Wysłany: Sob Gru 05, 2009 15:13 [MG ZR & R25 1.4] Kapitalny remont silnika
Witam. Chcialby zapytac co potrzeba do zrobienia kapitalnego remontu silnika...mowie o czesciach. Jesli ktos moglby mi pomoc i napisac jakie czesci potrzba i ich ceny. Bede bardzo wdzieczny Pozdrawiam
_________________ Mały ale wariat
SPAMU¦
Wysłany: Sob Gru 05, 2009 15:13 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Najpierw rozbierz stary silnik, pomierz czopy wału korbowego, oceń ich zużycie, sprawdź stan tłoków i cylindrów, sprawdź zawory, itd.. itp..
Ale muszę zmartwić - nie dostaniesz tłoków nadwymiarowych, można sobie poradzić jedynie wymieniając na nominalne razem z tulejami cylindrowymi.
To samo panewki - producent nie przewidział obróbki wału i nie dostarcza panewek podwymiarowych. Najwyżej wymiana na nominalne.
_________________ Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
Odpowiedź jest bardzo prosta - koszt będzie tak wielki, że bezsensowny.
Jedna tuleja cylindrowa chodzi coś około 400 PLN. Za tłok bez pierścieni pewnie ze 200 - 300 trzeba dać. Komplet pierścionków - a co najmniej 150, jeśli nie lepiej.
Komplet nominalnych panewek korbowodowych na Allegro widziałem za jakieś 80 PLN. Głównych nie widziałem. Do tego jeszcze robocizna, itd..
Wychodzą grube tysiączki.
_________________ Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
Co generalnie nie ma większego sensu. Goły silnik z anglika 1.4 z 2005 i przebiegiem 40k mil poszedł za 1000 lub 1100 (widziałem na własne oczy), więc bardziej się to opłaci....
Panowieeeee.... bez przesady jakie 500 złotych za cylinder.
Nie wiem czy to dokładnie te ale zobaczcie orientacyjnie ebay
I teraz sprawa najważniejsza czy wałki są ok musisz je zmierzyć mikrometrem itd. Można je zregenerować lecz z tym różnie - jest wiele metod utwardzania materiału po napawaniu więc tutaj trzeba się rozjerzeć nad procesami technologicznymi i kosztami.
Natomiast co do samego "dołu" silnika to dochodzi do tego wysłanie bloku do firmy specjalizującej się w wymianie tego typu rzeczy a z tego co się orientują tutaj nie robią tego najgorzej auto szlif a tutaj cennik cennik
Lecz tak jak piszecie regeneracja tego silnika jest finalnie nieopłacalna gdyż tych silników jest sporo na rynku z małymi przebiegami i moze lepiej za takim się rozejrzeć a napewno wyjdzie o wiele taniej.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum