Wysłany: Pią Gru 11, 2009 21:45 [R200 1.4Si 97r ] Problem z instalacją gazową 4gas
Witam
Mam w swoim rowerku instalacje gazową 4gas i mam mały problem
Auto na bęzynie chodzi Ok a na gazie silnik przy gwałtownym dodaniu gazu przydławia sie tak na 0.5 sekundy co przy ruszaniu skutkuje zgaśnieciem auta!!!
Byłem u gazownika wymienił sondę lamba jeden wtryskiwacz ale problem powrucił po kilku dniach!!!
Mam program do komputera a kabel mogę miec od gazownika
Czy mozna tą usterke jakoś usunąć
SPAMU¦
Wysłany: Pią Gru 11, 2009 21:45 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pół roku temu miałem dokładnie taki sam problem, na luzie po naciśnieciu gazu obroty delikatnie najpierw spadały aby po chwili normalnie iść w góre... Długo się gazman zastanawiał dlaczego tak jest, wymieniłem świece, kable itp. Okazało się że winny jest dotrysk paliwa, komputer instalacji dostaje info że ma wrzucic dodatkową ilość gazu i na moment zalewa go zbyt duza iloscia gazu.... Mozna rozwiazac ten problem programowo, musi wgrac taki program aby dotrys był ustawiany, mozna go ustawić między wartościami 1.7-2.5.
Tak na marginesie u mnie mimo zabawy z dotryskami musiał wymienić instalacje na stag 300+ pojeździłęm 1000 km i znowu szarpie... skonczy sie najprawdopodobniej wymontowaniem instalacji
Autko kupiłem juz z gazem i tak miał montowany gdzie z wielkopolsce wiec o gwarancji nie ma mowy!!!
Musze sam znaleźć rozwiazanie
Kolego kael moze coś wiecej napiszesz o tym dowtrysku?
A tak na marginesie to stag-300=4gas
Newet program diagnostyczny jest ten sam
Wygląda to tak, instalacje sekwencyjne najbardziej popularne w pl to instalacje w przedziale cenowym 2000-3500 w nich o czasie i ilości wtryskiwanego gazu kieruje komputer instalacji LPG. I niestety w tym jest problem, w niektórych silnikach ROVER, mazda występują tak zwane dotryski, czyli gdy jest taka potrzeba czyli np. jedziemy pod góre i chcemy przyspieszać to normalnie komputer benzynowy chce dodać bardzo niewielka ilość paliwa aby przyspieszanie było sprawne. Natomiast komputer LPG ma z tym problem bo wrzuca normalną ilość gazu i zalewa autko na ułamek sekundy. Żeby upewnić się ze to dotrysk powiedz czy oprócz obajwów na luzie występują delikatne szarpniecia gdy:
-wspinasz się obrotami od 1.5tys pod góre
-wystepuja poszarpywania przy zmienianiu biegu na wyższy i przyciśnieciu gazu? (najbardziej odczuwalne gdy auto jest obciążone, wtedy komputer samochodu wie że mu nie "starcza" siły i korzysta z dotrysków intensywniej
Zrób taki test, jedz po prostej drodze ok 40km/h wrzuć bieg 4 i próbuj przyspieszać jeśli poczujesz poszarpywania między 1,5 - 3tys obrotów to ja stawiam na dotryski.
Jeżeli np. poszarpywania w czasie jazdy występują po gwałtownym skręcie a na prostej raczej nie to może to być wina membrany reduktora, wiesz ile na nim autko już jeździ?
Jeżeli to reduktor to wymiana jeżeli dotryski to można wgrać program obsługujący dotryski i spróbować je ustawić ale to indywidualna sprawa, w niektórym silniku bedzie super jeździło natomiast w drugim jest to nie do ustawienia (mozna jedynie zmniejszyć objawy)
Z drugiej strony piszesz że ktoś założył instalacje LPG już wcześniej, tak sie zastanawiam, jeżeli to programowanie dotrysków to znaczy że to poszarpywanie mu nigdy nie przeszkadzało?! fakt że ktoś jeździł na tym wczesniej może wskazywać że to jakieś zużycie elementu, mimo rad mechaników i gazowników przyczyny szukaj w instalacji LPG a nie w mechanizmach samochodu... To jest klasyczna wymówka, jeżeli czegoś nie potrafią poprawnie zdiagnozować to rzucają ze to jakaś straszna awaria mechaniczna auta ktorej naprawa jest kosztowniejsza niż samochód.... i maja problem z głowy:)
Napisz jaką masz listwe wtryskową i czy gazownik podpinając auto pod komputer mowi że mapy gazu/PB są zgodne
Wszystkie te informacje mam niestety z własnego doświadczenia, dlatego moge się oczywiście mylić, ale mój roverek przeżył do tej pory 3 sekwencje 2 listwy wtryskowe i 2 reduktory przez pół roku i poszarpywaniom nie ma końca
Byłem na ustawieniu i niby po ustawieniach mapy gazu sie pokrywała a co do listwy wtryskowej to valtek ale jak typ to nie wiem!!!
Auto jak kupiłem to miało gaz od 6 miesiecy
[ Dodano: Sro Gru 16, 2009 15:12 ]
Witam Ponownie
Wczoraj odbierając auto u mechanika(problem z cewką, opisany w innym poście), zapytałem o ten 4gas!
Powiedział ze po swietach zobaczy do niego, ale mówi ze to badziewie do tego te wtryski valteka są za wolne i twierdzi że te sterowniki potrafią sie rozkalibrować
Czy ktoś wie jak to ustawić zeby dało sie tym autem jeździć ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum