Forum Klubu ROVERki.pl :: [Freelander] Wymiana sprzęgła
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Freelander] Wymiana sprzęgła

...czy sam dam radę...
Autor Wiadomość
cactooz 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Maj 2008
Posty: 98
Skąd: Grzawa

Land Rover Freelander

Wysłany: Pon Lis 16, 2009 20:43   [Freelander] Wymiana sprzęgła
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie

Witam.

Otóż nadszedł czas kiedy to muszę wymienić sprzęgło w moim Ferdku. Mam pytanie, czy ktoś to kiedyś robił sam? Generalnie mam nieźle wyposażony warsztat i jakieś zdolności manualne.

Już kiedyś miałem się zabrać za wymianę sprzęgła w berlingu ale jakoś się go sprzedało tak jak było.


Myślę, że samodzielna wymiana pozwoliła by mi zaoszczędzić kilkaset złotych, pytanie czy warto?

Co radzicie?
_________________
http://picasaweb.google.com/mietekfreelander
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Gru 22, 2010 15:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lis 16, 2009 20:43   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pon Lis 16, 2009 20:56   

Odpowiem tylko na część Twojego pytania.
Czy warto - WARTO. Wiesz że wymieniłeś na pewno wszystko, zaoszczędzisz 300/400zł, części kupisz sam taniej a przyjemność z tego że sam coś zrobiłeś w swoim aucie bezcenna. Trochę się poobijasz, ale i tak warto :grin:
W sobotę wymieniałem sam w R75. :wink:

Co do producenta sprzęgła to w R75 oryginalnie montowane było firmy AP, tak jak wysprzęglik. Jak dzwoniłem do serwisu Land Rovera w Gdańsku to też polecają AP albo BORG & BECK. Chyba najtaniej kupisz tu http://www.allegro.pl/show_user.php?uid=18983 Osobiście kupowałem wysprzęglik.
 
 
Legion1349 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 246
Skąd: Katowice

Land Rover Freelander

Wysłany: Pon Lis 16, 2009 21:25   

hej :) podpinam się do tematu, uzbierałem trochę wiedzy na temat sprzęgła we frelku, z teog co wiem do benzyny 1,8 pasuje od hondy civic (sprawdzona wiadomość znajomy z innego forum sam zakładał) ja zastanawiam się nad sprzęgłem national (roverowcy bardzo je chwalą) oraz qh (też dość dobre oceniane) no i teraz pojawił sią na horyzoncie borg & beck, ale nie czytałem żadnych opinii więc nie wiem czy warto. Co do wymiany wiem że reduktora nie trzeba wyjmować (pojawiały się spekulacje po tym jak kilka osób niepotrzebnie wymontowywało całe IRD) silnik zostaje na swoim miejscu, ponoć sprzęgło od hondy ma obudowę trochę węższą i są problemy w jej wmontowaniu ale w 3 osoby da się to zrobić. Ja po kopiowałem sobie rysunki oraz schematy z rave no i chyba porwę się na to w next weekend. Jeśli masz jakieś cenne informacje co do kolejności prac podczas wymiany daj znać.
_________________
Nie gore-tex, a chęć szczera, zrobi z Ciebie globtrotera!
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pon Lis 16, 2009 21:58   

Borg & Beck to kooperacja z AP Driveline. Sam założyłem jednak NATIONALA, ale wysprzęglik AP.
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Pon Lis 16, 2009 22:07   

Podaj mi swój e-mail na PW.
Kolega z Francji wymieniał wysprzęglik.
Mam bardzo bogatą dokumentację zdjęciową.
Jestem na etapie robienia foto- poradnika. :grin:
 
 
Legion1349 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 246
Skąd: Katowice

Land Rover Freelander

Wysłany: Pon Lis 16, 2009 22:15   

apples napisał/a:
Borg & Beck to kooperacja z AP Driveline. Sam założyłem jednak NATIONALA, ale wysprzęglik AP.
pisałem maila do servisu lr to mi napisali że na temat nationala nawet nie będą się wypowiadali, dziwne trochę bo wiele osób chwali te sprzęgła. Natomiast servis poleca zarówno qh jak i b&b.
_________________
Nie gore-tex, a chęć szczera, zrobi z Ciebie globtrotera!
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pon Lis 16, 2009 22:18   

Coś mi się wydaje że QH bierze od Nationala.
 
 
cactooz 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Maj 2008
Posty: 98
Skąd: Grzawa

Land Rover Freelander

Wysłany: Wto Lis 17, 2009 19:43   

apples napisał/a:

Chyba najtaniej kupisz tu http://www.allegro.pl/show_user.php?uid=18983 Osobiście kupowałem wysprzęglik.


Dzięki za polecenie sprawdzonego gościa. Już dokonałem zakupu. 436zł razem z kosztami wysyłki. No teraz już nie mam wyj ścia. Czekam na przesyłkę i biorę się do roboty. Myślę, że we dwójkę z okczulkiem damy radę. Nie takie rzeczy się robiło. Jeszcze raz dzięki za pomoc. Jak zrobię to się odezwę. Pozdrawiam.
_________________
http://picasaweb.google.com/mietekfreelander
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Lis 17, 2009 20:05   

OK. Powodzenia.
 
 
Legion1349 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 246
Skąd: Katowice

Land Rover Freelander

Wysłany: Wto Lis 17, 2009 20:45   

cactooz napisał/a:
Już dokonałem zakupu. 436zł razem z kosztami wysyłki
haha kupiłem to samo :) teraz tylko czekam na przesyłkę i aż się kumplowi garaż zwolni.
_________________
Nie gore-tex, a chęć szczera, zrobi z Ciebie globtrotera!
 
 
 
piotr282 



Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 5
Skąd: lublin



Wysłany: Sro Lis 18, 2009 00:06   

Witam wszystkich
Jestem w trakcie wymiany sprzęgła w moim roverku 75 i trochę mam problem z wymontowaniem skrzyni biegów nie mieści mi się aby ją wyciągnąć , przeczytałem na forum że wychodzi bez problemu, czy ma ktoś jakiś pomysł na jej wytarganie
Pozdrawiam
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Lis 18, 2009 08:04   

Jestem po wymianie. Faktycznie wychodzi ciężko i nie licz że wyciągniesz ją całą. Po wysunięciu przekręć ją w stronę chłodnicy i będziesz mieć miejsce aby odkręcić docisk i ewentualnie wymienić wysprzęglik.
Musisz jednak odkręcić sanki-od strony skrzyni całe, aby opadły a z drugiej strony poluzować. Odkręć wspornik który jest w połowie samochodu osłaniający tunel wydechu (4 śrubki, klucz 10), aby mógł zejść niżej oraz aby nie odkręcać od kolektora. Odkręć podporę półosi (2 śruby, klucz 14 wielokątny), dokładniej odkręć całkowicie dolną, a górną poluzuj tak aby mogła przesuwać się góra/dół ze skrzynią. Musisz odkręcić takie cudo stożkowe na mechanizmie zmiany biegów klucz 13od dołu, od góry(wewnątrz) imbus 6 lub 7 bo inaczej będzie opierać się na podłużnicy. Poluzuj lub odkręć całkowicie poduchę skrzyni od podłużnicy i obowiązkowo blachę na skrzyni do tej poduchy. Linki od zmiany biegów na pewno musisz mieć odpięte. Silnik opuść tak nisko aby wisiał na tylnej poduszce (tej obok wydechu), ale tak aby lewarek tylko go delikatnie podpierał. Skrzynie musiałem wyszarpnąć, ale weszła jak masło. Czas wymiany 8h i niech ktoś Ci z nią pomoże bo jest dosyć ciężka. Jakby coś to dzwoń xxx.
Ostatnio zmieniony przez piter34 Pon Mar 01, 2010 15:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Sro Lis 18, 2009 08:58   

A czy robiłes może w trakcie rozbierania jakieś fotki.
Zbieram materiały bo chcę porobić ładne foto poradniki i przypiąc do FAQ.
Jutro zabieram się za montowanie oświetlenia LED i wymianę podświetlania zegarów w moim Fredku i nacykam parę fotek co i jak.
Dzięki uprzejmości kolegi z Francji (Pozdrawiam i zdrówka życzę- mam nadzieję że ta grypa to nie ta od knurka :/ ) otrzymałem bardzo przydatne fotki rozbierania napędów we Freelanderze.
I tu gorąca prośba (Założę jeszcze osobnego posta) o nadsyłanie na adres arkonet@o2.pl wszelkich fotek jak coś robicie ze swoim autkiem z krótkim opisem.
Dla osoby która najbardziej przyczyni się do rozwju forum i powstawania poradników fajna nagroda - akcesoria do zimowej pielęgnacji autka.
Wieczorem zrobię oddzielnego posta w tej sprawie :)
 
 
piotr282 



Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 5
Skąd: lublin



Wysłany: Sro Lis 18, 2009 09:48   

Dzięki za szybką reakcję nie byłem pewien co do sanek , przeczytałem na jakims poście że nie trzeba ich wykręcać a i tak skrzynia wyjdzie. Zrobiłem kilka fotek jak się uporam z tym sprzęgłem zrobie opis i umieszczę dla zainteresowanych. Jeszcze krótkie pytanko czy po luzowaniu sanek trzeba robić zbieżność
Pozdrawiam i dzięki za info
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Lis 18, 2009 09:53   

Nie. Nie ma możliwości aby coś się przesunęło.
Sanek nie trzeba odkręcać chyba w benzynie, w dieslu niestety tak.
 
 
piotr282 



Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 5
Skąd: lublin



Wysłany: Sro Lis 18, 2009 13:24   

Masz zdecydowaną rację po odkręceniu sanek wyszła na tyle aby wszystko zdemontować właśnie założyłem nowe sprzęgło i wysprzęglik zostało wszystko skręcić do kupy, jedyne co mogę stwierdzić to że ktoś miał do czynienia już z wymianą sprzęgła w innych autach a ja tak to że może przerazić brak przestrzeni po odchyleniu skrzyni ale po chwili da się zrobić wszystko bez problemu. Stare sprzęgło jest wytarte do bulu a wysprzęglik rozpadł się. Dzięki za pomoc, pozdrawiam
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Lis 18, 2009 13:27   

Jakiej firmy założyłeś?
 
 
piotr282 



Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 5
Skąd: lublin



Wysłany: Sro Lis 18, 2009 13:29   

Sprzęgło national a wysprzęglik AP, co sądzisz o tych firmach stare też było angielskie a na wysprzęgliku nie ma opisu
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Lis 18, 2009 14:52   

Też mam taki zestaw. Całość kosztowała mnie 587zł :grin:

Na wysprzęgliku na pewno miałeś AP (napis jest na dole rurki i łączenia z obudową wysprzęglika). Tarcza i docisk jeżeli miałeś oryginał to też był firmy AP.
Co do jakości to zobaczymy.
 
 
piotr282 



Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 5
Skąd: lublin



Wysłany: Czw Lis 19, 2009 12:53   

Właśnie skończyłem wymianę narazie jest o niebo lepiej sprzęgło chodzi lżej i bierze już przed połową, nadmieniam że wcześniej przerobiłem pompę wspomagania z BMW która na pierwszy rzut oka jest jakościowo lepsza i pasuje idealnie z małą przeróbką przy łączeniu z przewodem i mocowaniem na pedale sprzęgła. Za zestaw zapłaciłem identyczną kwotę, Może mi ktoś powiedzieć gdzie jest ta zakładka pomógł
Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] FAQ z nr częsci
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 2 Czw Lut 08, 2018 14:05
SyntaX
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Linki do stron z przydasiami do Freelandera
sknerko Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Czw Cze 02, 2016 09:32
sknerko
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Foto poradnik demontaż konsoli środkowej.
Proszę o przypięcie do FAQ
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Nie Wrz 09, 2012 07:21
SyntaX
Brak nowych postów [freelander] pompka sprzęgła wymiana
amik Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 2 Wto Lip 30, 2013 18:50
amik
Brak nowych postów [Freelander] Pedał sprzęgła za wysoko
fridek Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 6 Sro Maj 04, 2016 10:22
SyntaX



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink