Wysłany: Nie Lis 15, 2009 23:39 [R620] Wymiana skrzyni biegów
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Witam Chce się zabrać za wymiane skrzyni biegów w moim R620 sdi i mam pytanie tego typu:
Czy muszę Wyciągnąć z r620 konia (silnik) na wierzch zeby wymienić skrzynie biegów czy nie trzeba i wyjdzie bez wyjmowania silnika ?
Skrzynie juz mam i czeka na wymiane tylko nurtuje mnie to jedno pytanie...
Aragorn, Wielkie dzięki Tylko to chciałem wiedziec Bo wymiane np w sprinterach mam w jednym palcu ale tam jest super dojście a w roverku jest nieco inaczej i stąd moje pytanie czy trzeba motor wyciagać... Moge napotkać jakieć nieprzyjemności związane z tą wymianą albo na co uważać?
W 22SDi nie trzeba więc w R600 gdzie jest wiecej miejsca tym bardziej nie trzeba
Firq napisał/a:
Moge napotkać jakieć nieprzyjemności związane z tą wymianą
nie sądzę ... nic szczególnego .. troche kręcenia śrubek po prostu A no może jedynie to, że przy wyjeciu skrzyni przeszkadza rurka od chłodzenia i u siebie musiałem spuścić płyn z układu chłodzenia ... moze w R600 da się ją jakoś odchylić i obejdzie sie bez zrzucania płynu.
tak .. lepiej najpierw spuścić oleum ... korek jest poniżej lewej półosi (kwadratowe wejście) pasuje z zestawu kluczy nasadowych "środkowy" rozmiar kwadratu.
Hehe w r600 nie musze spuszczać bo tam go nie mam poprostu musze to zrobić w DAWCY Brt, ostatnie pytanie .... Zeby zdemontować te pół ośki to najpierw musze wyjąć je z przegubem (zewnętrznym) przy kole tak? i potem wysunąć ze skrzyni ?
Musisz odpiąć sworznie i/lub wahacze (a może tylko dolny - musisz sam ocenić bo na tryle nie znam R600) przy kołach i jak będzie wystarczająco dużo luzu, to półosie wyjdą ze skrzyni bez odkręcania i wyjmowania przegubu zewnętrznego ... oczywiście jak wyjmiesz przegub, to będzie łatwiej bo nic Ci się nie bedzie walało i przeszkadzało
ja zmienialem skrzynie w dwóch r200 i w fordzie fiesta. Nie majac zilonego pojecia o tym
Grunt to podwieszenie silnika, ja mialem do dyspozycji tylko kanal i silnik stal na lewarku co znacznie utrudnialo zmiane skrzyni. W fofi nie bylo problemu w r200 troche wiecej.
Ja robilem tak :
1. dzien przed wymiana zapsikalem wszytko co mozliwe wd-40.
2. potrzebne beda dwa zestawy kluczy (jak robicie we dwóch) ja uzywalem http://allegro.pl/item805..._najlepsze.html + taki sam Gedory
3. na początek zlać olej ze skrzyni.
4. auta na dwa lewarki i sciagnąć koła
5. odkręcić wahacze i drążek kierowniczy tak aby mcperson spokojnie wisiał.
6. jedna osoba wychodzi na zawnatrzi ciągnie mcperson do siebie, druga w tym samym czasie pomaga przy skrzyni wypiąć przegub. bardzo przydatny jest mały łomik. półoski z przegubami wykrecić na mc personie i polożyć w zdłuż auta.
7. ustawić skrzynie na bieg 2 lub 4 i pościągać wodziki
8. zrobić sobie miejsce pod maską aby dostać się spokojnie do wszystkich śrub.
9. poluzować sruby na poduszcze.
10. poluzować śruby na dzwonie
11. podwiesić skrzynie na pasie
12. odkręcić i ściągnąć poduszkę
13. odkręcić śruby z dzwona.
14. delikatnie roździelić skrzynie od silnika. ale jej nie sciągać.
15. podnieść silnik i opuszczać na pasie skrzynie.
16. opuszczać silinik razem ze skrzynią i powinna bez problemu zejsc.
_________________ Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum