Witam. Pytanie od laika. Od kilku m-cy jeżdże Roverem 25. Od poczatku praktycznie zastanawiam sie nad wymianą paska rozrządu, nadszedł chyba czas by to robić. Zakupiłem auto gdy na liczniku miało ok. 50 tys. teraz ma 75000 (chciałbym wierzyć w realność takiego przebiegu , nie wiem kiedy pasek był wymieniany. Pytanie do znawców jakie szkody może wyrządzić w tym modelu urwanie sie paska podczas jazdy, jak kosztowna jest wymiana (części + robocizna)? Z góry dzięki.
SPAMU¦
Wysłany: Nie Lis 01, 2009 21:34 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 116 razy Dołączył: 05 Lis 2008 Posty: 2338
Wysłany: Nie Lis 01, 2009 21:56
...piszesz, że zakupiłeś auto z przebiegiem 50kkm, czyli zrobiłeś nim 25kkm i jak rozumiem rozrządu nie ruszałeś od zakupu To wg. mnie pora to zrobić, chyba, że zaraz po zakupie to zrobiłeś, to nie ma takiej potrzeby
A pytasz o szkody po zerwaniu paska, więc powiem krótko, po zerwaniu paska szkody mogą być naprawdę duże- więc lepiej zapobiegac niż leczyć
slate, nie ma się nad czym zastanawiać. Jeśli nie masz dokumentów na wymianę rozrządu przez poprzedniego właściciela, to po zakupie auta dla własnego bezpieczeństwa i spokoju powinieneś wymienić rozrząd.
Kilka postów wyżej podałam Ci link do strony klubowej z opisem ile to mniej więcej kosztuje.
Wysłany: Czw Gru 03, 2009 14:43 Jeszcze małe pytanko
Witam ponownie.
Zgodnie z sugestiami wymieniłem pasek rozrządu (a przy okazji również tzw.pasek wielorowkowy), z wyjątkiem znajdującego się po drugiej stronie silnika paska do pompy jaki i samej pompy (tak jest w tym modelu). Zostawiłem to na styczeń z braku funduszy w okresie przedświatecznym (w grudniu jeszcze dochodzi badanie techniczne i ubezpieczenie:(). Koszt dotychczasowy to: części 420 (+50 wielorowkowy), 200 robocizna - dla mnie sporo. Ale przechodzę do pytania (czysto hipotetycznego). Czy gdybym zostawił niewymieniony pasek do pompy i nią samą na jakiś czas. To co by się stało w przypadku awarii. Na forum coś niecoś o tym jest, ale mało i niejednoznacznie, a mnie interesują szczegóły. Pozdrawiam znawców.
Z tego co się orientuje to pompy wody w klekotach nie trzeba wymieniać przy wymianie rozrządu.
a takie coś mamy w naszym technicznym faq
Cytat:
Paski rozrządu w silnikach serii L montowanych w R200/400/600 należy wymieniać co 100 tys. km lub co 5 lat, w zależności od tego co nastąpi szybciej. Pasek pompy wtryskowej należy wymieniać co 140 tys. km lub co 7 lat. Dobrą praktyką jest jednak wymieniać pasek rozrządu wraz z paskiem pompy wtryskowej w terminie przewidzianym dla paska rozrządu.
W przypadku silników serii L montowanych w R25/45 pasek rozrządu wraz z paskiem pompy wtryskowej wymieniamy co 70 tys. km (jeżeli napinacz paska pompy wtryskowej jest ręczny) albo co 140 tys. km (gdy napinacz paska pompy wtryskowej jest automatyczny).
z wyjątkiem znajdującego się po drugiej stronie silnika paska do pompy jaki i samej pompy (tak jest w tym modelu). Zostawiłem to na styczeń z braku funduszy
nie wiem czy dobrze to zrozumiałem ale pompe wtryskową też chcesz wymieniać?
wymienia się pasek i napinacz a pompa zostaje
jak dla mnie to chodzi o pompe chlodzenia, ktora generalnie dobrze zmieniac razem z rozrzadem dla swietego spokoju, tym bardziej, ze sama pompa nie jest droga w porownaniu z rozrzadem
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum