Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] Ratować moją turbinkę ?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620] Ratować moją turbinkę ?
Autor Wiadomość
janekwnook 



Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 15
Skąd: kolno



  Wysłany: Pon Gru 14, 2009 15:52   [R620] Ratować moją turbinkę ?
Typ: Di Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996

Kupiłem auto (o którym mowa) nie całe pół roku temu, do niedawna byłem z niego bardzo zadowolony. Ostatnio od ponad miesiąca zauważyłem wyraźny spadek mocy silnika, dynamika itp. Próbowałem ratować go jakimś preparatem ( z tesco za 24 zł) który dolewa się do silnika i rzekomo oczyszcza wtryski i takie tam, i to był mój błąd... Od tej pory było jeszcze gorzej, auto ledwie rozpędza się do 130km/h ... ;/ Przeczytałem caaałe forum ;) Zbadałem wszystko co sugerowaliście w innych postach tj. przepływka, przewody od intercollera itp. :bezradny: i wszystko jest ok. Sprawdziłem błędy i pokazało : 34 „Cewka czasu wtrysku paliwa_Przerwa w obwodzie, brak zasilania, uszkodzenie ECM” i 15 „Czujnik chłodzenia silnika (ECT) – wysokie napięcie_Przerwa w obwodzie, zwarcie do zasilania”
Dziś byłem z tym u mechanika, posłuchał silnika, i stwierdził że silnik mi „kuleje” że na którymś wtrysk coś nie tak chodził, ale nie miał sprzętu żeby to sprawdzić. W przyszłym tygodniu to sprawdzę. Osobiście słyszałem że jeżeli samochód dobrze odpala ( u mnie nawet po tygodniu wystarczy raz zakręcić żeby załapał) to wtryski są ok. Dodatkowo wziął pod oko turbinę, zdjął rurę z intercollera i zatykał dłonią gdy ja „przegazowywałem”, stwierdził że ciśnienie jest za małe i że jakiś ten zawór od regulacji jak zatyka rurę w ogóle się nie rusza. Czyli krótko, powiedział że turbina do regeneracji i moc wróci..
No i dalej, zaproponował mi że jeśli chce to wyśle ją do regeneracji do Bydgoszczy (jestem z okolic Łomży), no i tam zrobią z nią porządek, i będzie to kosztować 800 – 1000 zł ,
ale… Ja jestem biednym studentem, i taka kwota mi się trochę nie podoba, kuszą mnie używki z allegro o połowę tańsze…

Studiuje w Olsztynie, może ktoś się orientuje czy tutaj jest jakiś dobry, stosunkowo tani zakład który by mi się tym zajął?

A odnośnie tych błędów mechanik mi nic nie powiedział, co Wy na to ?

Po regeneracji zniknął? Czy to nie tylko turbina…?

Ps, Dzięki za wytrwałość tym co doczytali do końca :smile:
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Lut 07, 2011 22:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Gru 14, 2009 15:52   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Gru 14, 2009 16:01   

Gościowi, który ręką bada ciśnienie turbiny, napewno bym nie uwierzył i nie dał auta dalej do roboty ... Podjechać gdzieś gdzie wepnie się ktoś kompem/testerem i niech odczyta ciśnienie jakie daje turbina na postoju przy pedale gazu wciśnietym do podłogi ... powinno być coś w okolicy 0,7 - 0,8 bara. Cięgło na postoju może wcale się nie ruszać ... zdejmij zabezpieczenie z zaworu i sprawdź czy sam zawór upustowy na turbinie lekko chodzi. A te błędy to prawdopodobnie są zwiazane z uszkodzeniem wiązki przewodów do pompy wtryskowej. Pozatym warto jeszcze zdjąć wąż dolotowy do turbiny i zobaczyć jaki jest luz osiowy i promieniowy wirnika.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pon Gru 14, 2009 16:29   

janekwnook napisał/a:
34 „Cewka czasu wtrysku paliwa..
Prawdopodobnie zły kąt wtrysku.
janekwnook napisał/a:
15 „Czujnik chłodzenia silnika (ECT)
Sprawdź wtyczkę dwupinowego czujnika temperatury, ewentualnie go wymień lub sprawdź na długości całej wiązki czy nie ma uszkodzeń.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Problem z tylna klapa w R620
Chodzi o zalozenie z R600(po kolizji)
lu_cky Rover serii 600, Honda Accord 4 Nie Paź 11, 2009 19:30
marthinez
Brak nowych postów [R620] Czy części od R400 pasują do R620?
SupportOnline Rover serii 600, Honda Accord 4 Nie Cze 09, 2013 10:36
tronsek
Brak nowych postów [R620] Kłopot ze spalaniem gazu w r620
szags Rover serii 600, Honda Accord 5 Pon Paź 22, 2007 22:39
piter34
Brak nowych postów [R620] Demontaż kierownicy w R620
szags Rover serii 600, Honda Accord 1 Sro Wrz 15, 2010 14:15
Gość
Brak nowych postów [R620]
pare pytan nt 'nowego' Roverka
asdeq Rover serii 600, Honda Accord 5 Czw Cze 14, 2007 16:10
asdeq



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink