Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002
Witam. Od pewnego czasu męczę się z webasto. Przestało się włączać, a temperatura otoczenia była około 0 stopni. Była wysyłana do sprawdzenia płytka webasta, sprawdzane na krótko czy odpala, podmieniane pewne elementy w celu sprawdzenia i okazało się, że po podłączeniu zamiast pompki obiegowej żarówki 12V 5W i webasto odpala. Okazało się, że pompka czasem się zawiesza.
Czy zakładał ktoś pompkę od innego auta? Przykręcenie pompki, mocowanie węży lub podłączenie przewodów to nie problem. Pytanie tylko czy wystarczy dopasować napięcie 12v i moc pompki 5W?
Opcja z żarówką działa jednak nie ma dodatkowego obiegu wody, który wytwarzała pompka webasto i po zgaszeniu silnika słychać piec jakby się w nim gotowało. Normalnie było tak, że po wyłączeniu silnika chodził przez pewien czas wiatrak oraz pompka. W tej chwili wiatrak chodzi, a pompka nie z racji tego, że zastępuje ją żarówka. Jest to opcja tymczasowa, ale chciałbym powrócić jednak do prawidłowego działania układu webasto.
Używana pompka to koszt około 200-300zł, a może się okazać, że padnie po krótkim czasie. Dlatego rozmyślam montaż innej tańszej nowej.
SPAMU¦
Wysłany: Nie Lut 08, 2015 15:55 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Nie Lut 08, 2015 16:30
od vw jest taka sama i kosztuje 150, tylko trzeba dorobić kabelek bo ma gniazdo zamiast kabelka,są też dostępne przejściówki czyli wtyczka do sterownika kawałek przewodu i wtyczka do pompki,dół pompki można przełożyć ze starej
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum