Wysłany: Nie Lis 08, 2009 11:50 Oświetlenie w garażu
Witam
mam problem z oświetleniem garażu, elektrownia pozbawiła mnie prądu z słupa z jakiegoś tam bliżej mi nie znanego powodu (prawdopodobnie jakies awarie, bądź zakłócenia)
i teraz mam pytanie... jak oświetlić garaż bez dostępu do prądu z elektrowni macie jakies pomysły? oprócz agregatu prądotwórczego.
myslalem nad duzym akumulatorem + przetwornica + świetlówka tylko czy to ma jaki kolwiek sens?
_________________ ...nie ma mnie, będe wczoraj...
Zanim do mnie napiszesz skontaktuj się z moim lekarzem.
SPAMU¦
Wysłany: Nie Lis 08, 2009 11:50 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
takie kupilem 2 i jedyne co widze po włączeniu ich to gdzie one się znajdują:)
[ Dodano: Nie Lis 08, 2009 12:07 ]
chodzi mi o to zeby w garażu było w "miarę" jasno...
[ Dodano: Nie Lis 08, 2009 12:14 ] http://elektronikawm.pl/p...12,8,biala.html czy cos takiego np 2 sztuki dalo by w miare jasne światło w garażu? i czy zdążył bym przy tym cos zrobic przy aucie jesli podlączyl bym do aku 100-180ah
_________________ ...nie ma mnie, będe wczoraj...
Zanim do mnie napiszesz skontaktuj się z moim lekarzem.
najko, Ja mam taka latarkę co ma te LED oraz ta lampę Osram co dałeś linka i najlepiej to mi święci ta Osram
Sa tez takie długie neonówki pod 12V i przy nich dobrze widać ale trzeba je trzymać kolo siebie bo jak powiesisz na suficie to już ciemniej się robi. Ale są tez może mocniejsze Tylko ze będziesz musiał baterie do domu brać i lądować.
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Dzięki Remi55, za rady może cos z tegowykorzystam:)
albo inna opcja: dajmy na to że odpuszcze oświetlenie bezprzewodowe i z akumulatora (duzo poczytałem...) załączył bym świetlówki o mocy np 20W (jasnością światła odpowiada żarówce 100W) szt 1-2 i to wszystko podłączył bym pod agregat prądotwórczy
i teraz kolejne pytanie do tych co juz mieli/mają agregaty
Jak z wydzielanymi spalinami, czy potrzebował bym jakiejs dodatkowej wentylacji w garazu 18m2
_________________ ...nie ma mnie, będe wczoraj...
Zanim do mnie napiszesz skontaktuj się z moim lekarzem.
jeśli to mają być dwie świetlówki po 20 W to szkoda pieniędzy na agregat...
kup za jakieś 100 plnów przetwornicę ~100W i podłączaj do akumulatora w samochodzie... jak masz jakiś w dobrym stanie to przy takim obciążeniu po 4-6 godzinach Ci bez problemu odpali, a jak szkoda Ci akumulatora, to co jakąś godzinę odpal samochód na 15- 20 minut, żeby się podładował i tyle...
ja tak robię z pompą ogrzewania w domu (96W, po 4 godzinach nie mam problemów z odpalaniem samochodu ) jak jest awaria zasilania (tak takie rzeczy się zdarzają w naszym kraju)
agregat też mam, ale odpalam go jak mi potrzeba te 4,5kW...
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
agregat jest pomilitarny przy tej mocy pali ok 3l/godzinę (bak60litrów) ale do małych mocy nie opłaca się odpalać bo na ssaniu chodzi 15 minut i bez obciążenia szaleje częstotliwość prądu... warto go odpalać dopiero powyżej 1-1,5 kW
ale generalnie konstrukcja pancerna (wyprodukowany w roku 1968 i chodzi)
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 1651 Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz
Wysłany: Pon Lis 09, 2009 09:49
najko napisał/a:
Jak z wydzielanymi spalinami, czy potrzebował bym jakiejs dodatkowej wentylacji w garazu 18m2
na pewno nie można go odpalać w garażu bo się zagazujesz - jak nie możesz wystawić go na zewnątrz to zawsze moźna pod wylot spalin podłączyć kawałek rury i wystawić na zewnątrz
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
ale do pracy przy aucie będzie za mało. Ale jesli miałbyś kupowac cały zestaw (aku + oświetlenie vs. agregat + oświetlenie) z nastawieniem na pracę przy aucie to wybrałbym jakiś niewielki agregat i oświetlenie standardowymi świetlówkami.
Żadnych przetwornic bo tylko szkoda prądu. Szukać świetlówek na 12V i to najlepiej energooszczędnych. Odmalować garaż na śnieżnobiało i świetlóki zamontować w obudowach z polerowanej stali/blachy.
jesli do wjezdzania i wyjezdzania kup sobie czolowke petzl'a, sa dosc drogie ale maja mocne ledy, zreszta przy niej mozna tez cos podzialac przy silniku
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum