Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Problem z temperaturą
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Problem z temperaturą
Autor Wiadomość
mkowals5 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 31
Skąd: Milicz



Wysłany: Pią Lis 13, 2009 10:18   [R75] Problem z temperaturą
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Ostatnio na dworze zrobiło się zimno... Zauważyłem dziwne zachowanie mojego Roverka. Chodzi o to, że:
-długo nagrzewa się silnik
-od strony pasażera leci zimne powietrze a z mojej normalnie ciepłe(układ chłodzenia odpowietrzony i delikatnie reaguje na zmianę temperatury na klimatroniku)
-podczas jazdy wskazówka temperatury faluje

Wydaje mi się, że jest to problem z termostatem, ale wczoraj stałem dość długo w korku i silnik zagrzał mi się do wartości 92 st C. Nie wiem jak jest wartość optymalna dla tego silnika wiec zapobiegawczo włączyłem klimę i za chwile temperatura spadła do 70 st. Sugerowałem się wskazaniami z komputera po wejściu w trym diagnostyczny a dokładniej z punktu 7.0, który pokazywał _ _ _ 070 (co według instrukcji powinno oznaczać 7,0 st, więc teraz podejrzewam jeszcze czujnik temperatury)

Pytania:
-jakie są temperatury otwarcia i zamknięcia termostatu?
-jaka jest optymalna temperatura silnika?
-przy jakiej temperaturze załącza się wentylator?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Gru 05, 2010 21:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lis 13, 2009 10:18   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pią Lis 13, 2009 11:04   

mkowals5 napisał/a:
, który pokazywał _ _ _ 070 (co według instrukcji powinno oznaczać 7,0 st, więc teraz podejrzewam jeszcze czujnik temperatury)
070 tj. 70 st.C
mkowals5 napisał/a:
-jakie są temperatury otwarcia i zamknięcia termostatu?
otwarcia 88 +/- 2 st.C, a temp. zamknięcia nieokreślona
mkowals5 napisał/a:
jaka jest optymalna temperatura silnika?
90-100 st.C , ale za normalną przyjmuje sie 75-115 st.C.
mkowals5 napisał/a:
-przy jakiej temperaturze załącza się wentylator?
100 ST.C , a wyłącza po schłodzeniu do 98.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez SeniorA Pią Lis 13, 2009 11:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Colin1488 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 67
Skąd: Lublin



Wysłany: Pią Lis 13, 2009 11:06   

Układ chłodzenia;
ciśnienie 1.4 bar
otwarcie termostatu 88*C
Wentylator bez włączonej klimy:
Etap 1 100*C
Etap 2 106*C
Etap 3 112*C
Przy włączonej klimie działa cały czas.
 
 
 
mkowals5 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 31
Skąd: Milicz



Wysłany: Pią Lis 13, 2009 11:23   

Martwi mnie jeszcze jedna rzecz a mianowicie, po nagrzaniu do kolo 76 st wskazówka temperatury silnika stoi na połowie, mimo że temperatura rośnie nadal (przy 92 nadal pokazywała tyle samo). Tak czy inaczej do wymiany termostat
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pią Lis 13, 2009 11:24   

Colin1488 napisał/a:
Przy włączonej klimie działa cały czas.
nie koniecznie , bo w sprawnym AC włączanie zależy od ciśnienia w układzie i temp. zewnętrznej.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Pią Lis 13, 2009 21:57   

Colin1488 napisał/a:
Wentylator bez włączonej klimy:
Etap 1 100*C
Etap 2 106*C
Etap 3 112*C
Przy włączonej klimie działa cały czas.


Markzo wlasnie kupowal 2.5 i jemu trzymało na postoju 94-95 i wlaczal sie wentylator. Wytłumaczy mi ktoś?
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pią Lis 13, 2009 23:06   

a co z klimą ,była właczona ?.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Pią Lis 13, 2009 23:10   

Podobno nie. No i wentylator się właczał i wyłaczał a z klimą chodzi cały czas na postoju.

[ Dodano: Pią Lis 13, 2009 23:10 ]
U mnie działa jak powinien. Włącza się przy 100 a wyłącza przy 98. Z tym że mam przerobiony na 1 bieg z wymienionymi wszystkimi szczotkami. Mam od razu 3 bieg. Tak dla bezpieczeństwa bo przeczulony jestem.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pią Lis 13, 2009 23:45   

Zukowaty, a jaką skrzynię ma to auto . Bo jesli automat, to włączania wentylatora mogła sobie życzyć skrzynia biegów ( może mało oleju, albo do wymiany , oby).

[ Dodano: Pią Lis 13, 2009 23:45 ]
Zukowaty napisał/a:
z klimą chodzi cały czas na postoju.
zależy jak była ustawiona,albo coś nie tak z ciśnieniem w układzie AC.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Sob Lis 14, 2009 14:08   

Skrzynia automat. A czy chłodnica skrzyni nie ma swojego małego wentylatora przypadkiem?
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Lis 14, 2009 16:27   

Zukowaty napisał/a:
A czy chłodnica skrzyni nie ma swojego małego wentylatora przypadkiem?
nie w kV6. Jest w CDT.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Sob Lis 14, 2009 22:51   

SeniorA napisał/a:
nie w kV6. Jest w CDT


A czy we wszystkich CDT? Ja u mnie nie widzę ale przyznaję że nie specjalnie szukałem.
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Nie Lis 15, 2009 22:03   

Czyli wychodzi na to że KV6 najlepsza opcja z automatem. Dodatkowe chłodzenie silnika :wink:
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Lis 15, 2009 23:04   

To nie tak, bo w tym przypadku albo olej w skrzyni zagrzał się nadmiernie, albo co wg. mnie bardziej prawdopodobne , jest coś nie tak z czujnikiem temp. płynu chłodzącego.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Nie Lis 15, 2009 23:23   

Mnie by się w każdym razie podobalo gdyby silnik trzymał mi te 94st zamiast 100.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Lis 15, 2009 23:44   

Mnie przy temp. zewnętrznej 15 st.C , silnik trzyma 95-96 st , tylko, że jak robiłem rozrząd to wymieniłem '' po drodze " płyn, pompę , rurki i termostat.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Pon Lis 16, 2009 00:05   

Też to wszystko wymieniłem. Chodzi mi o trzymanie na postoju. Temperatura rośnie do 100 i włącza się wentylator. Rośnie jeszcze do 102 (niekiedy) a następnie baaaaaaaaardzo powoli spada. Suma sumarum wentylator jeśli sie nie przygazuje chodzi baaardzo długo a temperatura oscyluje w okolicach 98-100. Podczas jazdy mam 94-96. Myślałem kiedyś żeby zamontować dodatkową pompę wody taką jak wspomagająca w VW (elektryczna) i podłączyć ją przez przekaźnik do wentylatora. Jak by starował wentylator ruszała by również ta pompa i pomagała dużo szybciej wystudzić układ. Zdrowiej dla silnika i dla wentylatora.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Lis 17, 2009 20:57   

Zukowaty napisał/a:
Chodzi mi o trzymanie na postoju.
Dziś sprawdziłem dokładnie.Podczas jazdy 93-94 st.C, postój na światłach 95-96. Postój ponad 5 minut, temperatura rośnie do 98/99, włącza się wentylator,temperatura spada do 95/96 i wyłącza się wentylator ale temperatura dalej spada do 94 .Po chwili cykl się powtarza.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Pią Lis 20, 2009 09:23   

To u mnie temperatura rosnie do 100 i wlacza sie wentylator...tylko ze nie ma za bardzo szans zeby zbil mi do 95. Musze mu przygazowac i wtedy zejdzie.

[ Dodano: Pią Lis 20, 2009 09:23 ]
Ale ja głupi jestem Ja mam przecież silnik na dotarciu i do tego dość ciasno spasowany.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZT-T] Problem z temperaturą silnika
paul777 Rover serii 75, MG ZT 26 Sro Lis 23, 2016 08:51
Markzo
Brak nowych postów [R75] Problem z temperaturą silnika
suhy91 Rover serii 75, MG ZT 15 Wto Kwi 23, 2019 19:40
Marcin84
Brak nowych postów [R75 v6] Problem z temperaturą wody
dominlubsko Rover serii 75, MG ZT 26 Wto Mar 08, 2016 12:57
dominlubsko
Brak nowych postów [R75] Problem z temperaturą płynu
Nowicjusz500 Rover serii 75, MG ZT 7 Sro Wrz 27, 2017 16:06
dzelo23
Brak nowych postów [R75] problem z temperaturą wody
anyka2410 Rover serii 75, MG ZT 6 Sob Lut 04, 2012 13:34
SeniorA



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink