Forum Klubu ROVERki.pl :: [R220Sdi 97r] problem z turbiną
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R220Sdi 97r] problem z turbiną
Autor Wiadomość
April 



Dołączyła: 23 Paź 2009
Posty: 4
Skąd: Kraków



Wysłany: Sob Lis 14, 2009 15:50   [R220Sdi 97r] problem z turbiną

Witam, mam problem z moim roverkiem. Okazało się, że tył silnika jest cały wilgotny, byłam z nim u mechanika okazało się, że cały układ napowietrzający jest zabrudzony olejem, a przepływomierz można odpiąć i nie wpływa to na pracę silnika. Mechanik stwierdził, że to wina katalizatora, spaliny cofając się do turbiny uszkodziły ją przez co cały układ jest zalany olejem. Zaproponował wybicie katalizatora, uszczelnienie turbiny i przeczyszczenie przewodów. Jednak chciałam to jeszcze skonsultować z innym mechanikiem. Ten z kolei po podpięciu samochodu do komputera stwierdził że turbina jest ok, a tego typu wycieki są normalne i nie ma tu czego naprawiać. I teraz mam problem, bo jeśli to turbina to w każdej chwili może mi się posypać silnik, a z kolei jeśli to coś innego, a posłucham pierwszego z fachowców to wydam niepotrzebnie ok 2000zl na regenerację turbiny. :/ Czy miał ktoś z was podobny problem, albo orientujecie się co innego może powodować takie wycieki?

[ Dodano: Sob Lis 14, 2009 15:50 ]
O ile to może mieć znaczenie dodam jeszcze że Rover pali mi 8-9l ON /100...
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Lis 14, 2009 15:50   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Nie Lis 15, 2009 10:15   

Jeżeli turbina tylko z zewnątrz się lekko poci to jest ok :) Zobacz czy auto Ci za mocno nie kopci i czy po odpięciu węża od IC nie jest mokro ? wąż może być wewnątrz lekko wilgotny, ale bez przesady :) Możesz też, sam zdemontować wąż z turbiny i sprawdzić czy nie ma luzów na wałku. Czyli tak naprawdę, możesz spróbować sam ocenić stan turbiny.

Wymień profilaktycznie zawór odmy (koszt ok 100 zł). Marginalizowany element, którego uszkodzenie powoduje m.in. wycieki oleju z turbosprężarki.
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
exit_x 



Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 17
Skąd: Łódź



Wysłany: Nie Lis 15, 2009 15:20   

Witam.Mam podobny problem z turbina w moim r420d.Turbina jest cała upocona razem z rurą od filtra.Zobaczyłem ze dostaje się tam olej przez wąż z pokrywy zaworów silnika przez dziwne ustrojstwo podłączone do rury...
Czy ktoś może powiedzieć mi co to i po co to? i czy sączący się olej powinien wpadać do komory sprężania w turbinie?Sprawdzałem wirnik i jest ok żadnych luzów tylko są ślady oleju i trochę brudzi,czytałem gdzieś na forum że w tym typie turbina bedzie sie pocić niezależnie od przebiegu.Czy to normalne???i tylko panikuje :wink: ....
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Lis 15, 2009 15:36   

exit_x, Panikujesz :wink:

to jest odma i jej zadanie jest opary olejowe z silnka z powrotem do dolotu wpuścić zeby zostały spalone w silniku. To zawsze bedzie cale upaćkane w oleju jak nie chcesz zeby tak bylo zamontuj sobie separator oleju czy oil ctach tank zwany :wink: W tedy tez wezy od IC nie beda sie pocić olejem i będziesz miał sucho :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
exit_x 



Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 17
Skąd: Łódź



Wysłany: Nie Lis 15, 2009 15:47   

Remi55, Dzięki że ktoś mi to wyjaśnił co to i to tylko moja panika bo nowym posiadaczem jestem(R420D), dużo czytam na forum i szukam u siebie :> A wracając do tematu to możliwe jest ze dzięki tej odmie mam upaćkaną turbinę w oleju i wirnik jest mokry? czy mam to tak zostawić czy coś z tym robić? sprawdzając wirnik poodkręcałem wszystkie te obejmy bo może gdzieś przeciek jest. Ostatnio słyszałem że trzeba czasem przedmuchać cały ukł,tak 3000-4000 poprzeciągać :/ prawda to?
Dzięki za podpowiedzi i pozdrawiam.
 
 
April 



Dołączyła: 23 Paź 2009
Posty: 4
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Lis 15, 2009 15:49   

Skiba, dzięki, spróbuje podziałać z wymianą odmy, mam nadzieje że to coś da. :smile:
A wracając jeszcze do spalania czy 8-9l ropy na 100km to jest normalne? Czytałam, że spalanie w tym modelu nie przekracza średnio 6l. Czy to może mieć związek z tym wyciekiem z silnika?
 
 
exit_x 



Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 17
Skąd: Łódź



Wysłany: Nie Lis 15, 2009 15:50   

Właśnie u mnie było 7,8l/100??? :shock:
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Lis 15, 2009 16:03   

exit_x, No przedmuchać warto przy 3000 ja to zawsze robię na autostradzie :razz: Przeważnie jak się dużo po mieście jedźi :wink:

Jak masz podłączoną odmę, jak jest oryginalnie oraz pokazane u ciebie na zdjęciu, to będziesz miął zawsze to wszystko opaćkane w oleju oraz wirnik w turbinie. Ale dopóki to są małe ilosci a nie leje sie to większymi ilościami to nie ma sie co martwic. Jak oleju nie ubawy na bagnacie to się nie ma co martwic ze turbina jest nie szczelna, bo ten olej to z odmy pochodzi. A raczej są to opary wodno olejowe. Ja np po 10.000km tak gdzies 300-400ml oleju z mojego separatora wylewam. Ale na bagnacie nie widać jakich kol wiek dużych ubytków oleju. Zmieniam co 10.000km i to przypada 2-3x w roku :wink:

April, No 8-9l to bardzo dużo ja max to kiedyś 7l wyciągnąłem ale to w Niemczech przy prędkością powyżej 160km/h. Sprawdź czy masz węzę od IC dobre i gdzieś nie ubywa ciśnienia to to powoduje przyrost spalania oraz może przepływomierz możesz mieć padnięty. Ale tylko jak na przepływomierzu masz wtyczkę 5pinowa. Co jeszcze może byc to wężyki od wtrysków mogą przeciekać i po prostu tobie ucieka paliwo. Warto sprawdzić wężyki paliwa jak i dolotowe jak i powrotne oraz na wtryskach czy jest sucho

[ Dodano: Nie Lis 15, 2009 16:03 ]
Nie pamietam u kogo to bylo w 620 Diesel mial tak ze z jednego wężyka powrotu paliwa się lalo paliwa n blok silnika i miał tez takie spalanie powyżej 8litrow
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
April 



Dołączyła: 23 Paź 2009
Posty: 4
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Lis 15, 2009 16:12   

Właśnie zastanawiałam się nad tym przepływomierzem, czy nie jest uszkodzony, bo mogę go całkiem odpiąć, a silnik chodzi bez zmian, a podobno powinien się wtedy krztusić. Nie chciałam go wymieniać zanim nie dowiem się co z tą turbiną. Przepływomierz też jest mokry w środku więc nie ma sensu montować nowego zanim nie dowiem się co jest przyczyną tego paćkania olejem. :sad:
 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Nie Lis 15, 2009 17:03   

Cytat:
rzepływomierz też jest mokry w środku więc nie ma sensu montować nowego zanim nie dowiem się co jest przyczyną tego paćkania olejem. :sad:


Weź odepnij go i popryskaj te blaszki jakimś preparatem do odtłuszczania styków elektrycznych... Ale nie dotykaj ich...

[ Dodano: Nie Lis 15, 2009 17:03 ]
Skiba, z tego co widzę April, to kobieta jest...
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Lis 15, 2009 17:32   

April, Zobacz jak pisałem ile masz kabelków na wtyczce na przepływomierzu :?: :wink: Jak masz 4 kabelki tylko to nie wymieniaj przeplywki :wink:

Ahe jeszcze moze masz caly czas otwarty EGR jak przeplywka jest walnieta bo jak masz tylko 4 kabelki to przeplywka tylko EGR steruje a nie wtryskiem :neutral:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
exit_x 



Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 17
Skąd: Łódź



Wysłany: Nie Lis 15, 2009 17:35   

Remi55, dzięki za rady uspokoiłem się trochę :grin:

April przepraszam, że wtryniłem się w twojego posta, ale nie chciałem zakładać kolejnego tego samego posta.
pozdrawiam :wink:
 
 
April 



Dołączyła: 23 Paź 2009
Posty: 4
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Lis 15, 2009 19:23   

Remi 55, dzięki za pomoc :smile:
Exit_x nie ma sprawy :wink:
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Lis 15, 2009 19:33   

exit_x, April, Nie ma sprawy :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Pon Lis 16, 2009 13:30   

filo napisał/a:

Skiba, z tego co widzę April, to kobieta jest...


:mrgreen: nie zauważyłem :oops:
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2338



Wysłany: Pon Lis 16, 2009 14:35   

Skiba napisał/a:
nie zauważyłem


...zaślepiony :mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R220SDi 98r] Spadek mocy przy ok.1500 obr/min - turbina?
rafal_iw Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Sro Sie 06, 2008 22:51
rafal_iw
Brak nowych postów [R220SDi] Pęknieta gumowa złączka: turbina-intercooler
RUDiCK Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Wto Sie 18, 2009 20:42
RUDiCK
Brak nowych postów [200 sdi]problem z turbiną
mario4133 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Pon Mar 28, 2011 23:39
Rozan99
Brak nowych postów [R200 SD 98'] Problem z turbiną
Ankie Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Wto Wrz 23, 2008 07:17
Chester
Brak nowych postów [R200]Problem z turbiną
Zbrza Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Czw Maj 05, 2011 14:21
Zbrza



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink