Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214Si 97r] Czy tłoki pracują w parach? 2 eksplozje na raz?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R214Si 97r] Czy tłoki pracują w parach? 2 eksplozje na raz?
Autor Wiadomość
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Czw Lis 12, 2009 10:03   [R214Si 97r] Czy tłoki pracują w parach? 2 eksplozje na raz?

Witam!
Dziś zauważyłem że wtryskiwacze są połączone w pary (1 z 4 i 2 z 3). Czyli wypada na to że następują 2 wtryski jednocześnie. Czyli z tego wynika że 2 tłoki pracują w tej samej fazie.

Nie powinno być tak że są przesunięte o 180° ? Czyli jeśli pełen cykl silnika trwa 2 obroty (np. jedno sprężanie mieszanki a drugi wydech) to chyba z logiki powinno być tak że każdy cylinder w danym momencie wykonuje inną pracę.

Czy się mylę i jest inaczej :razz: ? Ale wtedy wydaje mi się że w pracy w parach jakoś silnik by głupio chodził.

A jak jest tak jak mówię to wypada mi że na każdy wtrysk (czyli włączają się 2 wtryski jednocześnie) jedna mieszanka przepada.

A może to jest jeszcze tak że silnik działa tak jak mówię tylko mieszanka paliwowa czeka sobie nieco dłużej przed jednym z cylindrów :razz:
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lis 12, 2009 10:03   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Czw Lis 12, 2009 10:16   

Istota wtrysku benzyny nie polega na tym, że wtryskiwacze pracują tak, jak "chodzi" zapłon (jeden wtrysk na cztery suwy danego tłoka), choć w nowszych silnikach rovera jest zapłon typu "waste spark", wali dodatkowa iskra w trakcie wydechu, ma to ponoć pomagać w utrzymaniu czystości elektrod, taki patencik magiczny.

Są różne systemy wtrysku benzyny, ale najczęściej stosowany jest wtrysk tzw. full group, wtryski pracują albo parami, albo wszystkie naraz.
Gdyby wtryskiwacze chodziły pojedynczo i raz na cztery cykle, to nie dałoby to rady zaspokoić apetytu na paliwo przez silnika, a sam proces wtrysku pracowałby pulsacyjnie, jak pierwsze silniki odrzutowe.

We wtrysku paliwa dużą rolę gra bezwładność (intercja) słupa płynu (cieczy) jakim jest zasysane powietrze przez silnik oraz późniejsza jego mieszanka z rozpylanym paliwem, opory dynamiczne, itd.. Są to tematy na niejedną habilitację i niejeden patent, których jeszcze nie ma.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Czw Lis 12, 2009 10:28   

No o tej iskrze w fazie wydechu słyszałem, po części to działa bo iskra rozbija nalot na elektrodach który razem z wydechem zostaje wydmuchany.

Mi chodzi o sam fakt, że gdy mamy powiedzmy 2 cylindry, w jednym jest faza sprężania w drugim wydechu, to wypada że w tym momencie zadziała wtrysk. Czyli jeden cylinder który zaraz będzie pobierał paliwo, dla niego wtrysk nastąpi dobrze, ale drugi który właśnie je spręża znowu dostanie je przed zawory.
Ale dalej, po tej czynności gdy drugi już spali mieszankę i będzie w fazie wydechu, to pierwszy będzie w fazie pobierania i tutaj także musi nastąpić faza wtrysku bo drugi zaraz będzie musiał mieszankę połknąć.

Czyli w sumie to jest tak że wtrysk działa 2 krotnie na każde pobranie mieszanki ? Czyli jest w ten sposób dostarczana 2x większa dawka paliwa niż jest to możliwe w 1 cyklu ?
Czyli jedna mieszanka dostarczona w czasie sprężania i druga w czasie wydechu.
 
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Czw Lis 12, 2009 10:33   

Proszę http://www.youtube.com/wa...rom=PL&index=13
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Czw Lis 12, 2009 10:36   

Wtrysk paliwa polega na tym, że jest ono podawane do kolektora ssącego już wtedy, gdy tłok, dla którego jest ono "dedykowane" jest jeszcze w fazie wydechu po porzednim spalaniu.
To jest główna istota wtrysku paliwa, która "pokonała" urządzenia poprzedniejsze, czyli gaźniki, które były urządzeniami "pasywnymi", działając na zasadzie zasysania z nich paliwa przez silnik średnim podciśnieniem, jakie powstawało w kolektorze ssącym.
Wtrysk paliwa umożliwia przygotowanie mieszanki dla silnika "wcześniej" oraz można podawanie paliwa do silnika sterować, kontrolować, itd.. Spowodowało to, że ten sam silnik, z którego zdjęto gaźnik, a założono wtrysk paliwa, stał się elastyczniejszy, dynamiczniejszy i oszczędniejszy a do tego, przy zastosowaniu paliwa bezołowiowego i katalizatora, znacznie bardziej przyjazny środowisku.

Praktyka działania wtrysku na pierwszy rzut oka wydaje się być nielogiczna, bo wychodzi, że wtrysk paliwa dla danego cylindra zachodzi już wtedy, gdy dany tłok jest jeszcze w procesie poprzednim (wydechu). Ale jak się weźmie pod uwagę bezwładność słupa płynu (mieszaniny powietrza i paliwa), opory dynamiczne, dławienie, czas potrzebny na dobre zmieszanie się paliwa z powietrzem, jego odparowanie, itd.. to dopiero wtedy cały sens tego zjawiska wychodzi.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Czw Lis 12, 2009 10:37   

Tu jest to pokazane jeszcze ładniej http://www.youtube.com/wa...r8M&feature=fvw
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Czw Lis 12, 2009 11:25   

Właśnie wiem że w procesie wydechu i to jeszcze w miarę logiczne jest. Tylko trochę się zdziwiłem że w sumie następują 2 wtryski zanim paliwo zostanie zassane. (czyli w czasie sprężania wtrysk dla drugiego cylindra który ma wydech i drugi na odwrót, gdy pierwszy ma wydech i drugi sprężanie).

Filmiki widziałem, ładnie obrazują pracę silnika, ale nie do końca wtryski :wink:
 
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Czw Lis 12, 2009 11:28   

Wtrysk też tam widać. Wtrsk natępuje raz dla jednego cylindra zawsze w fazie wydechu. A że tłoki pracują naprzemiennie to wtryski też pracują różnie.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Czw Lis 12, 2009 11:46   

Ale jak to możliwe ? Jeśli wtryskiwacze są połączone czyli np. 1 i 4.
Czyli gdy pierwszy jest w fazie wydechu, wtedy wtryskiwacz się włącza i daje sygnał także na drugi wtryskiwacz który jest przy cylindrze w fazie sprężania.
I jeśli odwrócimy to wszystko, czyli weźniemy to rozpatrzymy patrząc najpierw od drugiego cylindra, to wyjdzie nam że w rzeczywistości wtrysk następuje 2x na każde ssanie.

Później zrobię ewentualnie animację aby pokazać jak ja to widzę :wink:
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Lis 12, 2009 12:10   

ADI-mistrzu napisał/a:
to wyjdzie nam że w rzeczywistości wtrysk następuje 2x na każde ssanie.

bo w serii K tak dokłądnie jest o ile wiem ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Czw Lis 12, 2009 12:14   

ADI-mistrzu, wtrzyski są uruchamiane elektronicznie. Każdy może być uruchomiony w dowolnym czasie. Po to masz przewody elektryczne do wtryskiwaczy.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Lis 12, 2009 12:34   

Zuki czytaj dokłądnie :P ...
ADI-mistrzu napisał/a:
Dziś zauważyłem że wtryskiwacze są połączone w pary (1 z 4 i 2 z 3). Czyli wypada na to że następują 2 wtryski jednocześnie.

:mrg:

Zukowaty napisał/a:
Każdy może być uruchomiony w dowolnym czasie.

jeśli masz każdy wtryskiwacz osobno zasilany .. w serii K jest wtrysk grupowy 2/2 i o to chodziło w temacie ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Czw Lis 12, 2009 12:43   

Właśnie nie każdy :grin:
Mam 3 przewody, jeden to wspólna masa i 2 pozostałe idą do wtryskiwaczy. Czyli jeden kabel na 2 wtryski. Czyli gdy idzie sygnał jednym kablem to 2 wtryski się włączą. Dlatego wychodzi że wtrysk wypada w czasie wydechu i sprężania.
 
 
 
konrad2104 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 60
Skąd: Warszawa

Rover Cabriolet

Wysłany: Czw Lis 12, 2009 14:45   

Brt napisał/a:
w serii K jest wtrysk grupowy 2/2 i o to chodziło w temacie


Do 1995 roku była pełna sekwencja, czyli każdy wtryskiwacz oddzielnie....
Między innymi dlatego komp z nowszej K serii nie pasuje do starszych silników (i ich instalacji)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214Si 1.4 16v] Problem z wentylatorami pracują non stop
Jedi86 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Czw Paź 18, 2012 16:40
Jedi86
Brak nowych postów SOLVED [R214si 103km 99r.] Pali na dwa tłoki
kacpermag Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Sob Lut 20, 2010 18:52
kacpermag
Brak nowych postów [R25]auto zgasło,zegary pracują
EMERYT19 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 45 Nie Lip 22, 2012 22:34
bociannielot
Brak nowych postów [R200] wycieraczki przednie pracują ciągle.
czort Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Pon Kwi 02, 2018 18:10
seraph
Brak nowych postów [R 200] Czy to tłoki ?
SIMON Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 15 Czw Sty 12, 2012 09:00
SIMON



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink