Wysłany: Sro Sie 19, 2009 14:43 [R75] Zawyżone obroty silnika,albo zaniżona prędkość
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Witam. mam pytanie
Jaka zazwyczaj powinna byc optymalna predkosc samochodu przy 3000 obrotów silnika na kazdym z biegów .pytanie dotyczy rover75 2.0l diesel.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Gru 05, 2010 01:58, w całości zmieniany 5 razy
SPAMU¦
Wysłany: Sro Sie 19, 2009 14:43 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sro Sie 19, 2009 15:58
to wynika z przełożeń skrzyni , przełożenia głównego i obwodu opon. Przełożenie główne to
3.737 .
1b.- 3.577, 2b.- 2.022 , 3b.- 1.292 , 4b.- 0.919 , 5b- 0.686
to wynika z przełożeń skrzyni , przełożenia głównego i obwodu opon. Przełożenie główne to
3.737 .
1b.- 3.577, 2b.- 2.022 , 3b.- 1.292 , 4b.- 0.919 , 5b- 0.686
dzieki za odpowiedz:-)
a czy moze wiesz jak wyglada to w praktyce, tzn. chodzi mi o to ze wydaje mi sie ze mam zawyzone obroty silnika, na 5b przy predkosci 110km/h mam 3000 obrotow i wydaje mi sie ze cos jest nie tak
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Cze 2008 Posty: 337 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią Sie 21, 2009 04:31
Witam. Tak przy okazji( i z ciekawości ) wczoraj sprawdziłem jak to jest u mnie. I prędkość (+/-) 110km/h miałem przy obrotach 2000-2400. Rozmiar opon 205/65/15. Kiedyś porównywałem wskazania prędkościomierza do gps-u i licznik pokazywał ok. 5km/h więcej.
Pozdrawiam
Witam. Tak przy okazji( i z ciekawości ) wczoraj sprawdziłem jak to jest u mnie. I prędkość (+/-) 110km/h miałem przy obrotach 2000-2400. Rozmiar opon 205/65/15. Kiedyś porównywałem wskazania prędkościomierza do gps-u i licznik pokazywał ok. 5km/h więcej.
Pozdrawiam
dzieki wielkie za te informacje, prawdopodobnie na 100% u mnie uszkodzony jest przeplywomierz powietrza co powoduje ze obroty sa zawyzone, jak go juz wymienie to dam znac co sie u mnie zmieniło.
A co do gps-u to z doswiadzczenia zauwazyłem ze predkosci w samochodach są zawyzone, niewiem jak to wyglada w Polsce, ja mieszkam w UK zawsze patrze na gps-a podczasz jazdy, i zawsze przy mijaniu kamer policyjnych na wskazniku samochodu jest wiecej niz na gps-e, i jak do dzisiaj niedostalem zadnego mandatu za przekroczenie predkosci, a tą roznice zauwazyłem w kazdej marce samochodu jakim miałem przyjemność jezdzic.
Jeszcze raz dzieki wielkie za Twoje informacje pozdrawiam
Pomógł: 166 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Sob Sie 22, 2009 07:05
pablo987654321, ehe, to powodzenia...
Zawyżone obroty, bo padł przepływomierz... Ciekawe czemu u mnie się nie chciały zawyżyc A nie przepraszam, zawyżyły się, jak sprzęgło się zaczęło uślizgiwac, to na moment przy gwałtownym dodaniu gazu obroty leciały a auto nie przyspieszało.
pablo987654321, ehe, to powodzenia...
Zawyżone obroty, bo padł przepływomierz... Ciekawe czemu u mnie się nie chciały zawyżyc A nie przepraszam, zawyżyły się, jak sprzęgło się zaczęło uślizgiwac, to na moment przy gwałtownym dodaniu gazu obroty leciały a auto nie przyspieszało.
u mnie problem polega na tym ze auto przyspiesza nawet czuc moc tylko jakos tak jakby biegi byly za krótkie.a dokladniej wygląda to tak jakbym benzyniakiem jezdził,a obroty jak w benzynie. Tez rozpatrywaLem sprawe sprzegła ale to niestety nie sprzęgło.
Dzieki za wiadomość pozdrawiam:-)
pablo987654321, ehe, to powodzenia...
Zawyżone obroty, bo padł przepływomierz... Ciekawe czemu u mnie się nie chciały zawyżyc A nie przepraszam, zawyżyły się, jak sprzęgło się zaczęło uślizgiwac, to na moment przy gwałtownym dodaniu gazu obroty leciały a auto nie przyspieszało.
u mnie problem polega na tym ze auto przyspiesza nawet czuc moc tylko jakos tak jakby biegi byly za krótkie.a dokladniej wygląda to tak jakbym benzyniakiem jezdził,a obroty jak w benzynie. Tez rozpatrywaLem sprawe sprzegła ale to niestety nie sprzęgło.
Dzieki za wiadomość pozdrawiam:-)
"niestety nie sprzęgło " ? Ciesz się że to nie sprzęgło !
pablo , na 5b 110km/h to powinieneś mieć ok. 2200 max na prostej ..... biegi w R75 są za krótkie , ale tylko na pierwszym i drugim , reszta moim zdaniem ok..... myśle, że coś masz ze sprzegłem nie tak.
_________________ w R75 czuję się jak za kokpitem łodzi podwodnej kpt. Nemo
Pomógł: 166 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Pon Wrz 21, 2009 19:47
saute, zrób chip... Zobaczysz co ten silnik potrafi...
Gdybyś chciał to możesz podjechac do mnie to się przejedziesz i zobaczysz jak to jedzie... Nie masz daleko z Wolbromia.
Pomógł: 54 razy Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 957 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Pon Wrz 21, 2009 21:21
Jedynka w R wydaje się faktycznie krótka,ale to przywilej diesli-widziałem krótsze biegi w ropelkach,ale Rowan ma rację:wystarczy zmiana mapy i to auto staje się przyjazne.Mam ciężką nogę i lubię ostro przyspieszać -po chipie nie zamieniłbym tego silnika na inny.
Rowan, a Ty jesteś z Sędziszowa małopolskiego, czy świętokrzyskiego ?... Ja pochodzę z Sędziszowa świętokrzyskiego, więc jak Ty też , to być może się znamy Teraz zauważyłem Twoją resjestrację , więc "scyzor" z Ciebie . Rowan moi rodzice mieszkają na Skarpie i będę tam chyba pojutrze , więc daj jakies namiary na moje gg 949488
saute, przyzwyczaisz się... Nie są wcale takie krótkie. Przejedź się 6 biegówką w 407 zobaczysz co to znaczy krótka jedynka.
Byłem w servisie i faktycznie sprzęgło niewiem teraz czy sie cieszyc czy płakać, ale cóż trzeba to naprawic i dalej rozkoszowac sie jazdą tym samochodem. Jak dla mnie to ta zabawka naprawde jest fajna i teraz mimo małych osiagów tez super sie prowadzi.
Dzieki wielkie za odpowiedz teraz jestem na etapie szukania dobrego mechanika bo sam chyba niedam rady tego naprawic.
pozdrawiam
[ Dodano: Sro Wrz 30, 2009 18:51 ]
saute napisał/a:
pablo , na 5b 110km/h to powinieneś mieć ok. 2200 max na prostej ..... biegi w R75 są za krótkie , ale tylko na pierwszym i drugim , reszta moim zdaniem ok..... myśle, że coś masz ze sprzegłem nie tak.
masz racje teraz wiem ze to sprzegło, a co było dziwne to ze samochód naprawde przyspieszał, wyraznie było czuc moc tylko jezdził za wolno, mechanik powiedział mi ze na nizszych biegach i obrotach silnika mogłem tego nieodzcuc, ale jak dodaje mu sie gazu to wtedy turbo dawało o sobie znac i no i sprzegło sie slizgało a samochód niechciał nabierac predkosci. ale gdy go kupiłem to on juz tak miał.
teraz jak to naprawie to poznam ten samochód naprawde z innej strony.
dzieki za wiadomość, naprawde wszystkie informacje mi sie przydały
pozdrawiam i do uslyszenia.
Pomógł: 54 razy Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 957 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Sro Wrz 30, 2009 18:55
Mam prośbę:po naprawie napisz ile cię to kosztowało i ile trwało.Dobrze,gdybyś podał jakieś liczby,bo chyba mnie to czeka w najbliższym czasie.Zaczyna mi się ślizgać na 5-tce.
Mam prośbę:po naprawie napisz ile cię to kosztowało i ile trwało.Dobrze,gdybyś podał jakieś liczby,bo chyba mnie to czeka w najbliższym czasie.Zaczyna mi się ślizgać na 5-tce.
Hej!
Aktualnie mieszkam w anglii wiec cena uslugi moze byc inna niz w polsce,ale jak wymienie to dam znac.
a tak przy okazji za komplet sprzegła tzn. ,,tarcza, docisk, i czujnik(master slave) zapłaciłem 150funtów na angielskim ebay-u, (jakies 800zł-wydaje mi sie ze to przyzwoita cena).
Podobno czasami tylko (i nietylko) wysprzęglik nawala,sprawdz dobrze a może uda Ci sie troche zaoszczędzic, bo u mnie niestety to sprzęgło, wiec trzeba bedzie odkrecic skrzynie od silnika, a wysprzęglik jest prawie na wierzchu.
W tym roku byłem w Polsce na urlopie i przy okazji pytałem sie o wysprzęglik do sprzegła(ta mała pompka pod pedałem), i szok w sklepie powiedzieli mi 850zł, dla ciekawosci na angielskim ebay-u 99funtów , o jakies 300zł mniej .Oczywiscie wszystkie te częsci nowe, więc polecam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum