Forum Klubu ROVERki.pl :: [SDi Civic 77kW] Chmura dymu
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[SDi Civic 77kW] Chmura dymu
Autor Wiadomość
czapaja 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 254
Skąd: Kraków



  Wysłany: Wto Lis 03, 2009 18:58   [SDi Civic 77kW] Chmura dymu

Witam,
czytałem troche na forum an temat kopcenia, ale i tak mam pewne obawy co do swojego silnika. Wiem, że klekoty kopcenie maja w naturze, ale czy u was też jest tak ze w momencie dynamicznego przyspieszenia (sandał w podłodze) zostawiacie za sobą dosłownie ścianę czarnego dymu? Nie jest on biały ani niebieski więc niby wszystko ok, ale czy nie są to objawy zużytych pierścieni? Czyżby remont silnika? Jakie są koszty, płaca się to w ogóle?
Pozdrwiam
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lis 03, 2009 18:58   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
SeevS 




Pomógł: 19 razy
Dołączył: 21 Sty 2009
Posty: 285
Skąd: Poznań



Wysłany: Wto Lis 03, 2009 19:00   

Ogólnie jak się popatrzy to każdy diesel tak ma, wydaję mi się że tylko nowsze jednostki nie puszczają takiej chmury. Jak jest ona duża i przy jakich obrotach ?
 
 
czapaja 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 254
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Lis 03, 2009 19:02   

hmmm porównałbym to do lokomotywy, dym jest gęsty smolisty i wydostaję się z dużą prędkością...w zasadzie od spodu jeśli przycisne do podłogi, jeśli nie to od około 2500obr
_________________
'Mówią o mnie, że jestem wariat
ale ja to nieźle ogarniam...':P
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1746
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Wto Lis 03, 2009 19:21   

posprawdzaj czy masz wszystkie przewody dolotu cale ( o ile masz intercooler )
jak ma ubytki cisnienia to sa takie objawy
 
 
czapaja 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 254
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Lis 03, 2009 19:27   

ile jest tych przewodów? Jeden główny taki gruby długi na wierzchu i jeden taki mały gruby jakby łącznik przy samej turbinie - takie znam i obydwa są całe, zreszta nie mam spadku mocy tylko mega kopcenie
_________________
'Mówią o mnie, że jestem wariat
ale ja to nieźle ogarniam...':P
 
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Wto Lis 03, 2009 19:45   

czapaja, sprawdz stan turbo...
 
 
 
czapaja 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 254
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Lis 03, 2009 19:51   

NEOSSS, turbinka po regeneracji w styczniu tego roku świszczy aż miło
_________________
'Mówią o mnie, że jestem wariat
ale ja to nieźle ogarniam...':P
 
 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Wto Lis 03, 2009 20:20   

Skoro jest to gęsty czarny dym to ja bym brał pod uwagę dwie rzeczy:
1.Możliwe,że wtryski leją.
2.Kąt wtrysku przestawiony.
 
 
czapaja 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 254
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Lis 03, 2009 20:26   

wtryski nie leją...co do kąta wtrysku to jest tak że był on ustawiany kilkakrotnie:
1 raz na słuch po wymianie rozrządu - zapalał się check i auto stawało się lekko mułowate, więc oddałem do polecanego przez forumowiczów machera na Krzysztoporską i tam po 2 próbach udało się go ustawić (również na słuch) tak żeby nie zapalał się check. Niestety nie da się podpiąć pod kompa mojego autka i dlatego takie kombinacje były z tym ustawianiem
_________________
'Mówią o mnie, że jestem wariat
ale ja to nieźle ogarniam...':P
 
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Wto Lis 03, 2009 21:07   

Czarny gesty dym... Siada turbo
 
 
 
czapaja 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 254
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Lis 04, 2009 12:44   

NEOSSS, a możesz mi powiedzieć w jaki sposób skoro turbina była regenerowana w tym roku w profesjonalnym zakładzie? Dbam o nią jak o oczko w głowie od tamtego czasu i baaardzo wątpie żeby to było przez nią. Po pierwsze jest suchutka, po drugie ładnie chodzi, po trzecie nie ma spadków mocy....
_________________
'Mówią o mnie, że jestem wariat
ale ja to nieźle ogarniam...':P
 
 
 
praktis 



Pomógł: 55 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 736
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Sro Lis 04, 2009 13:14   

Sprawdź czy nie przestawiony rozrząd od strony pompy wtryskowej. No i kąta wtrysku to bym raczej nie ustawiał na ucho. Jak to "nie da się podpiąć pod kompa"? Nie rozumiem.
_________________
Kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle ...
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Sro Lis 04, 2009 13:40   

czapaja, przy regeneracji czyszczono uklad IC?
 
 
 
czapaja 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 254
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Lis 04, 2009 17:32   

praktis,
praktis napisał/a:
ak to "nie da się podpiąć pod kompa"
To znaczy, że ani żaden autoryzowany serwis Hondy, ani szpece w Boschu nie byli w stanie połączyć się z kompem . Podobno w Hondach z silnikiem Rovera to normalka i rzadko kiedy się udaje połączyć...dlatego własnie kat był ustawiany na słuch. Rozrząd tez jest dobrze ustawiony - sprawdził magik od Roverków czyli Pan Miodowicz z Krzysztoporskiej.
NEOSSS, Po regeneracji zostały wyczyszczone rury od IC, wymieniony olej wraz z filtrem
_________________
'Mówią o mnie, że jestem wariat
ale ja to nieźle ogarniam...':P
 
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Sro Lis 04, 2009 17:41   

tez sądze tak jak NEOSSS, bo to ze była regenerowana nie znaczy ze się juz nie konczy ;]
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
czapaja 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 254
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Lis 04, 2009 17:52   

czyli wg Was koledzy regeneracja nie daje 100% pewności, że turbina nie padnie całkiem? Nie rozumiem tylko dlaczego to miała by być turbina skoro ładnie pracuje jest sucha i auto ma 'kopa'...po czym jeszcze można stwierdzić, że turbina siada?
Nie daje mi spokoju myśl, że to jednak mogą byc te pierścienie na tłokach:( jak zbadać tą kwestie?
_________________
'Mówią o mnie, że jestem wariat
ale ja to nieźle ogarniam...':P
 
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Sro Lis 04, 2009 18:02   

Z regeneracją to jest tak jak z np żona mozesz ja wysłać na solarium na makijaż nawet do fitnes klubu, ale zawsze to bedzie ta sama wysłużona juz troche kobita :D
Wiec po regeneracji nie masz 100% pewności ze turbo będzie hulać a Hulać :)
Sprawdz stan oleju jak jest za mało to moze oznaczac ze turbo bierze nastepnie mozesz zobaczyć czy jest luz na wirniku turbiny ....?
czapaja napisał,
Cytat:
dlatego własnie kat był ustawiany na słuch

hmmm zawsze coś ale lepiej zrób to profesjonalnie bo moze tu tkwi problem...
Jak z odpalaniem na zimnym ?
Jak spalanie?
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
czapaja 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 254
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Lis 04, 2009 18:57   

Firq napisał/a:
hmmm zawsze coś ale lepiej zrób to profesjonalnie bo moze tu tkwi problem...

w jaki sposób jeśli nie da się podłączyć auto do kompa więc nie da się sprawdzić jaki jest aktualny kąt? Odpala bez większych problemów, spalanie miałem w okolicach 8l/100 po mieście ale to przez duże koła 205/55/16, teraz na zimówkach 185/65/14 waha się w okolicach 7.
Oleju co jakiś czas delikatnie ubywa (jakieś 0,5l/10 000 km)ale to wina raczej uszczelki pod misą olejową. Braciak tam ostatnio zaglądał jak auto wjechało na kanał i mówił, że delikatnie się sączy.
Co do samej turbiny to patrzyłem jeszcze w lecie i była sucha. W wolnej chwili spojrzę do niej. A tak bdw delikatny osad z oleju mam w tej grubej rurze od IC i pluje lekko z odmy(wypuściłem węża na wierzch na wszelki wypadek) - ale to podobno normalka??
_________________
'Mówią o mnie, że jestem wariat
ale ja to nieźle ogarniam...':P
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Lis 04, 2009 21:11   

Nie sądzę, żeby to było turbo. U mnie kopcił mocno do czasu ... wymiany wydechu i czyszczenia katalizatora ... spora kupka sadzy z niego wyleciała. Po tej operacji czarna chmura z tyłu mooocno się zmniejszyła. A ciśnienie doładowania sprawdzałeś ?? Takie kopcenie masz od zakupu auta czy od niedawna ??
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
czapaja 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 254
Skąd: Kraków



Wysłany: Sob Lis 07, 2009 21:31   

Brt,
takie kopcenie mam od zakupu. Pózniej było regenerowane turbo itd....Cisnienia nie sprawdzałem bo nie bardzo wiem jak. Sam też musiałem wymieniać wydech ale końcowy - nie miało to wpływu na zmniejszenie chmury. Postaram się wrzucić filmik jak to wygląda w najbliższym czasie.

[ Dodano: Sob Lis 07, 2009 13:59 ]
tak jak obiecałem wrzucam filmiki. Na pierwszym jazda normalna: kręcenie do 2500 obrotów i zmiana biegu. Kopcić zaczyna dopiero pod koniec jak miałem ok. 130 km/h i 3000 obr/min - ale to raczej normalne(?)

http://www.youtube.com/watch?v=gWrBtqBStyY

Drugi filmik to sandał w podłodze, kręcenie do ok 4000 obr/min i widać jak kopci. Słońce troche raziło więc dym nie jest tak "czarny" ja w rzeczywistości gdy jest ciemnij. Zresztą sami oceńcie.

http://www.youtube.com/watch?v=vOHoWzqM_K4

[ Dodano: Sob Lis 07, 2009 21:31 ]
żadnych podpowiedzi ??
_________________
'Mówią o mnie, że jestem wariat
ale ja to nieźle ogarniam...':P
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45] Problemy z odpalaniem i biała chmura dymu
PopaY Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Pon Gru 06, 2010 10:45
PopaY
Brak nowych postów [R45 2.0 iDt 77kw 105KM 2000r.] WYMIANA ROZRZĄDU
Proszę o pomoc w sprawie rozrządu
Kasa313 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 16 Sro Paź 21, 2009 21:21
Kasa313
Brak nowych postów [r420di,1999r.] potrzebuje kilka zdjęć silnika 77kw
skocki Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pon Cze 08, 2009 19:44
szoso
Brak nowych postów [honda civic]check engine w hondzie civic silnik 20T2N
dodmen Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Wto Sie 26, 2014 09:47
wooy11
Brak nowych postów [Honda Civic] Wskaźniki temperatury Honda Civic 2.0 tdi
Mateo19 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Sro Sie 28, 2019 22:16
Mateo19



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink