Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Sie 2009 Posty: 31 Skąd: Milicz
Wysłany: Pią Lis 13, 2009 10:18 [R75] Problem z temperaturą
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Ostatnio na dworze zrobiło się zimno... Zauważyłem dziwne zachowanie mojego Roverka. Chodzi o to, że:
-długo nagrzewa się silnik
-od strony pasażera leci zimne powietrze a z mojej normalnie ciepłe(układ chłodzenia odpowietrzony i delikatnie reaguje na zmianę temperatury na klimatroniku)
-podczas jazdy wskazówka temperatury faluje
Wydaje mi się, że jest to problem z termostatem, ale wczoraj stałem dość długo w korku i silnik zagrzał mi się do wartości 92 st C. Nie wiem jak jest wartość optymalna dla tego silnika wiec zapobiegawczo włączyłem klimę i za chwile temperatura spadła do 70 st. Sugerowałem się wskazaniami z komputera po wejściu w trym diagnostyczny a dokładniej z punktu 7.0, który pokazywał _ _ _ 070 (co według instrukcji powinno oznaczać 7,0 st, więc teraz podejrzewam jeszcze czujnik temperatury)
Pytania:
-jakie są temperatury otwarcia i zamknięcia termostatu?
-jaka jest optymalna temperatura silnika?
-przy jakiej temperaturze załącza się wentylator?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Gru 05, 2010 21:52, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pią Lis 13, 2009 10:18 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 6 razy Dołączył: 17 Maj 2009 Posty: 67 Skąd: Lublin
Wysłany: Pią Lis 13, 2009 11:06
Układ chłodzenia;
ciśnienie 1.4 bar
otwarcie termostatu 88*C
Wentylator bez włączonej klimy:
Etap 1 100*C
Etap 2 106*C
Etap 3 112*C
Przy włączonej klimie działa cały czas.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Sie 2009 Posty: 31 Skąd: Milicz
Wysłany: Pią Lis 13, 2009 11:23
Martwi mnie jeszcze jedna rzecz a mianowicie, po nagrzaniu do kolo 76 st wskazówka temperatury silnika stoi na połowie, mimo że temperatura rośnie nadal (przy 92 nadal pokazywała tyle samo). Tak czy inaczej do wymiany termostat
Podobno nie. No i wentylator się właczał i wyłaczał a z klimą chodzi cały czas na postoju.
[ Dodano: Pią Lis 13, 2009 23:10 ]
U mnie działa jak powinien. Włącza się przy 100 a wyłącza przy 98. Z tym że mam przerobiony na 1 bieg z wymienionymi wszystkimi szczotkami. Mam od razu 3 bieg. Tak dla bezpieczeństwa bo przeczulony jestem.
_________________ Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pią Lis 13, 2009 23:45
Zukowaty, a jaką skrzynię ma to auto . Bo jesli automat, to włączania wentylatora mogła sobie życzyć skrzynia biegów ( może mało oleju, albo do wymiany , oby).
[ Dodano: Pią Lis 13, 2009 23:45 ]
Zukowaty napisał/a:
z klimą chodzi cały czas na postoju.
zależy jak była ustawiona,albo coś nie tak z ciśnieniem w układzie AC.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Nie Lis 15, 2009 23:04
To nie tak, bo w tym przypadku albo olej w skrzyni zagrzał się nadmiernie, albo co wg. mnie bardziej prawdopodobne , jest coś nie tak z czujnikiem temp. płynu chłodzącego.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Nie Lis 15, 2009 23:44
Mnie przy temp. zewnętrznej 15 st.C , silnik trzyma 95-96 st , tylko, że jak robiłem rozrząd to wymieniłem '' po drodze " płyn, pompę , rurki i termostat.
Też to wszystko wymieniłem. Chodzi mi o trzymanie na postoju. Temperatura rośnie do 100 i włącza się wentylator. Rośnie jeszcze do 102 (niekiedy) a następnie baaaaaaaaardzo powoli spada. Suma sumarum wentylator jeśli sie nie przygazuje chodzi baaardzo długo a temperatura oscyluje w okolicach 98-100. Podczas jazdy mam 94-96. Myślałem kiedyś żeby zamontować dodatkową pompę wody taką jak wspomagająca w VW (elektryczna) i podłączyć ją przez przekaźnik do wentylatora. Jak by starował wentylator ruszała by również ta pompa i pomagała dużo szybciej wystudzić układ. Zdrowiej dla silnika i dla wentylatora.
_________________ Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Wto Lis 17, 2009 20:57
Zukowaty napisał/a:
Chodzi mi o trzymanie na postoju.
Dziś sprawdziłem dokładnie.Podczas jazdy 93-94 st.C, postój na światłach 95-96. Postój ponad 5 minut, temperatura rośnie do 98/99, włącza się wentylator,temperatura spada do 95/96 i wyłącza się wentylator ale temperatura dalej spada do 94 .Po chwili cykl się powtarza.
To u mnie temperatura rosnie do 100 i wlacza sie wentylator...tylko ze nie ma za bardzo szans zeby zbil mi do 95. Musze mu przygazowac i wtedy zejdzie.
[ Dodano: Pią Lis 20, 2009 09:23 ]
Ale ja głupi jestem Ja mam przecież silnik na dotarciu i do tego dość ciasno spasowany.
_________________ Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum