Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Zawyżone obroty silnika,albo zaniżona prędkość
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Zawyżone obroty silnika,albo zaniżona prędkość

juz znalazłem faktycznie jest to sprzęgło
Autor Wiadomość
pablo987654321 



Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 30
Skąd: uk



  Wysłany: Sro Sie 19, 2009 14:43   [R75] Zawyżone obroty silnika,albo zaniżona prędkość
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

Witam. mam pytanie
Jaka zazwyczaj powinna byc optymalna predkosc samochodu przy 3000 obrotów silnika na kazdym z biegów .pytanie dotyczy rover75 2.0l diesel.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Gru 05, 2010 01:58, w całości zmieniany 5 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Sie 19, 2009 14:43   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Sie 19, 2009 15:58   

to wynika z przełożeń skrzyni , przełożenia głównego i obwodu opon. Przełożenie główne to
3.737 .
1b.- 3.577, 2b.- 2.022 , 3b.- 1.292 , 4b.- 0.919 , 5b- 0.686
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
pablo987654321 



Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 30
Skąd: uk



Wysłany: Sro Sie 19, 2009 19:30   

SeniorA napisał/a:
to wynika z przełożeń skrzyni , przełożenia głównego i obwodu opon. Przełożenie główne to
3.737 .
1b.- 3.577, 2b.- 2.022 , 3b.- 1.292 , 4b.- 0.919 , 5b- 0.686


dzieki za odpowiedz:-)
a czy moze wiesz jak wyglada to w praktyce, tzn. chodzi mi o to ze wydaje mi sie ze mam zawyzone obroty silnika, na 5b przy predkosci 110km/h mam 3000 obrotow i wydaje mi sie ze cos jest nie tak

pozdrawiam
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Sie 19, 2009 22:23   

pablo987654321 napisał/a:
wydaje mi sie ze mam zawyzone obroty silnika,
jeśli nie ślizga sprzgło i jest prawidłowy rozmiar opon to niema powodu tak sądzić.Natomiast wskazania prędkościomierza mogą być zawyżone do 7-10 %.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
gustav.pl 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Cze 2008
Posty: 337
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pią Sie 21, 2009 04:31   

Witam. Tak przy okazji( i z ciekawości ) wczoraj sprawdziłem jak to jest u mnie. I prędkość (+/-) 110km/h miałem przy obrotach 2000-2400. Rozmiar opon 205/65/15. Kiedyś porównywałem wskazania prędkościomierza do gps-u i licznik pokazywał ok. 5km/h więcej.
Pozdrawiam :smile:
_________________
rover forever
 
 
pablo987654321 



Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 30
Skąd: uk



Wysłany: Pią Sie 21, 2009 19:49   

gustav.pl napisał/a:
Witam. Tak przy okazji( i z ciekawości ) wczoraj sprawdziłem jak to jest u mnie. I prędkość (+/-) 110km/h miałem przy obrotach 2000-2400. Rozmiar opon 205/65/15. Kiedyś porównywałem wskazania prędkościomierza do gps-u i licznik pokazywał ok. 5km/h więcej.
Pozdrawiam :smile:


dzieki wielkie za te informacje, prawdopodobnie na 100% u mnie uszkodzony jest przeplywomierz powietrza co powoduje ze obroty sa zawyzone, jak go juz wymienie to dam znac co sie u mnie zmieniło.
A co do gps-u to z doswiadzczenia zauwazyłem ze predkosci w samochodach są zawyzone, niewiem jak to wyglada w Polsce, ja mieszkam w UK zawsze patrze na gps-a podczasz jazdy, i zawsze przy mijaniu kamer policyjnych na wskazniku samochodu jest wiecej niz na gps-e, i jak do dzisiaj niedostalem zadnego mandatu za przekroczenie predkosci, a tą roznice zauwazyłem w kazdej marce samochodu jakim miałem przyjemność jezdzic.
Jeszcze raz dzieki wielkie za Twoje informacje pozdrawiam
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sob Sie 22, 2009 07:05   

pablo987654321, ehe, to powodzenia...
Zawyżone obroty, bo padł przepływomierz... Ciekawe czemu u mnie się nie chciały zawyżyc :?: :roll: A nie przepraszam, zawyżyły się, jak sprzęgło się zaczęło uślizgiwac, to na moment przy gwałtownym dodaniu gazu obroty leciały a auto nie przyspieszało. :mrgreen:
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
pablo987654321 



Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 30
Skąd: uk



Wysłany: Nie Sie 23, 2009 20:31   

Rowan napisał/a:
pablo987654321, ehe, to powodzenia...
Zawyżone obroty, bo padł przepływomierz... Ciekawe czemu u mnie się nie chciały zawyżyc :?: :roll: A nie przepraszam, zawyżyły się, jak sprzęgło się zaczęło uślizgiwac, to na moment przy gwałtownym dodaniu gazu obroty leciały a auto nie przyspieszało. :mrgreen:


u mnie problem polega na tym ze auto przyspiesza nawet czuc moc tylko jakos tak jakby biegi byly za krótkie.a dokladniej wygląda to tak jakbym benzyniakiem jezdził,a obroty jak w benzynie. Tez rozpatrywaLem sprawe sprzegła ale to niestety nie sprzęgło.
Dzieki za wiadomość pozdrawiam:-)
 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Nie Sie 23, 2009 20:35   

pablo987654321 napisał/a:
Rowan napisał/a:
pablo987654321, ehe, to powodzenia...
Zawyżone obroty, bo padł przepływomierz... Ciekawe czemu u mnie się nie chciały zawyżyc :?: :roll: A nie przepraszam, zawyżyły się, jak sprzęgło się zaczęło uślizgiwac, to na moment przy gwałtownym dodaniu gazu obroty leciały a auto nie przyspieszało. :mrgreen:


u mnie problem polega na tym ze auto przyspiesza nawet czuc moc tylko jakos tak jakby biegi byly za krótkie.a dokladniej wygląda to tak jakbym benzyniakiem jezdził,a obroty jak w benzynie. Tez rozpatrywaLem sprawe sprzegła ale to niestety nie sprzęgło.
Dzieki za wiadomość pozdrawiam:-)



"niestety nie sprzęgło " ? Ciesz się że to nie sprzęgło ! :D
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pon Sie 24, 2009 07:34   

Ja bym tu na rzeźbę jednak postawił. Sprawdź jaką masz skrzynie.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
pablo987654321 



Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 30
Skąd: uk



  Wysłany: Nie Wrz 20, 2009 20:43   

Rowan napisał/a:
Ja bym tu na rzeźbę jednak postawił. Sprawdź jaką masz skrzynie.



witam a czy mógł bys mi powiedziec w którym miejscu znajdują sie numery albo w jaki sposób mógłbym to wogóle sprawdzic
 
 
saute 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Wrz 2009
Posty: 169
Skąd: wolbrom



Wysłany: Pon Wrz 21, 2009 15:41   

pablo , na 5b 110km/h to powinieneś mieć ok. 2200 max na prostej ..... biegi w R75 są za krótkie , ale tylko na pierwszym i drugim , reszta moim zdaniem ok..... myśle, że coś masz ze sprzegłem nie tak.
_________________
w R75 czuję się jak za kokpitem łodzi podwodnej kpt. Nemo :D
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pon Wrz 21, 2009 17:56   

saute, przyzwyczaisz się... Nie są wcale takie krótkie. Przejedź się 6 biegówką w 407 zobaczysz co to znaczy krótka jedynka.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
saute 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Wrz 2009
Posty: 169
Skąd: wolbrom



Wysłany: Pon Wrz 21, 2009 18:09   

Rowan , no może , w sumie jeżdżę nim dopiero ok. miesiąca :)
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pon Wrz 21, 2009 19:47   

saute, zrób chip... Zobaczysz co ten silnik potrafi...
Gdybyś chciał to możesz podjechac do mnie to się przejedziesz i zobaczysz jak to jedzie... Nie masz daleko z Wolbromia. :wink:
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
Dziadek 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 957
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Pon Wrz 21, 2009 21:21   

Jedynka w R wydaje się faktycznie krótka,ale to przywilej diesli-widziałem krótsze biegi w ropelkach,ale Rowan ma rację:wystarczy zmiana mapy i to auto staje się przyjazne.Mam ciężką nogę i lubię ostro przyspieszać -po chipie nie zamieniłbym tego silnika na inny.
_________________
Sprawdzajka pisowni nie boli.
 
 
 
saute 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Wrz 2009
Posty: 169
Skąd: wolbrom



Wysłany: Wto Wrz 22, 2009 12:51   

Rowan, a Ty jesteś z Sędziszowa małopolskiego, czy świętokrzyskiego ?? ?... Ja pochodzę z Sędziszowa świętokrzyskiego, więc jak Ty też , to być może się znamy :lol: Teraz zauważyłem Twoją resjestrację , więc "scyzor" z Ciebie . Rowan moi rodzice mieszkają na Skarpie i będę tam chyba pojutrze , więc daj jakies namiary na moje gg 949488
 
 
 
pablo987654321 



Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 30
Skąd: uk



Wysłany: Sro Wrz 30, 2009 17:51   

Rowan napisał/a:
saute, przyzwyczaisz się... Nie są wcale takie krótkie. Przejedź się 6 biegówką w 407 zobaczysz co to znaczy krótka jedynka.


Byłem w servisie i faktycznie sprzęgło niewiem teraz czy sie cieszyc czy płakać, ale cóż trzeba to naprawic i dalej rozkoszowac sie jazdą tym samochodem. Jak dla mnie to ta zabawka naprawde jest fajna i teraz mimo małych osiagów tez super sie prowadzi.
Dzieki wielkie za odpowiedz teraz jestem na etapie szukania dobrego mechanika bo sam chyba niedam rady tego naprawic.
pozdrawiam :smile:

[ Dodano: Sro Wrz 30, 2009 18:51 ]
saute napisał/a:
pablo , na 5b 110km/h to powinieneś mieć ok. 2200 max na prostej ..... biegi w R75 są za krótkie , ale tylko na pierwszym i drugim , reszta moim zdaniem ok..... myśle, że coś masz ze sprzegłem nie tak.


masz racje teraz wiem ze to sprzegło, a co było dziwne to ze samochód naprawde przyspieszał, wyraznie było czuc moc tylko jezdził za wolno, mechanik powiedział mi ze na nizszych biegach i obrotach silnika mogłem tego nieodzcuc, ale jak dodaje mu sie gazu to wtedy turbo dawało o sobie znac i no i sprzegło sie slizgało a samochód niechciał nabierac predkosci. ale gdy go kupiłem to on juz tak miał.
teraz jak to naprawie to poznam ten samochód naprawde z innej strony.
dzieki za wiadomość, naprawde wszystkie informacje mi sie przydały :smile:
pozdrawiam i do uslyszenia.
 
 
Dziadek 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 957
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Sro Wrz 30, 2009 18:55   

Mam prośbę:po naprawie napisz ile cię to kosztowało i ile trwało.Dobrze,gdybyś podał jakieś liczby,bo chyba mnie to czeka w najbliższym czasie.Zaczyna mi się ślizgać na 5-tce.
_________________
Sprawdzajka pisowni nie boli.
 
 
 
pablo987654321 



Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 30
Skąd: uk



Wysłany: Nie Paź 04, 2009 00:09   

Dziadek napisał/a:
Mam prośbę:po naprawie napisz ile cię to kosztowało i ile trwało.Dobrze,gdybyś podał jakieś liczby,bo chyba mnie to czeka w najbliższym czasie.Zaczyna mi się ślizgać na 5-tce.


Hej!
Aktualnie mieszkam w anglii wiec cena uslugi moze byc inna niz w polsce,ale jak wymienie to dam znac.
a tak przy okazji za komplet sprzegła tzn. ,,tarcza, docisk, i czujnik(master slave) zapłaciłem 150funtów na angielskim ebay-u, (jakies 800zł-wydaje mi sie ze to przyzwoita cena).

Podobno czasami tylko (i nietylko) wysprzęglik nawala,sprawdz dobrze a może uda Ci sie troche zaoszczędzic, bo u mnie niestety to sprzęgło, wiec trzeba bedzie odkrecic skrzynie od silnika, a wysprzęglik jest prawie na wierzchu.

W tym roku byłem w Polsce na urlopie i przy okazji pytałem sie o wysprzęglik do sprzegła(ta mała pompka pod pedałem), i szok w sklepie powiedzieli mi 850zł, dla ciekawosci na angielskim ebay-u 99funtów , o jakies 300zł mniej .Oczywiscie wszystkie te częsci nowe, więc polecam :smile:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] - Wysprzęglik albo pompa albo Bóg jeden wie
VITZH Rover serii 75, MG ZT 7 Pon Cze 10, 2013 07:22
VITZH
Brak nowych postów [R75] Zła praca silnika, niskie obroty silnika
boomi19lca Rover serii 75, MG ZT 20 Czw Gru 22, 2011 15:51
joannak25
Brak nowych postów [R75] Obroty silnika
endriu50 Rover serii 75, MG ZT 1 Nie Sty 17, 2016 16:57
sknerko
Brak nowych postów [R75] Obroty silnika
endriu50 Rover serii 75, MG ZT 0 Nie Sty 17, 2016 15:15
endriu50
Brak nowych postów [R75] Obroty silnika
endriu50 Rover serii 75, MG ZT 3 Czw Sty 14, 2016 15:32
sTERYD



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink