Wysłany: Nie Maj 13, 2007 15:52 [R416Si '95]Cisnienie na tłokach
Witam wszystkich milosnikow
Chcialem sie poradzic w sprawie cisnienia na tlokach jakie powinien miec ten model silnika.
Mianowicie mierzylem cisnienie na kazdym z tloków i wynosiło ono:
I - 5bar
II - 4 bar
III - 4bar
IV - 6bar
Sprawdzalem poniewz po wymianie uszczelki pod glowica nie oge go odpalic i sadze ze te cisnienia sa sporo za male ale prosze Was o konkretna informaje bo ja nie moge tego znalesc.
Z gory dziekuje i pozdrawiam
AndrewS: dostosowalem temat watku do zasad na forum
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Lis 24, 2009 11:53, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Nie Maj 13, 2007 15:52 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
powinno byc 12-13bar (nawet do 15 - zalezy od ogolnego stanu silnika). jezeli masz faktycznie 5bar a silnik wczesniej dzialal to radze sprawdzic czy walki sa dobrze ustawione
podane cisnienia sa bardzo male
biuletyn serwisowy rovera podaje dolne cisnienie ok 10 atm
chyba ze mierzone jakims nie pewnym czujnikiem
byc moze faktycznie jest zle spiety rozrzad
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Chce zagazować mojego R.
Czyli ciśnienie na tłokach powinno być 10-15 bara.
Coś jeszcze sprawdzić by mieć pewność że silnik daje rade i nie jest zajechany?
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Kto wymieniał tą uszczelkę? Masz zupełne prawo, jak i moralny obowiązek wziąć tego gościa za kołnierz i trzasnąć nim o silnik tak, żeby wreszcie zrobił go dobrze.
Nominalne ciśnienie sprężania w tych silnikach jest dość wysokie, tj. 1.2 MPa (12 barów), bo te silniki są dość mocno wysilone, stopień sprężana posiadają 10.5:1 i to jest praktycznie granica w przypadku seryjnych silników dla pojazdów turystycznych.
Jak zgrać rozrząd w tym silniku na tym forum jest napisane bardzo pięknie. Sprawdź to, bo jak robił to jakiś głąb, to nie dość że silnik ma małe ciśnienie, to jeszcze mogą trzasnąć zawory po tłokach a wtedy wiadomo, silnik do wywalenia.
Jeśli rozrząd będzie OK, a ciśnienie nie poprawi się na cylindrach, to możliwe, że albo jest totalnie spaprana robota z tą uszczelką, albo zaworki niestety, nie trzymają i trzeba je co najmniej dotrzeć, co niestety, wiąże się z koniecznością ponownego ściągania głowicy, a to z koniecznością zakładania nowej uszczelki oraz teoretycznie, też i śrubek głowicy (silnika). Koszt - co najmniej 350 - 400 PLN.
Te silniki wykonane są z dobrej jakości materiałów (cylindry i wały odlane są z porządnego, twardego i wytrzymałego żeliwa, fiatowskie przy nim to masło) jak tłoki są wytrzymałe i trwałe. Jeśli silnik nie jest mechanicznie zakatowany, czy też jeśli nie przebył przykrej i za długiej przygody z przegrzaniem - to ciśnienie powinien mieć jak książka podaje - po 1.2 MPa na każdym garze.
_________________ Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
podziękował.
To sprawdzi kolego oprawca. po mału po mału wszystko wraca do ormy po zakupie auta po 8 miesiącach
ssanie już jest dzisiaj jeszcze tylko dostaję sie do koła zamachowego bo czujnik położenia wału wariuje .
a co się stanie jak będzie miał ponizej tych 1.2 Mpa?
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
sTERYD, dzięki dzięki Mam już jednego delikwenta do tego
sekwencja plus wtryski magicJet + reduktor alaska lub KM lub silverGold czy jakos tak
a europegaz podobna lipka z tego jest . co o tym sądzicie
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 248 razy Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 1651 Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz
Wysłany: Czw Lis 26, 2009 12:25
Jak zauważył sTERYD podstawowym problemem jest znalezienie kompetentnych instalatorów - najpierw jak będziesz z nimi rozmawiał wypytaj dokładnie o sprzęt jaki proponują, zweryfikuj jego parametry w necie (szczególnie moc parownika i parametry wtrysków), dopilnuj żeby dobrze odpowietrzyli chłodzenie po montażu i zapewne nie obejdzie się bez kilku wizyt regulacyjnych jak już trochę pojeździsz. Dodatkowo z serii "co warto" - centralki BRC i STAG, reduktory BRC, Tomasetto (alaska to jeden z ich produktów) i Lovato, reszta osprzętu nie ma zasadniczego wpływu na osiągi silnika z punktu widzenia wybranego producenta. Przypilnuj też żeby zamontowano filtr fazy lotnej gazu między parownikiem a wtryskiwaczami (zdarza się, że zapominają o takich drobiazgach ). Dla wygody i bezpieczeństwa pompy paliwa (żeby jej nie uszkodzić przy małym poziomie benzyny w baku) warto zamontować nawet samemu przekaźnik odłączający ją po przełączeniu auta na gaz.
Trochę się rozpisałem ale mam nadzieję, że się przyda.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Kolego Rover416si
Sprawdz dokładnie ustawienie kół na wałkach rozrządu!!!
Są tam napisy In i Ex
In-bolec na wałku ssącym
Ex-bolec na wałku wydechowym
Napewno masz odwrotnie założone koła dlatego masz taki słabe cisnienie
Ja swoim roverku 214 Si walczyłem z tym 2 dni!!!
Własnie doszedłem do ładu i jest Ok
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum