Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie
Witam.
Otóż nadszedł czas kiedy to muszę wymienić sprzęgło w moim Ferdku. Mam pytanie, czy ktoś to kiedyś robił sam? Generalnie mam nieźle wyposażony warsztat i jakieś zdolności manualne.
Już kiedyś miałem się zabrać za wymianę sprzęgła w berlingu ale jakoś się go sprzedało tak jak było.
Myślę, że samodzielna wymiana pozwoliła by mi zaoszczędzić kilkaset złotych, pytanie czy warto?
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Pon Lis 16, 2009 20:56
Odpowiem tylko na część Twojego pytania.
Czy warto - WARTO. Wiesz że wymieniłeś na pewno wszystko, zaoszczędzisz 300/400zł, części kupisz sam taniej a przyjemność z tego że sam coś zrobiłeś w swoim aucie bezcenna. Trochę się poobijasz, ale i tak warto
W sobotę wymieniałem sam w R75.
Co do producenta sprzęgła to w R75 oryginalnie montowane było firmy AP, tak jak wysprzęglik. Jak dzwoniłem do serwisu Land Rovera w Gdańsku to też polecają AP albo BORG & BECK. Chyba najtaniej kupisz tu http://www.allegro.pl/show_user.php?uid=18983 Osobiście kupowałem wysprzęglik.
hej podpinam się do tematu, uzbierałem trochę wiedzy na temat sprzęgła we frelku, z teog co wiem do benzyny 1,8 pasuje od hondy civic (sprawdzona wiadomość znajomy z innego forum sam zakładał) ja zastanawiam się nad sprzęgłem national (roverowcy bardzo je chwalą) oraz qh (też dość dobre oceniane) no i teraz pojawił sią na horyzoncie borg & beck, ale nie czytałem żadnych opinii więc nie wiem czy warto. Co do wymiany wiem że reduktora nie trzeba wyjmować (pojawiały się spekulacje po tym jak kilka osób niepotrzebnie wymontowywało całe IRD) silnik zostaje na swoim miejscu, ponoć sprzęgło od hondy ma obudowę trochę węższą i są problemy w jej wmontowaniu ale w 3 osoby da się to zrobić. Ja po kopiowałem sobie rysunki oraz schematy z rave no i chyba porwę się na to w next weekend. Jeśli masz jakieś cenne informacje co do kolejności prac podczas wymiany daj znać.
_________________ Nie gore-tex, a chęć szczera, zrobi z Ciebie globtrotera!
Podaj mi swój e-mail na PW.
Kolega z Francji wymieniał wysprzęglik.
Mam bardzo bogatą dokumentację zdjęciową.
Jestem na etapie robienia foto- poradnika.
Borg & Beck to kooperacja z AP Driveline. Sam założyłem jednak NATIONALA, ale wysprzęglik AP.
pisałem maila do servisu lr to mi napisali że na temat nationala nawet nie będą się wypowiadali, dziwne trochę bo wiele osób chwali te sprzęgła. Natomiast servis poleca zarówno qh jak i b&b.
_________________ Nie gore-tex, a chęć szczera, zrobi z Ciebie globtrotera!
Dzięki za polecenie sprawdzonego gościa. Już dokonałem zakupu. 436zł razem z kosztami wysyłki. No teraz już nie mam wyj ścia. Czekam na przesyłkę i biorę się do roboty. Myślę, że we dwójkę z okczulkiem damy radę. Nie takie rzeczy się robiło. Jeszcze raz dzięki za pomoc. Jak zrobię to się odezwę. Pozdrawiam.
Witam wszystkich
Jestem w trakcie wymiany sprzęgła w moim roverku 75 i trochę mam problem z wymontowaniem skrzyni biegów nie mieści mi się aby ją wyciągnąć , przeczytałem na forum że wychodzi bez problemu, czy ma ktoś jakiś pomysł na jej wytarganie
Pozdrawiam
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Sro Lis 18, 2009 08:04
Jestem po wymianie. Faktycznie wychodzi ciężko i nie licz że wyciągniesz ją całą. Po wysunięciu przekręć ją w stronę chłodnicy i będziesz mieć miejsce aby odkręcić docisk i ewentualnie wymienić wysprzęglik.
Musisz jednak odkręcić sanki-od strony skrzyni całe, aby opadły a z drugiej strony poluzować. Odkręć wspornik który jest w połowie samochodu osłaniający tunel wydechu (4 śrubki, klucz 10), aby mógł zejść niżej oraz aby nie odkręcać od kolektora. Odkręć podporę półosi (2 śruby, klucz 14 wielokątny), dokładniej odkręć całkowicie dolną, a górną poluzuj tak aby mogła przesuwać się góra/dół ze skrzynią. Musisz odkręcić takie cudo stożkowe na mechanizmie zmiany biegów klucz 13od dołu, od góry(wewnątrz) imbus 6 lub 7 bo inaczej będzie opierać się na podłużnicy. Poluzuj lub odkręć całkowicie poduchę skrzyni od podłużnicy i obowiązkowo blachę na skrzyni do tej poduchy. Linki od zmiany biegów na pewno musisz mieć odpięte. Silnik opuść tak nisko aby wisiał na tylnej poduszce (tej obok wydechu), ale tak aby lewarek tylko go delikatnie podpierał. Skrzynie musiałem wyszarpnąć, ale weszła jak masło. Czas wymiany 8h i niech ktoś Ci z nią pomoże bo jest dosyć ciężka. Jakby coś to dzwoń xxx.
Ostatnio zmieniony przez piter34 Pon Mar 01, 2010 15:10, w całości zmieniany 1 raz
A czy robiłes może w trakcie rozbierania jakieś fotki.
Zbieram materiały bo chcę porobić ładne foto poradniki i przypiąc do FAQ.
Jutro zabieram się za montowanie oświetlenia LED i wymianę podświetlania zegarów w moim Fredku i nacykam parę fotek co i jak.
Dzięki uprzejmości kolegi z Francji (Pozdrawiam i zdrówka życzę- mam nadzieję że ta grypa to nie ta od knurka ) otrzymałem bardzo przydatne fotki rozbierania napędów we Freelanderze.
I tu gorąca prośba (Założę jeszcze osobnego posta) o nadsyłanie na adres arkonet@o2.pl wszelkich fotek jak coś robicie ze swoim autkiem z krótkim opisem.
Dla osoby która najbardziej przyczyni się do rozwju forum i powstawania poradników fajna nagroda - akcesoria do zimowej pielęgnacji autka.
Wieczorem zrobię oddzielnego posta w tej sprawie
Dzięki za szybką reakcję nie byłem pewien co do sanek , przeczytałem na jakims poście że nie trzeba ich wykręcać a i tak skrzynia wyjdzie. Zrobiłem kilka fotek jak się uporam z tym sprzęgłem zrobie opis i umieszczę dla zainteresowanych. Jeszcze krótkie pytanko czy po luzowaniu sanek trzeba robić zbieżność
Pozdrawiam i dzięki za info
Masz zdecydowaną rację po odkręceniu sanek wyszła na tyle aby wszystko zdemontować właśnie założyłem nowe sprzęgło i wysprzęglik zostało wszystko skręcić do kupy, jedyne co mogę stwierdzić to że ktoś miał do czynienia już z wymianą sprzęgła w innych autach a ja tak to że może przerazić brak przestrzeni po odchyleniu skrzyni ale po chwili da się zrobić wszystko bez problemu. Stare sprzęgło jest wytarte do bulu a wysprzęglik rozpadł się. Dzięki za pomoc, pozdrawiam
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Sro Lis 18, 2009 14:52
Też mam taki zestaw. Całość kosztowała mnie 587zł
Na wysprzęgliku na pewno miałeś AP (napis jest na dole rurki i łączenia z obudową wysprzęglika). Tarcza i docisk jeżeli miałeś oryginał to też był firmy AP.
Co do jakości to zobaczymy.
Właśnie skończyłem wymianę narazie jest o niebo lepiej sprzęgło chodzi lżej i bierze już przed połową, nadmieniam że wcześniej przerobiłem pompę wspomagania z BMW która na pierwszy rzut oka jest jakościowo lepsza i pasuje idealnie z małą przeróbką przy łączeniu z przewodem i mocowaniem na pedale sprzęgła. Za zestaw zapłaciłem identyczną kwotę, Może mi ktoś powiedzieć gdzie jest ta zakładka pomógł
Pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum