROLA, po prostu używaj częściej spryskiwacza - to płyn wykończysz szybciej. Widoczność to podstawa! ;)
Swoją drogą, ja nie wiem jak Wam płynu starcza na pół roku - ja co miesiąc dolewam u siebie.
_________________
Nic nie trwa wiecznie...
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Lis 02, 2009 10:20   

Cytat:
Swoją drogą, ja nie wiem jak Wam płynu starcza na pół roku - ja co miesiąc dolewam u siebie.

dokładnie ... ostatnio prawie cały zbiornik wypsikałem na tracie 100km :roll:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
JeRRy3D 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 258
Skąd: Wałbrzych



Wysłany: Pon Lis 02, 2009 10:21   

walkie napisał/a:
Można kupić w takiej małej buteleczce koncentrat zimowego i dolać do tego letniego.
Albo flaszkę denaturatu tylko capić będzie konkretnie ;)


Można, pod warunkiem, że zrobisz to zawczasu (czyt. na plusowych temperaturach) i masz gwarancję, że wszystko się ładnie pomiesza. Teraz, gdy nie wiadomo gdzie i co złapało (może być warstewka lodu na górze odcinająca wlew od reszty płynu) to raczej nie rozwiąże problemu. Ja próbowałbym - póki czas i warunki - "odmrozić" stan obecny i pozbyć się starego płynu. Wtedy zalewając nowy wiem ile weszło (czy drożne). Lejąc teraz sam koncentrat można "polać lód" i zalać tylko szyjkę wlewu myśląc, że jest po temacie.
 
 
 
IROLA 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 406
Skąd: Przemyśl



Wysłany: Pon Lis 02, 2009 10:23   

Ja jeżdżę codziennie 25 km tylko po mieści w tym 60 % korek - pogoda jakoś taka ładna była ostatnio i nie wypsikałem. Trasę mam stała i ponieważ jestem prezydentem miasta to dla mnie jest zawsze uprzątnięta ..... hi hi hi.

Z tym prezydentem oczywiście żartowałem - ale fakt: jeżdżę główną trasą przez miasto i jest ona często sprzątana przez takie ćoś żółto/pomarańczowe : jeździ, pryska i zamiata.
Ostatnio zmieniony przez IROLA Pon Lis 02, 2009 10:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
JeRRy3D 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 258
Skąd: Wałbrzych



Wysłany: Pon Lis 02, 2009 10:25   

IROLA napisał/a:
Ale cóż - chyba i tak będzie to lepsze wyjście niż zdejmować koło i nadkole (chyba wystarczy ?) i oceniać wzrokowo ile go tam jest.


Żadne koło! Żadne lewarki, itp. Skręcasz sobie kółkiem w lewo, odkręcasz 3 wkręty i wszystko widzisz (3 minuty pracy i 1 śrubokręt), choć i tak nie wiem, co to Tobie da. Bez względu na to, mało czy dużo płynu szukałbym rozwiązania - szybko odmrozić i pozbyć się zamarzającego syfu w całości.
Ostatnio zmieniony przez JeRRy3D Pon Lis 02, 2009 10:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
IROLA 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 406
Skąd: Przemyśl



Wysłany: Pon Lis 02, 2009 10:28   

Tak zrobię : tylko sposób pozbycia - jest uzależniony od ilości płynu w zbiorniku. Po pracy odkręcę i zobaczę.
 
 
walkie 




Pomogła: 19 razy
Dołączyła: 14 Sie 2006
Posty: 2981
Skąd: Lubnów/Wroc/Krk

Rover 45

Wysłany: Pon Lis 02, 2009 10:35   

Przecież nie było takiego mrozu, żeby nie wiadomo ile zamarzło. Przy ciepłym silniku jak się trochę auto ruszy to raczej będzie psikać. Zwykły letni płyn nie zamarza przy 0 stopni bo to nie jest czysta woda.
_________________
Nic nie trwa wiecznie...
 
 
 
JeRRy3D 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 258
Skąd: Wałbrzych



Wysłany: Pon Lis 02, 2009 10:36   

Myślę, że "wypsikanie" jednego baniaka płynu pompki Ci nagle nie zabije ;) .
Żeby było jej lżej - ściągnij wężyki z końcówek spryskiwacza (mniejsze opory :) , wyciągnij je na zewnątrz i pompuj ;) . Bardziej martw się żeby odpuściło, to co ścięło.

powodzonka
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Lis 02, 2009 11:12   

W tym wątku jedno widzę ... z prostej czynności robi się doktorat prawie ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
hertz25 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Paź 2009
Posty: 538
Skąd: Maków Maz

Rover 200

Wysłany: Pon Lis 02, 2009 11:33   

podepne sie pod temat wlalem wczoraj plyn do spryskiwaczy do pelna ze w tej rurce bylo :grin: i dzis rano w tej rurce niema tylko w tym zbiorniczku jest czyzby jakis przeciek czy ta rurka niby jest odzielna czy jak ,bo jak sie laczy z tym zbiorniczkiem to jest tam jakby uszczelka tak jest u mnie i tam jest mokro co z tym zrobic
_________________
....special stereo system ....
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Pon Lis 02, 2009 11:40   

...jak masz dużo tego płynu, a chcesz się go pozbyć szybko, metoda stara jak świat: wężyk na tyle długi, żeby był poniżej zbiorniczka i przypominamy sobie jak się wino tacie z butli podkradało :mrgreen: , czyli zaciągasz i samo leci panie- smak płynu zimowego w gębie bezcenny :hahaha: , no ale Ty masz lepiej - masz letni, to i może będzie smakowy. Powodzenia i pozdrawiam :wink:
Ostatnio zmieniony przez Jugol Pon Lis 02, 2009 11:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
JeRRy3D 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 258
Skąd: Wałbrzych



Wysłany: Pon Lis 02, 2009 11:40   

hertz25: Nie wiem jak w 200ce. W 400ce baniak jest lity, jako jedno (baniak z wlewem. Żadnych połączeń - jak konewka ;) . U mnie była identyczna sytuacja. Nigdy płynu mi nie brakowało (nie wiedziałem, że to taka krowa! póki go nie zdjąłem!), ale ilekroć wlałem na max, zerkam - "szyjka" pusta. Zebrałem się żeby to sprawdzić i widzę mokry zbiornik.

Jajo polega na tym, że zbiornik przykręca się w kilku (3?) miejscach do ramy. Jedno jest dosyć "pechowe" w moim przypadku - taki "wystający" uchwyt, który jak widać pracuje i przetarł mi baniak. Próba klejenia - lipa ;( . Jednak jest to na tyle wysoko (niewiele poniżej szyjki wlewu), że pomimo, że dla oka pusto, to cały baniak płynu jest.

W każdym razie u mnie ten baniak jest przetarty i efekt podobny, jak u Ciebie.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Rover 416] cieknąca miska i płyn do spryskiwaczy
Haczyk94 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Pon Sty 30, 2012 23:31
sTERYD
Brak nowych postów [R45] Nie podaje paliwa ze zbiornika(diesel)
slawek64 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 13 Pon Lis 14, 2011 10:28
bizon
Brak nowych postów [R - 45 2002 idt] korek zbiornika wyrównawczego
Kleszcz Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 11 Pon Sie 16, 2010 19:07
pawel.o83
Brak nowych postów [R400] - Problem po zmianie zbiornika paliwa
Leszek_Turniak Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Sro Cze 04, 2014 16:42
Leszek_Turniak
Brak nowych postów [R400 ] korek od zbiornika płynu chłodnicy
zip80 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Pon Kwi 11, 2011 11:02
zip80



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink