Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Witajcie ponownie,
będę w tym tyg wymieniał czujnik temperatury paliwa w pompie zgodnie z opisem stad http://www.roverki.pl/article.php?sid=490 ale zaciekwiła mnie opinia znajomego mechanika.
Powiedział, że w momencie poruszenia tego wieczka od pompy może się zmienić dawka podawanego paliwa - czy to prawda? Gdzieś w postach na forum wyczytałem (chyba PHJOWI napisał)że dawką steruje komp i nic tu mechanicznie się nie ustawia.
Wymiana jako taka jest spowodowana delikatnie falującymi obrotami, w momencie kiedy silnik się zagrzeje. Mam nadzieje, że to pomoże bo wyczytałem znów, że może to tez być proble woej dawki i jestem lekko skołowany tym wszystkim.....
_________________ 'Mówią o mnie, że jestem wariat
ale ja to nieźle ogarniam...':P
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Wrz 18, 2011 21:53, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Wto Gru 08, 2009 15:26 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 54 razy Dołączył: 23 Maj 2008 Posty: 942 Skąd: Zabierzów
Wysłany: Wto Gru 08, 2009 17:30
czapaja napisał/a:
Gdzieś w postach na forum wyczytałem (chyba PHJOWI napisał)że dawką steruje komp i nic tu mechanicznie się nie ustawia.
W SD chyba ustawia się mechanicznie bo ktoś opisywał.
Co do SDi nie mam pojęcia ale coś mi świta,że mogło być o tym wspomniane w "tunning SDi za 7 złotych" bo tam jest ingerencja w dawkę paliwa...
Pomógł: 9 razy Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 254 Skąd: Kraków
Wysłany: Sob Gru 12, 2009 09:07
użytkownik Kalah w poście o tuningu SDi za 7 zł napisał:Dawka jest ustalana za pomocą oporności, zwykle waha się ona między 5, a 7 Ohm
ale czy jest inny sposób niż jej regulacja za pomocą potencjometru? A co najważniejsze czy jest zależność pomiędzy wymiana czujnika temp. paliwa a zmianą dawki??
[ Dodano: Wto Gru 08, 2009 20:17 ]
Nikt nie wie?
[ Dodano: Sob Gru 12, 2009 09:07 ]
Ja już wiem. Dla zainteresowanych tematem: zmiana czujnika temperatury paliwa w pompie nie zmienia dawki paliwa.
Zamykam
_________________ 'Mówią o mnie, że jestem wariat
ale ja to nieźle ogarniam...':P
Pomógł: 9 razy Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 254 Skąd: Kraków
Wysłany: Wto Gru 15, 2009 13:05
filo,
kupiłem od Tomiego bo zamawiałem kilka części więc poleciałem hurtem. Natomiast myślę, że nie będziesz miał problemów żeby kupić czujnik w serwisie Boscha na Dobrego Pasterza
_________________ 'Mówią o mnie, że jestem wariat
ale ja to nieźle ogarniam...':P
Pomógł: 54 razy Dołączył: 23 Maj 2008 Posty: 942 Skąd: Zabierzów
Wysłany: Wto Gru 15, 2009 13:30
czapaja napisał/a:
Natomiast myślę, że nie będziesz miał problemów żeby kupić czujnik w serwisie Boscha na Dobrego Pasterza
Masz na myśli Bosch Service Gładysek?
Byłem kiedyś u nich z ciekawości spytać o ustawienie kąta wtrysku.
Jak usłyszeli,że Rover to mi krzyknęli 300 PLN bo pompa nie typowa itp.
Ale jak powiedziałem,że VP37 to coś zaczęli ściemniać.
Musze poszukać dokładnie oznaczenia pompy i może zrobię jeszcze jedno podejście do nich...
Pomógł: 9 razy Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 254 Skąd: Kraków
Wysłany: Wto Gru 15, 2009 13:43
Tak chodzi o Gładyska. Ceny usług mają niestety bardzo wysokie. Jak coś potrzebujesz zrobić przy autku to polecam zakład Pana Miodowicza na Krzysztoporskiej. Cały Kraków trzeba co prawda przejechać ale koleś bardzo dobrze zna się na Roverkach i kompa też ma więc nie powinno być problemu z ustawieniem kąta u ciebie;)
_________________ 'Mówią o mnie, że jestem wariat
ale ja to nieźle ogarniam...':P
Pomógł: 54 razy Dołączył: 23 Maj 2008 Posty: 942 Skąd: Zabierzów
Wysłany: Wto Gru 15, 2009 13:46
Akurat na kąt nie narzekam, bo autko nie kopci, kopa ma choć nie miałem porównania do innego R620 SDi, silnik zapala z rana i na mrozie dobrze, spalanie w normie (średnio 900 km na baku).
Byłem z czystej ciekawości u nich bo myślałem,że mam coś nie tak bo kopcił ale wystarczyło go mocniej przegonić i wywalić katalizator...
Pomógł: 9 razy Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 254 Skąd: Kraków
Wysłany: Wto Gru 15, 2009 14:07
thef, thef,
czepiacie się szczegółów
[ Dodano: Wto Gru 15, 2009 14:07 ]
A tak BDW mój też smoli jak cholera i chyba też jest to wina katalizatora, bo inne rzeczy wykluczyłem. Jak chcesz filo, to możemy się zmierzyć blisko mamy:) Zobaczymy, czyje stadko 105 koników jest żywsze hehe
_________________ 'Mówią o mnie, że jestem wariat
ale ja to nieźle ogarniam...':P
Pomógł: 54 razy Dołączył: 23 Maj 2008 Posty: 942 Skąd: Zabierzów
Wysłany: Wto Gru 15, 2009 14:12
czapaja napisał/a:
A tak BDW
Jak się czepiać to na całego-BTW-By The Way
czapaja napisał/a:
Jak chcesz filo, to możemy się zmierzyć blisko mamy:) Zobaczymy, czyje stadko 105 koników jest żywsze hehe
Tylko jeszcze jaka różnica wag jest...
[ Dodano: Wto Gru 15, 2009 14:12 ]
A jeździłem ostatnio VW Golfem V 1.9 TDI, chyba 105 km i szczerze to szału nie robił-ledwo co lepiej szedł od mojego R...
Pomógł: 9 razy Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 254 Skąd: Kraków
Wysłany: Wto Gru 15, 2009 14:16
Racja, coś dzisiaj nie jestem na najwyższym poziomie intelektualnym
A co do wagi to twój waży 1360, a mój 1305..powiedzmy ze tuba i graty w bagażniku robią za brakujące 55 kg
_________________ 'Mówią o mnie, że jestem wariat
ale ja to nieźle ogarniam...':P
Pomógł: 54 razy Dołączył: 23 Maj 2008 Posty: 942 Skąd: Zabierzów
Wysłany: Wto Gru 15, 2009 16:40
czapaja napisał/a:
A co do wagi to twój waży 1360, a mój 1305..powiedzmy ze tuba i graty w bagażniku robią za brakujące 55 kg
in plus do mojej wagi wygłuszenie przednich drzwi i tylnej półki z okolicami i reszta gratów od audio...
Wolisz zatankować do pełna czy wrzucić worek cementu do bagażnika?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum